تجهیز اشکودا کودیاک RS مدل ۲۰۲۱ به پیشرانهٔ بنزینی جدید

اشکودا کودیاک RS چند ماه پیش به دلیل قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی از خط تولید کنار گذاشته شد اما این کراس‌اوور اسپرت حالا برای مدل ۲۰۲۱ با یک موتور بنزینی جدید بازگشته است. پیشرانهٔ قبلی کودیاک RS یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بای‌توربودیزل با ۲۴۰ اسب بخار قدرت بود که حالا با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت جایگزین شده است.

این موتور مثل سلف دیزلی خود همچنان در کنار گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار می‌گیرد اما هنوز جزئیات پرفورمنس آن اعلام نشده است. بااین‌حال، با توجه به اینکه سئات تاراکو با همین موتور ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، کودیاک RS جدید هم باید این کار را در حدود ۶ ثانیه انجام دهد. این در حالی است که کودیاک RS دیزلی قدیمی برای انجام این کار به ۷ ثانیه زمان نیاز داشت و حداکثر سرعت آن به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

در ظاهر، سپر جلوی منحصربه‌فرد، جلوپنجرهٔ مشکی براق، چراغ‌های جلوی LED ماتریکسی به‌صورت استاندارد، ریل‌های روی سقف و قاب پنجره‌های مشکی‌رنگ، شبرنگ‌های سراسری عقب، دو سر اگزوز بزرگ در سپر عقب و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی، این نسخهٔ RS را از دیگر نسخه‌های کودیاک مدل ۲۰۲۱ متمایز می‌کنند. در داخل خودرو هم صندلی‌های اسپرت با پشت‌سری‌های یکپارچه، تودوزی چرمی مشکی‌رنگ با دوخت قرمز و الگوی لوزی شکل ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی این نسخهٔ اسپرت هستند.

کودیاک RS به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است که طرح اسپرتی دارد. اشکودا کودیاک RS مدل ۲۰۲۱ از تابستان آینده به دیگر اعضای خانوادهٔ خود در نمایندگی‌های فروش ملحق خواهد شد.