کوئنیگ‌زگ رگرا، محبوب‌ترین هایپراسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

پس از بررسی گروه سوپراسپرت‌ها حالا نوبت به هایپراسپرت‌ها رسیده است یعنی خودروهایی که حد نهایی مهندسی و تکنولوژی در صنعت خودروسازی هستند. دنیای هایپرکارها دنیای اعداد حیرت‌آور است، اعدادی مثل شتاب زیر سه ثانیه، قدرت بیش از هزار اسب بخار و قیمت‌های شش‌رقمی. البته تقریباً همهٔ هایپراسپرت‌ها خودروهایی تولید محدود و بسیار گران‌قیمت هستند و به همین دلیل افراد بسیار کمی شانس مالکیت و یا حتی رانندگی با آن‌ها را پیدا می‌کند. در رقابت‌های پدال در گروه هایپراسپرت‌ها در ابتدا چهارده شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

پورشه ۹۱۸

فراری لافراری

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

پاگانی هوآیرا

لامبورگینی سنتناریو

مک‌لارن سنا

آستون‌مارتین ولکان

هنسی ونوم F5

کوئنیگ‌زگ آگرا

مک‌لارن P1

جگوار C-X75

آستون‌مارتین والکری

مرسدس-آام‌گ پروجکت وان

این هایپرکارها در مرحلهٔ مقدماتی طی هفت دوئل باهم به رقابت پرداختند تا از بین آن‌ها هفت خودرو مستقیماً به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راه پیدا کنند اما چون تعداد این خودروها فرد بود باید خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آن‌ها اضافه می‌شد. این خودرو بوگاتی شیرون بود که البته مدل جدیدتر دیوو به‌عنوان جایگزین آن به هفت هایپرکار پیروز پیوست و این هشت خودرو راهی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شدند:

آستون‌مارتین ولکان

لامبورگینی سنتناریو

فراری لافراری

مک‌لارن P1

کوئنیگ‌زگ آگرا

بوگاتی دیوو

مرسدس-آام‌گ پروجکت وان

کوئنیگ‌زگ رگرا

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی بین این هشت هایپراسپرت رقابت‌های جذابی برگزار شد که در این رقابت‌ها چهار هایپرکار شامل لامبورگینی سنتناریو، فراری لافراری، بوگاتی دیوو و کوئنیگ‌زگ رگرا به پیروزی رسیده و به مرحلهٔ نیمه‌نهایی صعود کردند. در این مرحله نیز دو دوئل برگزار شد که در این دوئل‌ها فراری لافراری و کوئنیگ‌زگ رگرا به پیروزی رسیده و فینالیست‌های گروه هایپراسپرت‌ها لقب گرفتند. نکتهٔ جالب اینکه هردو هایپرکاری که به فینال رسیدند به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز بودند.

در دوئل نهایی گروه هایپراسپرت‌ها رقابت نزدیک و حساسی بین لافراری و رگرا جریان داشته و اختلاف آراء بسیار جزئی است ولی بااین‌حال عنوان قهرمانی فقط به یک خودرو می‌رسد که آن رگرا است. این هایپرکار سوئدی از مجموع ۱۹۸۰ رأیی که در دوئل نهایی به ثبت رسیده، تعداد ۱۰۲۴ رأی را به خود اختصاص داده و با کسب ۵۲ درصد از کل آراء قهرمان گروه هایپراسپرت‌ها لقب گرفته درحالی‌که سهم لافراری از کل آراء تعداد ۹۵۶ رأی بوده است. رگرا اما برای اینکه به این عنوان برسد رقبای بسیار قدرتمند و سرسختی را از سر راه برداشته است به‌گونه‌ای که در مرحلهٔ مقدماتی از سد بوگاتی شیرون گذشت، در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی مرسدس پروجکت وان را مغلوب کرد و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی هم بوگاتی دیوو را کنار زد.

رقبای کوئنیگ‌زگ رگرا در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی بوگاتی شیرون ۵۱
یک‌چهارم نهایی مرسدس پروجکت وان ۵۶
نیمه‌نهایی بوگاتی دیوو ۵۸
نهایی فراری لافراری ۵۲

 

کوئنیگ‌زگ از رگرا به‌عنوان اولین محصول هیبریدی خود در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی کرد. قوای محرکهٔ این هایپرکار از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور است که کل این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس منحصربه‌فرد تک سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. موتورهای الکتریکی رگرا توسط یک پک باطری لیتیوم یون ۴٫۵ کیلووات ساعتی آب‌خنک تغذیه می‌شوند که توسط شرکت ریماک ساخته شده‌اند. از این هایپرکار تنها ۸۰ دستگاه تولید می‌شود که هرکدام حدود ۲ میلیون دلار قیمت دارند.

 

مشخصات فنی

پیشرانه ۵ لیتری V8 هیبریدی
قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۲٫۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۴۱۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۵۶۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۶۲ میلی‌متر
وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۵٫۷ لیتر ترکیبی
قیمت ۲ میلیون دلار