Subaru-AWD-Report_1-538x359.jpg

محبوبیت فوق‌العاده خودروهای چهارچرخ محرک سوبارو



عملکرد دست کم گرفته شده‌ی سوبارو در اروپا به معنی ایجاد مشکل برای این برند پر سابقه نیست زیرا این شرکت با خودروهای غیرمرسوم خود اوضاع نسبتاً خوبی داشته است.


سوباروی بریتانیا می‌گوید که این برند ژاپنی ۱۵ درصد بازار خودروهای چهارچرخ محرک را در اختیار دارد.


سوبارو از سال مالی آوریل ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۱۶ توانسته حدود ۱ میلیون دستگاه خودروی چهارچرخ محرک بفروشد که ۲۴۵۳۸۲ دستگاه بیشتر از آئودی و محصولات کواتروی معروف این شرکت است.


سوبارو با این فروش حاشیه سود قابل‌توجهی به دست آورده و حتی قهرمانان پرآوازه در زمینه سود نظیر پورشه و جگوار لندروور را پست سر گذاشته است.


بزرگ‌ترین بازار خودروی سوبارو همچنان آمریکا بوده و ۹۹٫۳ درصد محصولات فروخته شده این برند به سیستم چهارچرخ محرک Symmetrical مجهز بوده‌اند. سوبارو انتظار دارد خودروهای بیشتری را در سال جاری در آمریکا بفروشد.


در کل سوبارو بیش از هر بازار دیگری تکیه عمیقی به بازار آمریکا داشته و ۶۰ درصد از ۹۶۵۸۹۲ دستگاه خودروی چهارچرخ محرک فروخته شده در سال قبل به مشتریان آمریکایی تحویل داده شده‌اند. در مقام مقایسه باید گفت اروپا کمتر از ۵۰ هزار دستگاه از محصولات سوبارو را در سال جذب کرده که کمتر از فروش یک ماه این خودروساز در آمریکاست.