قیمت و مشخصات تویوتا راو ۴ پرایم جدید

کراس اوورهای پلاگین هیبریدی نیز کم‌کم جای پای خود در بازار را محکم می‌کنند زیرا تویوتا اعلام کرده فروش راو ۴ پرایم مدل ۲۰۲۱ از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت پایه ۳۸۱۰۰ دلاری شروع خواهد شد. البته به این مبلغ باید ۱۱۲۰ دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد.

این خودرو اندکی گران‌تر از میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی بوده و از جمله ویژگی‌های تریم SE آن می‌توان به جلوپنجره منحصربه‌فرد، اسپویلر جلوی آئرودینامیک و عناصر مشکی اشاره کرد. راو ۴ پرایم SE همچنین از رینگ‌های ۱۸ اینچی، درگاه شارژ عقب و درب پشتی برقی برخوردار است.

داخل کابین نیز صندلی‌های جلوی گرم شونده با تنظیم برقی دیده می‌شوند. این خودرو همچنین به فرمان چرمی، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز شده است.

با پرداخت ۱۶۶۵ دلار می‌توان پکیج آب‌وهوا و مونروف را خریداری کرد. این پکیج شامل فرمان و صندلی‌های عقب گرم شونده، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و مونروف می‌باشد.

افرادی که به دنبال محصولی لوکس‌تر هستند می‌توانند راو ۴ پرایم XSE را انتخاب کنند که با دیلایت های LED عمودی و رینگ‌های ۱۹ اینچی دو رنگ متمایز می‌شود. این خودرو را می‌توان با سقف مشکی سفارش داد.

در کابین این مدل صفحه‌نمایش ۹ اینچی دیده می‌شود. مونروف، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و آینه وسط با تیره شوندگی خودکار نیز جزو تجهیزات استاندارد آن هستند.

پکیج ۲۴۳۵ دلاری آب‌وهوا و صوتی هم در دسترس است که شامل تمامی تجهیزات قبلی به علاوه سیستم صوتی پریمیوم JBL، سه سال ناوبری دینامیک و یک سال دستیار مقصد می‌باشد.

نهایتاً هم به پکیج آب‌وهوا و صوت و پریمیوم می‌رسیم که ۵۷۶۰ دلار قیمت دارد. این پکیج شامل تجهیزات دو پکیج قبلی و صندلی‌های جلوی تهویه دار، صندلی برقی سرنشین و سقف پانورامیک است. در این پکیج همچنین هدآپ دیسپلی، آینه وسط دیجیتال، درب پشتی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه و خروجی برق در محفظه بار دیده می‌شود.

هر دو نسخه راو ۴ پرایم به‌صورت استاندارد از بسته ایمنی تویوتا سود می‌برند که شامل کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر و تشخیص علائم ترافیکی است.

نیروبخش این شاسی‌بلند ژاپنی پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری، باتری لیتیوم-یونی و واحدی الکتریکی بوده که قدرت ترکیبی ۳۰۲ اسبی را تولید می‌کنند.

راو ۴ پرایم جدای از اینکه قوی‌تری نسخه تاریخ این خودروست سریع‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه هم هست. تویوتا قبلاً شتاب این خودرو را ۵٫۸ ثانیه اعلام کرده بود اما در بیانیه رسمی امروز آن را به ۵٫۷ ثانیه کاهش داده است.

این خودرو همچنین کم‌مصرف‌تر بوده و برد الکتریکی آن از ۶۲ به ۶۷ کیلومتر افزایش یافته است. اگر این رقم واقعی باشد راو ۴ پرایم دارای بیشترین برد الکتریکی بین کراس اوورهای پلاگین هیبریدی بازار خواهد بود.