دست‌یابی پژو به استانداردهای آلایندگی ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا

برند پژو هیچ‌گونه جریمه‌ی آلایندگی در سال ۲۰۲۰ را نخواهد پرداخت زیرا این شرکت قبلاً به اهداف دی‌اکسید کربن اتحادیه اروپا دست یافته است. این را ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل این شرکت فرانسوی اعلام کرده است.
او گفته است:

تولید ماه اکتبر ما قبلاً با متوسط آلایندگی ۹۳ گرم در هر کیلومتر دی‌اکسید کربن که باید سال آینده به دست می‌آمد کاملاً همخوانی دارد.


ایمپاراتو همچنین خاطرنشان ساخته پژو درباره‌ی جریمه‌های آلایندگی هیچ‌گونه نگرانی‌ای ندارد زیرا از آغاز سال آینده متوسط آلایندگی دی‌اکسید کربن محصولات خود را به‌صورت هفتگی بررسی خواهد کرد تا هیچ‌گونه تناقضی با قوانین اتحادیه اروپا نداشته باشد.


این مدیر ارشد خاطرنشان ساخته است:

ما نیازی به ثبت مشخصات خودروهای آلاینده‌تر تا پایان سال نداریم زیرا قبلاً به استانداردهای آلایندگی سال آینده رسیده‌ایم.

برخی تحلیلگران معتقدند احتمال دارد برخی خودروسازان در صورت عدم دست‌یابی به اهداف آلایندگی دی‌اکسید کربن محصولات خود با جریمه‌های میلیارد یورویی روبرو شوند. یکی از دلایلی که چرا خودروسازان در دست‌یابی به چنین اهدافی با چالش روبرو هستند به افزایش محبوبیت شاسی بلندها مربوط می‌شود که پرمصرف‌تر از خودروهای کوچک‌تری همچون هاچبک های کامپکت یا سدان های میان سایز می‌باشند.


کارلوس تاوارس رئیس گروه پژو-سیتروئن در ماه مارس گفته بود این شرکت برای دست‌یابی به اهداف دی‌اکسید کربن سال ۲۰۲۰ باید سهم فروش ۷ و ۱۰ درصدی برای خودروهای الکتریکی شده و دیزلی داشته باشد.


البته تاوارس ماه پیش اظهار داشت افت فروش دیزلی‌ها به اندازه‌ای که می‌ترسیده نیست بنابراین پیش‌بینی‌های او برای سهم فروش دیزلی‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد در سال آینده خواهد بود.