جزئیات بیشتر شاسی‌بلند جدید فیسکر اوشن

جهان با معرفی رسمی شاسی‌بلند الکتریکی فیسکر اوشن تا حدی سورپرایز شد. این خودرو در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2020 ظاهر شد و اگرچه همه ما با طراحی آن آشنا شدیم اما خبر زیادی از جزئیات آن در دست نبود. هم‌اکنون فیسکر اطلاعات بیشتری از اوشن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

ابعاد این خودرو تقریباً مشابه شورولت اکوئینکس بوده و به همین خاطر اوشن در کلاس خودروهای کامپکت قرار می‌گیرد. دو ردیف صندلی باعث ایجاد فضای بار ۵۶۶ لیتری می‌شوند درحالی‌که با خواباندن آن‌ها این فضا به ۱۲۷۴ لیتر افزایش می‌یابد. راننده و سرنشین جلو به صفحه لمسی مرکزی ۱۶ اینچی دسترسی خواهند داشت درحالی‌که جلوی چشمان راننده هم پشت آمپرهای ۹٫۸ اینچی قرار خواهد داشت. یک هدآپ دیسپلی یکپارچه نیز در اختیار راننده می‌باشد. همچنین کابین این خودرو از متریال بازیافتی و پایدار ساخته شده است. فیسکر در تولید شاسی‌بلند جدید خود به مباحث زیست‌محیطی اهمیت ویژه‌ای داده است.

در این خودرو از سقف خورشیدی‌ای استفاده شده که طبق گفته فیسکر می‌تواند در یک سال ۱۶۰۰ کیلومتر برد حرکتی را فراهم کند. اوشن الکتریکی به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۰ اینچی استاندارد و ۲۲ اینچی سفارشی استفاده کرده و همه‌ی مدل‌های آن به جز نسخه پایه دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در ۲٫۹ ثانیه ثبت شده و بنا به گفته فیسکر یک نسخه فوق پرفورمنس هم تولید خواهد شد هرچند اطلاعات آن منتشر نشده است.

پرفورمنس مدل استاندارد هم فعلاً منتشر نشده اما گفته می‌شود قدرت کل آن بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار خواهد بود. به این ترتیب با یک شاسی‌بلند سرزنده و اسپورت طرف خواهیم بود.

جزئیات مربوط به قدرت پیشرانه‌های الکتریکی نیز در دست نیست اما می‌دانیم که این خودرو از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی با برد ۴۸۲ کیلومتری استفاده خواهد کرد. فیسکر می‌گوید این خودرو توانایی استفاده از زیرساخت‌های شارژ شرکت Electrify America را داشته و در عرض ۳۰ دقیقه می‌توان برد حدود ۳۲۰ کیلومتری را به دست آورد.

شاید مهم‌ترین ویژگی این خودرو قیمت پایه ۳۷۴۹۹ دلاری باشد. همچنین با پرداخت ۲۹۹۹ دلار و اقساط ماهانه ۳۷۹ می‌توان اوشن را به‌صورت اقساطی انتخاب کرد. شایان ذکر است تولید این خودرو تا سال ۲۰۲۱ آغاز نخواهد شد و اولین نمونه‌ها نیز از سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان خواهند رسید.