جزئیات آئرودینامیک فعال جادویی لامبورگینی آونتادور SVJ

SVJ جذاب‌ترین نسخه‌ی لامبورگینی آونتادور بوده و ایتالیایی‌ها با تولید این خودرو خداحافظی باشکوهی با نسل فعلی آونتادور خواهند داشت. گفته شده نسل آینده‌ی این خودرو از قوای محرکه‌ی ۱۲ سیلندر الکتریکی شده سود خواهد برد.


لامبورگینی در SVJ از نسخه‌ی پیشرفته‌تر سیستم آئرودینامیک فعال ALA استفاده کرده است. همان‌گونه که می‌دانید این سیستم برای اولین بار در اوراکان پرفورمنته معرفی شد. ظاهراً سیستم یاد شده به حدی مؤثر بوده که باعث شده آونتادور SVJ یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۶ دقیقه و ۴۴٫۹۷ ثانیه طی کند و سریع‌ترین خودروی تولیدی این پیست لقب بگیرد.


فلاپ های این سیستم آئرودینامیکی بسته به شرایط گوناگون باز و بسته می‌شوند. کیت آئرودینامیک احساس‌برانگیز لامبورگینی قادر است بال عقب بزرگ را برای حداقل درگ تنظیم کند و البته در پرفورمنس خط مستقیم و حداکثر سرعت نیز آن را دست‌کاری نماید.


سیستم موردبحث همچنین برای چسبندگی بیشتر خودرو در پیچ‌ها از هدایت آئرودینامیکی برخوردار است. با کنترل مستقل فلاپ های هر طرف، سیستم ALA 2.0 می‌تواند نیمی از بال عقب را از حرکت نگه دارد و نیم دیگر را به خاطر حداکثر داون فورس در حداکثر حالت عملکردی حفظ کند تا به این ترتیب آونتادور SVJ سریع‌تر از هر زمان دیگری پیچ‌ها را پشت سر بگذارد.


این بازنگری‌های آئرودینامیکی باعث شده‌اند خودروی موردبحث ما ۴۰ درصد داون فورس بیشتر و درگ کمتری در مقایسه با آونتادور SV تولید نماید.


نیروبخش این هیولا پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۵۹ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متر است. لامبورگینی ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت SVJ برابر با ۲٫۸ ثانیه بوده و برای رسیدن از سکون به تندی ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز تنها به ۸٫۶ ثانیه زمان نیاز است. حداکثر سرعت آونتادور SVJ برابر با ۳۴۹ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

[دانلود ویدئو]