بهترین شاسی‌بلند کامپکت لوکس کار اند درایور: پورشه ماکان


به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک‌های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه کرده‌اند با یکدیگر مقایسه شده‌اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شده‌اند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدی‌ای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریت‌های خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.

پورشه ماکان 2018
برنامه Penn & Teller star از بهترین شعبده‌بازها به منظور ارائه بهترین حقه‌های خود در برنامه دعوت می‌کنند. تنها معدود حاضران این برنامه می‌توانند توانایی‌های واقعی خود را به نمایش بگذارند.
پورشه ماکان نیز همانند معدود شعبده‌بازان آن برنامه است که در صنعت خودرو جایگاه ویژه‌ای را پیدا کرده است. این خودرو از یک شاسی‌بلند به خودروی موردعلاقه در چشمان ما تبدیل می‌شود! سواری ماکان همانند یک پورشه است.

پورشه ماکان 2018
جادوی ماکان کاملاً ساده است و به همین دلیل برنده بهترین شاسی‌بلند کامپکت لوکس شده است. صرف نظر از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۵۲ اسب بخاری سایر اعضای خانواده ماکان شامل مدل‌های S، GTS و توربو از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۳ لیتری در نسخه‌های S و GTS و ۳٫۶ لیتری در مدل توربو استفاده کرده و قدرت آن‌ها از ۳۴۰ تا ۴۴۰ اسب بخار متغیر است.

پورشه ماکان 2018
حتی کندترین ماکان‌ها هم سریع هستند. نسخه ۳۴۰ اسبی ماکان S می‌تواند در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد؛ اما این مدل را نباید با ماکان توربوی مجهز به پکیج پرفورمنس که قدرت ۴۴۰ اسب بخاری دارد مقایسه کنیم. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این نسخه تنها ۳٫۷ ثانیه بوده که ۲ دهم ثانیه سریع‌تر از شورولت کوروت گرند اسپورت با گیربکس ۷ سرعته دستی می‌باشد.

پورشه ماکان 2018
اما همه‌چیز به سرعت ختم نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماکان دینامیک فوق‌العاده آن است که باعث می‌شود بپرسیم ماکان با این دینامیک چه‌کار می‌کند؟ با راندن چند کیلومتری ماکان به نظر می‌رسد که این شاسی‌بلند در داخل یک سدان کوچک ذوب شده است. فرمان خودرو دقیق و گیرا بوده و احساس مورد انتظار از یک پورشه را ایجاد می‌کند. سیستم تعلیق خودرو نیز ارتباطی و گیرا بوده و سواری آن نیز خیلی شبیه یک کاین کوچک‌تر نیست بلکه بیشتر به یک بچه پانامرا می‌ماند.

پورشه ماکان 2018

البته باید بگوییم که کفه ترازوی اسپورت بودن ماکان نسبت به کاربردی بودن سنگین‌تر است. صندلی عقب تنگ‌تر بوده و فضای محفظه بار نیز به‌طور قابل‌توجهی کمتر از آئودی Q5 و مرسدس-ای ام جی GLC43 می‌باشد. کیفیت متریال بکار رفته نیز به خوبی رقبا نبوده مگر اینکه نسخه‌های گران‌تر را بخرید. خب صحبت از قیمت شد و باید گفت رساندن قیمت ماکان توربو به بالای ۱۰۰ هزار دلار سخت نیست. ضمناً ما پکیج پرفورمنس ۱۰۵۰۰ دلاری و ترمزهای سرامیک کربنی ۸۱۶۰ دلاری را ذکر نکردیم.

پورشه ماکان 2018

اما چیزی که باعث می‌شود ماکان در نسخه S خودروی موردعلاقه ما باشد بهای پایه ۵۶۴۵۰ دلاری است. ماکان S به لیست کوتاهی از آپشن های پرفورمنس شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی، پکیج اسپورت کرونو، هدایت گشتاوری و مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه مجهز بوده و سواری بسیار زیبایی دارد. هیچ شعبده‌بازی نمی‌تواند به اندازه ماکان حقه‌های خود را نشان دهد!

مشخصات پورشه ماکان

  • نوع خودرو: پیشرانه در جلو، چهار چرخ محرک، ۵ نفره، ۴ درب هاچبک
  • قیمت پایه: ۵۶۴۵۰ تا ۷۸۲۵۰ دلار
  • پیشرانه‌ها: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۳۴۰ یا ۳۶۰ اسبی، ۶ سیلندر ۳٫۶ لیتری توئین توربوی ۴۰۰ یا ۴۴۰ اسب بخاری
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک با حالت تعویض دستی
  • وزن خالص: ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۸ کیلوگرم
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳٫۷ تا ۵ ثانیه
  • مسافت ۴۰۰ متر: ۱۲٫۴ تا ۱۳٫۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۱ تا ۲۷۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۳٫۸/۱۰٫۲/۱۲٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر