معرفی رسمی فراری ۴۸۸ Pista، قدرتمندتر و سبک‌تر





سرانجام فراری به‌طور رسمی نسخهٔ اسپرت و جذاب ۴۸۸ Pista را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌تر با نام ۴۸۸ GTO شناخته می‌شد، دنبال کنندهٔ راه مدل‌های ۳۶۰ چلنج استرادال، ۴۳۰ اسکودریا و ۴۵۸ اسپشیاله است. فراری وعده داده است که ۴۸۸ Pista بهترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و تاج پادشاهی عملکرد را از مک‌لارن ۷۲۰S خواهد گرفت. در سینهٔ این تمساح ایتالیایی نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ همان موتور ۳٫۹ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که حالا قدرتش به ۷۱۱ اسب بخار رسیده و آن‌را به قوی‌ترین پیشرانهٔ هشت سیلندر تاریخ فراری تبدیل کرده است. این موتور همچنین ۷۷۰ نیوتن متر هم گشتاور تولید می‌کند که حدود ۱۰ نیوتن متر بیشتر از ۴۸۸ استاندارد است.

نتیجهٔ این افزایش نیرو، ارائهٔ اعداد عملکردی بسیار هیجان‌انگیزی است به‌نحوی‌که ۴۸۸ پیستا می‌تواند ظرف تنها ۲٫۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت با آن فقط ۷٫۶ ثانیه طول می‌کشد که دومی دقیقاً ۰٫۲ ثانیه سریع‌تر از مک‌لارن ۷۲۰S است. حداکثر سرعت ۴۸۸ پیستا نیز به بیش از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که وزن آن‌هم با ۹۰ کیلوگرم کاهش به ۱۲۸۰ کیلوگرم رسیده است.

فراری ادعا کرده است که از دانش بالای خود که از مسابقات قهرمان استقامت جهان فیا به دست آمده است و همین‌طور ویژگی‌های سری فراری چلنج در ۴۸۸ پیستا استفاده کرده است. به‌عنوان‌مثال، در این ماشین تغییراتی آئرودینامیکی صورت گرفته که داون‌فورس آن‌را ۲۰ درصد نسبت به ۴۸۸ استاندارد افزایش داده است. ازجمله اجزای آئرودینامیکی کلیدی ۴۸۸ پیستا می‌توان به اسپویلر بزرگ عقب، دماغهٔ الهام گرفته از خودروهای فرمول یک، ورودی‌های هوای جلوی اصلاح‌شده و دیفیوزر جسورانهٔ عقب اشاره کرد. این قطعات همچنین به ۴۸۸ پیستا ظاهری منحصربه‌فرد و شیطانی بخشیده‌اند.

در زیر بدنهٔ ۴۸۸ پیستا نیز جدیدترین و برترین تکنولوژی‌های فراری بکار رفته است. به‌عنوان‌مثال، این سوپراسپرت فوق‌العادهٔ ایتالیایی هم‌اکنون به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی مجهز شده و در کنار آن از تکنولوژی‌های دیگری چون تعلیق مگنتورلوجیکال و سیستم تقویت‌کنندهٔ پویایی فراری نیز برخوردار شده است. سیستم تقویت پویایی فراری که به‌صورت مخفف FDE نامیده می‌شود، برای اولین بار در ۴۸۸ پیستا ارائه شده و به‌طور خودکار فشار ترمز روی کالیپرها را تنظیم می‌کند. فراری ۴۸۸ پیستا رسماً و برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

هایپر کار ۴۳۰ اسب بخاری ژاپنی به بازار می آید

یک شرکت ژاپنی تصمیم دارد ۵۰ دستگاه از ابرخودرویی الکتریکی تولید کند که در کمتر از دو ثانیه سرعت آن از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. قدرت خودرو ۴۳۰ اسب بخار است.


 تولید ابرخودروی الکتریکی ژاپنی با ۴۳۰ اسب بخار

یک شرکت مهندسی کوچک در ژاپن ادعا می کند سریع ترین خودروی خیابانی را ساخته است. سرعت این خودرو در کمتر از ۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

خودروی Aspark Owl سال گذشته در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت رونمایی شد. سازندگان آن ادعا می کنند خودروی مذکور ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴ چرخ متحرک دارد. همچنین وزن آن کمتر از ۸۶۰ کیلوگرم است. اکنون شرکت Aspark تصاویری از این ابرخودروی الکتریکی منتشر کرده که در کمتر از ۱٫۹۲۱ ثانیه سرعت آن از یک اتومبیل مسابقه فرمول یک بیشتر می شود.

این شرکت تصمیم دارد ۵۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند. مشتریان با پرداخت ۳ میلیون پوند می توانند صاحب آن شوند.


 تولید ابرخودروی الکتریکی ژاپنی با ۴۳۰ اسب بخار


 تولید ابرخودروی الکتریکی ژاپنی با ۴۳۰ اسب بخار


 تولید ابرخودروی الکتریکی ژاپنی با ۴۳۰ اسب بخار


 تولید ابرخودروی الکتریکی ژاپنی با ۴۳۰ اسب بخار

خودروی جدید پژو۵۰۸ اسپرت؛ قبل از رونمایی +تصاویر

به گزارش وب سایت موتور۱، شرکت خودروسازی پژو فرانسه بالاخره نشان داد که می خواهد به زودی نسل جدید خودروی سدان ۵۰۸ خود را معرفی و به بازار عرضه کند. این شرکت خودروسازی تنها چند هفته قبل از آغاز بکار نمایشگاه خودروی ژنو، در اقدامی جالب تصاویری از این خودروی اسپرت، جذاب و جدید ۵۰۸ خود را در فضای مجازی منتشر کرد تا به گونه ای توجه طرفداران و مشتریان را جلب کرده و از معرفی و عرضه این محصول زیبا خبر بدهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، طراحی نوین نسل جدید خودروی ۵۰۸ از نقاط قوت این محصول است چراکه در مقایسه با نمونه قبلی، بسیار اسپرت تر و جوان پسندانه تر است و برآورد می شود نظر بسیاری از مشتریان خودروهای شاسی بلند پژو را نیز به خود جلب کند.

نسل اول خودروی پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی شد و حالا نسل جدید آن که قرار است در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار شود، در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش عموم در خواهد آمد.

این خودرو سدان اسپرت تفاوت های قابل توجهی با نمونه پیشین خود دارد که می توان به تغییرات در جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب اسپرت، درهای بدون فریم و طول و عرض و ارتفاع این خودرو اشاره کرد.

این خودروی جدید به سیستم جدید i-Cockpit پژو نیز مجهز است. پژو همچنین عنوان کرده است که وزن سدان ۵۰۸ نسبت به قبل ۷۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است که این امر در کاهش مصرف سوخت و میزان آلایندگی آن تاثیر به سزایی خواهد داشت. نسخه پلاگین هیبریدی آن نیز در سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد شد.

پژو ۵۰۸ جدید که به تجهیزات ایمنی و کمک رانندگی بسیاری نظیر سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند، رانندگی بین خطوط، سیستم تشخیص علائم جاده و چراغ‌های هوشمند مجهز است، به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد و تا پایان سال جاری میلادی نیز به بازار خواهد آمد اما هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت آن در دسترس نیست.

پژو ۵۰۸ اسپرت

پژو ۵۰۸ اسپرت

پژو ۵۰۸ اسپرت

پژو ۵۰۸ اسپرت

معرفی نسل جدید ولوو V60، استیشنی جذاب از اسکاندیناوی





ولوو نسل جدید مدل V60 خود را پیش از اولین نمایش رسمی در نمایشگاه ژنو، معرفی کرده است. هرچند این روزها کراس‌اوورها بر بازار سلطه یافته‌اند اما ولوو امیدوار است بتواند با V60 جدید بار دیگر توجه خریداران را به استیشن‌ها جلب کند. این ماشین که روی پلت‌فرم جدید SPA ولوو ساخته شده، قصد دارد با تکنولوژی پیشرفته، تجهیزات داخلی لوکس و ویژگی‌های اتصالی پیشرفته، استاندارد جدیدی را در بخش خودروهای پریمیوم میان سایز ایجاد کند.

نسل جدید V60 در بیرون از طراحی کاملاً جدیدی بهره‌مند شده که طبق زبان طراحی جدید ولوو شکل گرفته و شباهت زیادی به دیگر برادرانش همچون کراس‌اوورهای XC60 و XC90 و همین‌طور استیشن بزرگ‌تر V90 دارد. به‌طورکلی این استیشن سوئدی استایلی بسیار زیبا و جذاب را به نمایش گذاشته است تا جایی که می‌تواند به‌عنوان جایگزین یک کراس‌اوور موردتوجه قرار گیرد. V60 جدید طولی معادل ۴٫۷۶ متر دارد که ۱۱٫۷ سانتیمتر بیشتر از کراس‌اوور XC60 است و نسبت به نسل قبلی خود نیز افزایش ۱۳ سانتیمتری را نشان می‌دهد. فاصلهٔ محوری این استیشن سوئدی نیز برابر با ۲٫۸۷ متر است که تقریباً با XC60 یکسان است.

کابین نسل جدید ولوو V60 به‌گونه‌ای طراحی شده که با یک ب‌ام‌و یا آئودی اشتباه گرفته نمی‌شود. در اینجا نمایشگر لمسی بزرگی در میانهٔ داشبورد تعبیه شده که کار اکثر دکمه‌های فیزیکی را انجام می‌دهد به‌طوری‌که تهویه مطبوع، ناوبری و رسانه همگی از طریق این نمایشگر ۹ اینچی کنترل می‌شوند. همچنین رشد ابعاد بیرونی موجب افزایش فضای داخلی خودرو شده است به‌نحوی‌که به‌رسم سوئدی‌ها فضای سر و پای خوبی برای سرنشینان V60 جدید وجود دارد.

در یک استیشن اما بیش از هر چیز کارایی اهمیت دارد یعنی جایی که نسل جدید V60 در آن موفق عمل کرده است چراکه حجم صندوق بار آن با ۱۰۰ لیتر افزایش نسبت به نسل قبلی به ۵۳۰ لیتر رسیده است که از ب‌ام‌و سری ۳ تورینگ، آئودی A4 آوانت و مرسدس بنز C کلاس استیت هم بیشتر است؛ اما این تمام ماجرا نیست چراکه با خواباندن صندلی‌های عقب، ظرفیت صندوق بار V60 به ۱۳۶۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

محصولات ولوو همواره به برخورداری از ایمنی بالا مشهور بوده‌اند و V60 هم به‌هیچ‌عنوان از این قاعده مستثنی نیست چراکه این استیشن جدید به‌صورت استاندارد به طیف گسترده‌ای از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های ایمنی مجهز شده است. یکی از این سیستم‌ها، سیستم ایمنی شهری است که در صورت تشخیص تصادف قریب‌الوقوع، به‌طور خودکار ترمزها را فعال می‌کند. علاوه بر این، V60 جدید از سیستم رانندگی نیمه‌خودکار هم برخوردار است که ماشین را در خط خود حفظ می‌کند. دیگر سیستم‌های ایمنی فعال شناخته‌شدهٔ ولوو نیز از مدل‌های بزرگ‌تر سری ۹۰ قرض گرفته شده‌اند؛ بنابراین، با وجود این طیف گستردهٔ سیستم‌های ایمنی و همین‌طور مجموعهٔ کاملی از ایربگ‌ها، انتظار می‌رود نسل جدید V60 پنج ستارهٔ ایمنی کامل را از یورو انکپ دریافت کند.

نسل جدید V60 اولین ساختهٔ ولوو بر اساس پلت‌فرم SPA است که با دو قوای محرکهٔ هیبریدی مختلف عرضه خواهد شد. نسخهٔ هیبریدی اول T6 نام داشته که از قوای محرکهٔ بنزینی-الکتریکی با ۳۴۰ اسب بخار استفاده می‌کند و به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. مدل هیبریدی دوم که پرچم‌دار خانوادهٔ V60 هم محسوب می‌شود اما T8 نام داشته و ۳۹۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که مانند نسخهٔ قبلی از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار است. دیگر موتورهای V60 نیز شامل نمونه‌های T5 و T6 بنزینی به همراه مدل‌های دیزلی D3 و D4 می‌شود که همگی در بازار اروپا عرضه خواهند شد.

در ایالات‌متحده اما V60 جدید تنها در دو نسخهٔ T5 و T6 عرضه خواهد شد. ولوو از هم‌اکنون سفارشات خرید نسل جدید V60 را می‌پذیرد و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن از سپتامبر امسال به خریداران اروپایی تحویل داده شوند. قیمت دقیق این استیشن سوئدی فعلاً تعیین نشده است اما قیمت آن در بریتانیا از ۳۱,۸۱۰ پوند آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

معرفی نسخه جدیدی از یاریس توسط تویوتا

تویوتا پس از معرفی هاچ بک یاریس مدل ۲۰۱۸ در ماه سپتامبر سال گذشته، اکنون نسخه TRD Sportivo این خودرو را آماده کره است.


 معرفی نسخه جدیدی از یاریس توسط تویوتا

تویوتا یاریس TRD Sportivo مدل ۲۰۱۸ اخیرا بدون هیچ پوشش استتاری در اندونزی دیده شده است.

تویوتا یاریس TRD Sportivo مدل ۲۰۱۸ اسپرت تر از مدل قبلی این خودرو به نظر می رسد چرا که دارای طراحی به روز شده است. یاریس TRD Sportivo جدید دارای بسته ارتقایی ایرودینامیک شامل اسپویلرهای زیر بدنه با هایلایت های قرمز و یک اسپویلر سقف منحصر به فرد است. این خودرو از سپرهای تهاجمی، آینه های کناری مشکی با هایلایت های قرمز و نشان TRD Sportivo روی درهای عقب و در صندوق عقب بهره می برد. رینگ های آلیاژی چهار چره دوقلوی ۱۶ اینچی تویوتا یاریس مخصوص آفریقا نیز در این خودرو تعبیه شده است.

کابین تویوتا یاریس TRD Sportivo مدل ۲۰۱۸ دارای طرح رنگ دوگانه، روکش چرم و نشان TRD Sportivo روی بخش هایی مختلف است. زیر کاپوت این خودرو موتور ۲NR-FE 1.5 لیتری Dual VVT-i بنزینی با قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر و متصل به گیربکس CVT تعبیه شده است.

تویوتا یاریس TRD Sportivo مدل ۲۰۱۸ روز ۲۰ فوریه ۲۰۱۸ وارد بازار اندونزی خواهد شد.


 معرفی نسخه جدیدی از یاریس توسط تویوتا

تسلا به رکورد تولید ۳۰۰هزار خودرو در سال رسید

به گزارش وب سایت موتور۱، شرکت تسلا که از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای تمام برقی و الکتریکی لوکس در جهان است، از آغاز فعالیت اش تاکنون، علیرغم تولید خودروهای برقی بسیار باکیفیت، لوکس، زیبا و پرقدرت، نتوانسته بود آن چنان که انتظار می رفت، به موفقیت خاصی رسیده و یا  به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود دست یابد. حالا گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت آمریکایی تسلا سرانجام موفق شده است که ۳۰۰ هزار خودروی برقی و الکتریکی در سال تولید کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، این شرکت به طور ضمنی این میزان تولید را تایید کرده و خاطرنشان کرده است که از هدف سالانه خود نیز جلوتر است و این می‌تواند نقطه عطفی برای سرعت بخشیدن به روند تولید و فروش خودروهای این شرکت به شمار برود. این امر همچنین می‌تواند بدین معنا باشد که تولید تسلا مدل ۳ در آینده نزدیک به مقدار قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

طبق این گزارش‌ها، در پایان سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تسلا ۲۸۹ هزار خودروی برقی و الکتریکی تولید کرده است که در این میان سهم تسلا مدل S، ۲۱۲ هزار و ۸۲۱ دستگاه، سهم خودروی تسلا مدل X  ۷۱ هزار و ۹۲۷ و سهم خودروی تسلا رودستر تنها ۲ هزار و ۴۵۰ دستگاه خودرو بوده است.

البته این آمارها به طور رسمی از سوی شرکت تسلا اعلام نشده است چراکه هنوز این شرکت جاه طلب و تکنولوژی محور گزارش سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ خود را ارائه نداده است.

بر اساس آخرین اخبار، یکی از مهم ترین اهداف این شرکت رسیدن به مرز تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی تسلا بوده است که حالا بر فرض درست بودن این آمارها تسلا به هدف خود دست یافته و  وعده ای را که به سهامدارانش داده بود به تحقق رسانده است.

نتایج دوئل‌ها: معرفی برندگان گروه سدان‌های بزرگ لوکس






امروز در قسمت دیگری از سری مطالب نتایج دوئل‌ها نوبت به گروه سدان‌های بزرگ لوکس رسیده است. گروهی که در آن نام‌های بزرگی به چشم می‌خورد که همگی جزء لوکس‌ترین و برترین سدان‌های حال حاضر دنیا هستند. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی تعداد ۱۰ خودرو حضور داشتند که طی پنج دوئل سخت با یکدیگر به رقابت پرداختند. این دوئل‌ها عبارت‌اند از:

مرسدس بنز S کلاس

جگوار XJ

آئودی A8

لکسس LS

مرسدس بنز S کلاس

آئودی A8

لینکلن کانتیننتال

کیا کوریس

کادیلاک CT6

جنسیس G90

لینکلن کانتیننتال

کادیلاک CT6

ب‌ام‌و سری ۷

مازراتی کواتروپورته

ب‌ام‌و سری ۷

آخرین دوئل گروه سدان‌های بزرگ لوکس بین آئودی A8 و لکسس LS برگزار شد. طی این رقابت مجموعاً تعداد ۲۳۳۰ رأی به ثبت رسیده است که آئودی توانست با دریافت ۱۴۴۲ عدد از آن‌ها و کسب ۶۲ درصد از کل آراء، پس از رقابتی سخت رقیب ژاپنی را مغلوب کند درحالی‌که لکسس نیز موفق به دریافت ۸۸۸ رأی شده است. بدین ترتیب با برگزاری آخرین دوئل گروه سدان‌های لوکس، تمامی راه‌یافتگان این گروه به مرحلهٔ بعدی مشخص شدند که شامل پنج خودرو به شرح زیر می‌شوند:

مرسدس بنز S کلاس

آئودی A8

لینکلن کانتیننتال

ب‌ام‌و سری ۷

کادیلاک CT6

از این پنج سدان لوکس در مرحلهٔ بعدی که مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی محسوب می‌شود در ابتدا چهار شرکت‌کننده طی دو دوئل باهم به نبرد خواهند پرداخت. سپس طبق رویه‌ای که برای گروه‌های با تعداد شرکت‌کنندگان فرد در نظر گرفته شده، از بین دو بازندهٔ دو دوئل اول، خودرویی که با اختلاف رأی کمتری مغلوب شده است، شانس دوباره‌ای خواهد داشت و در برابر شرکت‌کنندهٔ پنجم قرار خواهد گرفت تا نهایتاً از بین پنج شرکت‌کنندهٔ گروه سدان‌های بزرگ لوکس، سه خودرو به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کنند. دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی اما ازاین‌قرار است:

آئودی A8

لینکلن کانتیننتال

؟

ب‌ام‌و سری ۷

کادیلاک CT6

؟

مرسدس بنز S کلاس

؟

؟

در ادامه نیز می‌توانید مروری داشته باشید بر تمامی دوئل‌های گروه سدان‌های بزرگ لوکس:

دوئل لینکلن کانتیننتال و کیا کوریس

دوئل مازراتی کواتروپورته و ب‌ام‌و سری ۷

دوئل کادیلاک CT6 و جنسیس G90

دوئل مرسدس بنز S کلاس و جگوار XJ

دوئل آئودی A8 و لکسس LS

تولید یک خودروی تمام برقی توسط کوئینگزگ+تصویر

طی سال های اخیر صنعت خودرو دریافته که نیرومحرکه های برقی می توانند بسیار سریع باشند.

یکی از اولین برندهایی که بر عملکرد بالای خودروهای برقی تمرکز کرد مرسدس بنز بود که SLS E-Cell را معرفی کرد و آئودی نیز مدتی بعد با معرفی R8 E-Tron به این بخش وارد شد. تسلا نیز مدتی است موجی را در این مورد به راه انداخته و مدل های Model S و Model X P100D را معرفی کرده است. پورشه نیز به زودی با سدان Mission E به جمع این خودروسازان اضافه خواهد شد.


 تولید یک خودروی تمام برقی توسط کوئینگزگ

در همین راستا تلاش ابرخودروسازان کوچک تر برای ورود به بازار خودروهای تمام برقی نیز اجتناب ناپذیر است. مدیرعامل کوئینگزگ، Christian vonKoenigsegg در حاشیه نمایشگاه خودروی بین المللی کانادا اظهار داشت این خودروساز که تا کنون تنها ۱۲۰ دستگاه خودرو تولید کرده تمایل زیادی به نیرومحرکه های برقی دارد.

کوئینگزگ اخیرا Regera را معرفی کرده که یک ابرخودروی هیبریدی با موتور ۵٫۰ لیتری تواین توربو V8 و سه موتور برقی با توان کلی ۱۵۰۰ اسب بخار است. Christian پس از آن که از شتاب مناسب مدل S تسلا لذت برد، ایده یک مدل برقی کوئینگزگ به ذهنش رسید. وی به تازگی این رویکرد را با Regera آغاز کرده و معتقد است موتورهای برقی می توانند به روش هایی متفاوت در خودروهای آینده کوئینگزگ به کار روند.

وی توضیح داد که تنها مانع برای خودروی برقی کوئینگزگ می تواند صدا باشد. شاید خودروهای برقی کاملا بی صدا نباشند اما طرفدارانی که خودروهای این برند را می خرند دوست دارند صدای غرش موتور را بشنوند. وی توضیح می دهد که دلیل عالی بودن Regera نیز همین است چرا که دارای شتابی عالی برای یک خودرویی برقی به همراه صدای مناسبی از موتور ۵٫۰ لیتری V8 است.

برخلاف خودروسازان دیگری که نیرومحرکه های برقی و خودروهای برقی را به دلیل کاهش آلایندگی انتخاب کرده اند، کوئینگزگ تنها در پی افزایش عملکرد است.

ایجاد شبکه ملی شارژ سریع خودروهای برقی در انگلیس

به گزارش انگجت، جایگاه های سریع شارژ خودروهای برقی هنوز در دنیا به اندازه کافی وجود ندارد و برخی کشورهای جهان برای حل این مشکل درصدد ایجاد شبکه های فوق سریع شارژ اتومبیل های برقی هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، مقامات انگلیسی می‌گویند با ایجاد این شبکه مالکان موتورسیکلت ها و خودروهای برقی با طی مسافتی حداکثر ۸۰ کیلومتری می‌توانند به یک ایستگاه شارژ خودروهای برقی دسترسی یابند.

ظرفیت این ایستگاه های شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعت خواهد بود و برق آنها به طور مستقیم از شبکه برق فشار قوی این کشور تامین می شود تا امکان وقوع اختلال و مشکل در این زمینه به حداقل برسد.

گفته می شود که خودروهای برقی در این ایستگاه ها با صرف زمان ۵ تا ۱۲ دقیقه ای شارژ خواهند شد. این در حالی است که ایستگاه های شارژ برقی فعلی این کار را طی زمان ۲۰ تا ۴۰ دقیقه انجام می دهند و به همین علت چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

در مرحله اول ۱۰۰ ایستگاه شارژ به همین شیوه تاسیس خواهد شد که به اندازه ۱۴ هزار خانه در روز برق مصر خواهند کرد. هزینه این کاربین  ۵۰۰ میلیون پوند تا یک میلیارد پوند برآورد شده است.