سود دقیقه‌ای و سالانه مرسدس بنز چقدر است؟

به گزارش سی ان بی سی، سود کمپانی بنز به طور متوسط به ۲۰ هزار و ۳۱۰ دلار در دقیقه ،  ۱ میلیون و ۲۱۸ هزار ۶۵۶ دلار در هر ساعت و ۲۹ میلیون و ۲۴۷ هزار ۷۴۳ دلار  در هر ۲۴ ساعت می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، این آمار براساس داده‌های موسسه Staveley Head -شرکت تحقیقاتی و بیمه اتومبیل در انگلستان- ارائه  شده و در آن شرایط مالی ۱۴ برند منحصر به فرد خودرویی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در این تحلیل میزان سود سال ۲۰۱۷ شرکت مرسدس با توجه به مدت زمان مورد نظر محاسبه شده است.

براساس این تحلیل و بررسی مرسدس در سه ثانیه حدود یک هزار و ۱۷ دلار سود می‌کند و این میزان بسیار بیشتر از متوسط درآمد و دستمزد هفتگی نیمی از کارگران و کارمندان آمریکایی در جولای ۲۰۱۸ است.

این تحقیق برای نمایش سود و درآمد دقیق از برندهای پیشروی خودرو در عرصه جهانی در هر ثانیه، دقیقه، ساعت و روز صورت گرفته تا وجهه‌ای واقعی‌تر از اقتصاد صنعتی را به نمایش درآید. آمار نیز نشان می‌دهند.

این در حالیست که درآمد متوسط مرسدس در هر ساعت به ۱۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۰۰ دلار و در هر روز به ۳۰۰ هزار ۸۴۴ هزار و ۸۰۰ دلار می‌رسد. این کمپانی در هر دقیقه ۵ خودرو و در هر روز ۷۲۰۰ دستگاه از محصولاتش را به فروش می‌رساند.

در این تحلیل درآمد و سود وابسته به موقعیت‌های زمانی شرکت‌های تویوتا، فورد، هیوندای، سوبارو، پورشه، بنتلی، فولکس‌واگن، اشکودا، جگوار، لندروور، سئات، فراری و استون مارتین نیز ارزیابی و محاسبه شده است.

نگاهی به عملکرد سیستم VC توربو در پیشرانه‌های جدید اینفینیتی

از زمانی که موتورهای درون‌سوز برای اولین بار ساخته شده‌اند تا به همین امروز مهندسین و خودروسازان پیوسته در حال ابداع سیستم‌ها و قطعاتی بوده‌اند تا عملکرد آنها را بهبود ببخشند، البته با ورود موتورهای الکتریکی و مشکلات موتورهای بنزینی ازجمله آلایندگی، مصرف سوخت فسیلی و… بسیاری از شرکت‌های بزرگ توجه بسیاری به آنها (موتورهای الکتریکی) داشته و درصد عظیمی از بودجه خود را به توسعه و بهبود پیشرانه‌های الکتریکی اختصاص می‌دهند.
اما هنوز عشق ماشین بازها به پیشرانه‌های درون‌سوز و هیجانی به‌مراتب بسیار بیشتر از موتورهای الکتریکی بوده و باعث می‌شود تا خودروسازان از تکاپو برای هرچه بهتر کردن این پیشرانه‌ها دست نکشد.


اینفینیتی؛ برند لوکس شرکت نیسان در سال ۲۰۱۸ یکی از سیستم‌های فوق‌العاده منصوب بر پیشرانه‌های بنزینی را با نام وی سی توربو (VC turbo) معرفی کرد.

Infiniti QX50 Concept 2017

کانسپت QX50 برای اولین بار وظیفه نگهداری از این سیستم را در پیشرانه خود داشت. البته اگر شانس رسیدن به خط تولید را داشته باشد زیرا قبلاً سیستم‌هایی بسیار مشابه فقط در حد کانسپت یا حتی یک تئوری باقی ماندند. چون برای اولین بار است که شرکتی قصد تولید انبوه آن را دارد مانند هر سیستم نوپای دیگری با مشکلاتی اعم از بازطراحی بخش عظیمی از قطعات پیشرانه خودرو، هزینه‌های بالا و نبود یا کمبود قطعات یدکی دست‌وپنجه نرم می‌کند.


وظیفه این سیستم تغییر نسبت تراکم هوا و احتراق درون سیلندرها بسته به شرایط است یعنی می‌تواند قدرت احتراق را بسته به نیاز خودرو در شرایط متفاوت تغییر دهد که این می‌تواند تا حد زیادی به مصرف سوخت خودرو کمک کند.

برخی خودروسازان نسبت تراکم را بالا برده و با این کار قدرت، مصرف سوخت و همچنین فشار و استهلاک موتور را بالا می‌برند؛ البته این موتورها نیازمند سوخت‌هایی نسبتاً مخصوص‌اند در غیر این صورت دچار مشکلاتی از قبیل انفجار زودتر از ایجاد فشار توسط پیستون می‌شوند.


پیش‌زمینه نصب این سیستم تغییر و ایجاد برخی اصلاحات روی قطعاتی از قبیل میل‌لنگ و شاتون است. اینفینیتی ادعا می‌کند این سیستم را با الهام از آناتومی بدن انسان ساخته که می‌تواند ضریب تراکم پیشرانه را در بازه ۱ به ۸ تا ۱ به ۱۴ تغییر دهد.


این سیستم مجموعه عظیم و پیچیده‌ای از اتصالات است نحوه کار آن این‌گونه است که شاتون وظیفه ارتباط بین پیستون و یک بازوی چرخان را دارد؛ یک شفت اصلی نیز وظیفه ارتباط این بازو را با یک بازوی چرخان دیگر دارد که حرکات آن را یک سیستم با نام Harmonic Drive کنترل می‌کند. هارمونیک درایو می‌تواند با تغییر ارتفاع شفت به‌وسیله بازوی چرخانی که به آن اشاره شد ارتفاع پیستون را هنگام احتراق تغییر دهد و بدین ترتیب تراکم و فشار که رابطه‌ای عکس با حجم محفظه احتراق دارد بسته به شرایط به مقدار مناسب تغییر می‌کند.


شرکت اینفینیتی برای توضیح این سیستم ویدئوی زیر را در سایت این شرکت قرار داده است:

[دانلود ویدئو]

گردآوری و ترجمه: مهدی کوشکی

آزمایش خودروهای خودران فورد در واشنگتن کلید می‌خورد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش استقبال از خودروهای خودران و تلاش شرکت‌های خودروسازی برای توسعه این فناوری، شرکت خودروسازی فورد مستقر در ایالات متحده آمریکا نیز از مدتها پیش به دنبال توسعه و طراحی خودروهای خودران و بدون نیاز به راننده بوده و در این زمینه تلاش کرده است که با رقیبان قدرتمند خود در جهان به رقابت تنگاتنگی بپردازد و محصولات خودران خود را زودتر از پیشگامان به بازارهای جهانی خودرو عرضه کند.

بر اساس گزارش وب‌سایت the verge ، شرکت خودروسازی فورد آمریکا حالا به تازگی از برنامه‌های خود برای اجرایی و عملی‌سازی پروژه عرضه خودروهای خودران در سطح شهر سخن گفته است و اعلام کرده که قصد دارد در سه ماهه نخست سال آینده ۲۰۱۹ میلادی از نخستین خودروهای خودران خود رونمایی کرده و آنها را در خیابان‌های شهر واشنگتن در ایالات متحده آمریکا آزمایش کند.

فورد به منظور حصول اطمینان از فناوری خودران در وسائل نقلیه و جلوگیری از خطرات احتمالی آن، از یک مهندس و راننده برای محض احتیاط در این خودروها استفاده می‌کند ولی بعد از آنکه این فناوری اعتماد شرکت فورد را جلب کرد، دیگر این دو نفر نیز از خودروهای آزمایشی مذکور حذف خواهند شد و انتظار می رود به زودی خودروهای کاملا خودران قدم به خیابان های شهرهای جهان بگذارند. البته واشنگتن چهارمین شهر در ایالات متحده آمریکاست که خیابان‌های خود را در اختیار آزمایشات خودروهای خودران می گذارد.

این در حالی است که بزرگترین رقیب فورد در زمینه تولید خودروهای خودران یعنی تسلاموتورز، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد فعلا تحت تاثیر مشکلات و خطرات احتمالی قید خودروهای کاملا خودران را بزند.

چندی پیش بسیاری از دانشمندان و تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی و خودروسازی در نامه ای بلندبالا از تمامی شرکت های خودروسازی در جهان درخواست کرده بودند که توسعه فناوری وسائل نقلیه خودران و بدون نیاز به راننده بسیار خطرآفرین خواهد بود چراکه فناوری‌های نوین بکاررفته در این خودروها همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هرچقدر هم که هوشمند باشند، باز به هنگام تصمیم‌گیری برای توقف و جلوگیری از برخورد با موانع و عابران پیاده بخصوص در مواقع خاص و اضطراری با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

مقایسهٔ ب‌ام‌و X7 و لینکلن نویگیتور

ب‌ام‌و به‌تازگی مدل جدید X7 را معرفی کرده و برای اولین بار به بخش اس‌یووی‌های فول سایز لوکس وارد شده است. این خودرو که در جایگاهی بالاتر از X5 قرار می‌گیرد، پرچم‌دار جدید باواریایی‌ها محسوب می‌شود؛ اما بخش اس‌یووی‌های بزرگ لوکس در ایالات‌متحده سال‌ها است که تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی این کشور یعنی کادیلاک و لینکلن قرار دارد و اسکالید و نویگیتور به‌نوعی در این بخش حکمرانی می‌کنند. در همین حال، حدود یک سال پیش نیز نسل جدید نویگیتور معرفی شده که کاملاً نسبت به قبل متحول شده و تازه‌نفس پای به میدان رقابت گذاشته است؛ بنابراین در این مطلب این دو اس‌یووی لوکس جدید را به نبردی جذاب دعوت کرده‌ایم تا ببینیم باواریایی تازه‌وارد در برابر دیترویتی کهنه‌کار چه عملکردی خواهد داشت.

نمای جلویی

نسل جدید لینکلن نویگیتور طبق زبان طراحی جدید لینکلن شکل گرفته و در نمای جلویی از ابهتی مثال‌زدنی برخوردار است. در این قسمت بیش از هر چیزی جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ جلب‌توجه می‌کند. این در حالی است که در نمای جلویی ب‌ام‌و X7 هم جلوپنجرهٔ کرومی بزرگی دیده می‌شود که چراغ‌های باریکی به آن متصل شده‌اند. هرچند برخی این جلوپنجره را بیش‌ازاندازه بزرگ می‌دانند ولی با ابعاد کلی خودرو هماهنگ است. بااین‌حال به‌طورکلی می‌توان در طراحی قسمت جلویی، نویگیتور را برتر دانست.

نمای جانبی

در این قسمت دو خودرو راه متفاوتی را در پیش گرفته‌اند زیرا درحالی‌که X7 با حجم پردازی‌های روی درها و ستون D پهن، نمای پویا و اسپرتی را ارائه کرده است، نویگیتور پروفیل نسبتاً ساده‌ای دارد که به‌جز ستون D مخفی، ویژگی خاصی در آن دیده نمی‌شود. البته طراحی زیبای رینگ‌های نویگیتور کمی از سادگی پروفیل جانبی آن کاسته است اما درمجموع در این قسمت نمای پویای X7 زیباتر به نظر می‌رسد.

نمای عقبی

ب‌ام‌و در قسمت عقبی X7 نیز همانند نمای جلویی، از چراغ‌های باریکی استفاده کرده که توسط یک زه کرومی به هم متصل شده‌اند. در سمت دیگر، چراغ‌های عقب نویگیتور، متصل‌به‌هم هستند درحالی‌که همانند X7 در بالای آن‌ها زه کرومی هم کار شده است. در طرفین سپر عقب X7 اما به سبک اکثر محصولات ب‌ام‌و دو سر اگزوز تعبیه شده است که نمایی اسپرت به خودرو بخشیده‌اند ولی لینکلن ترجیح داده است همانند اس‌یووی‌های سنتی آمریکایی از سر اگزوز معمولی استفاده کند که در زیر سپر پنهان شده است. در نمای عقبی نیز X7 به خاطر چراغ‌های باریک و ظریف به همراه سر اگزوزهای درون سپر، خودروی جذاب‌تری به نظر می‌رسد درحالی‌که چراغ‌های عقب نویگیتور کمی بیش‌ازاندازه بزرگ هستند و به نمای عقبی آن لطمه زده‌اند.

ابعاد

X7 به‌عنوان بزرگ‌ترین کراس‌اوور ب‌ام‌و، ۵٫۱۵ متر طول دارد که به میزان قابل‌توجه ۲۳ سانتیمتر از X5 بیشتر است. این یعنی X7 اس‌یووی کاملاً بزرگی است اما این اس‌یووی بزرگ آلمانی وقتی در کنار حریف آمریکایی قرار می‌گیرد کوچک به نظر می‌رسد زیرا نویگیتور با ۵٫۳۳ متر طول، ۱۸ سانتیمتر از X7 کشیده‌تر است. این در حالی است که طول نویگیتور در نسخهٔ کشیده یا L به ۵٫۶۳ متر می‌رسد و به اس‌یووی واقعاً غول‌پیکری تبدیل می‌شود؛ اما علیرغم این اختلاف طول، فاصلهٔ محوری دو خودرو تقریباً باهم یکسان است. همچنین این دو اس‌یووی در عرض نیز اختلاف بسیار کمی باهم دارند ولی در ارتفاع آن‌ها بازهم اختلاف چشمگیری دیده می‌شود به‌گونه‌ای که نویگیتور با ۱٫۹۴ متر ارتفاع، نزدیک به ۱۵ سانتیمتر از X7 بلندتر است!

داخل

طراحی داخلی X7 شباهت زیادی به مدل کوچک‌تر X5 دارد ولی بااین‌حال کابین آن بسیار جذاب، زیبا و لوکس به نظر می‌رسد. در اینجا همچنین تکنولوژی‌های فراوانی هم به کار رفته است که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی اشاره کرد. یکی از این نمایشگرها سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند درحالی‌که دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، نویگیتور هم در برابر رقیب مدرن آلمانی هرگز خودروی دست‌وپا بسته‌ای نیست زیرا این اس‌یووی آمریکایی هم از طراحی داخلی زیبا و تکنولوژی‌های زیادی برخوردار است. در کابین نویگیتور هم دو صفحه‌نمایش دیده می‌شود که یکی ۱۰ اینچی و دیگری ۱۲ اینچی است. نمایشگر اول برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، در میانهٔ داشبورد قرار گرفته و دومی در اصل به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی عمل می‌کند.

هردوی این خودروها به‌صورت استاندارد به دو ردیف صندلی مجهز هستند و ظرفیت حمل هفت نفر را دارند؛ اما برخلاف بسیاری از کراس‌اوورها که صندلی‌های ردیف سوم آن‌ها بیشتر برای کودکان مناسب است، این صندلی‌ها در X7 و نویگیتور کاملاً کاربردی بوده و افراد بالغ هم به‌راحتی می‌توانند در آن‌ها بنشینند. البته صندلی‌های ردیف سوم نویگیتور ظرفیت حمل سه نفر را دارند درحالی‌که X7 در این قسمت می‌تواند دو نفر را حمل کنند. کسانی که به صندلی‌های ردیف سوم نیازی ندارند نیز می‌توانند آن‌ها را بخوابانند که در این صورت در X7 فضای باری برابر با ۱۳۷۶ لیتر فراهم می‌گردد درحالی‌که این فضا در نویگیتور بسیار بیشتر و برابر با ۱۷۹۲ لیتر است. برای صندلی‌های ردیف دوم هردو خودرو نیز امکان سفارش صفحه‌نمایش و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود دارد.

پیشرانه

ب‌ام‌و برای X7 چهار پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که دو نمونهٔ آن‌ها دیزلی و دو واحد دیگر بنزینی هستند. نویگیتور اما تنها با یک پیشرانهٔ بنزینی ۳٫۵ لیتری V6 توئین توربو عرضه می‌شود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین برای این رقابت باید پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تر X7 را انتخاب کنیم که هماهنگی بیشتری با موتور لینکلن دارد. این موتور که در مدل XDrive50i ارائه می‌شود، از نوع ۴٫۴ لیتری V8 توئین توربو بوده و ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین پیشرانهٔ نویگیتور با وجود حجم و سیلندر کمتر، از لحاظ خروجی کاملاً با موتور X7 XDrive50i برابری می‌کند. در بخش عملکرد نیز لینکلن با وجود ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر، تقریباً نزدیک به X7 XDrive50i عمل می‌کند به‌گونه‌ای که ظرف ۵٫۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که پرچم‌دار آلمانی این کار را ظرف ۵٫۲ ثانیه انجام می‌دهد.

قیمت

قیمت لینکلن نویگیتور در تیپ پایه از ۷۳,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و قیمت پایهٔ مدل X7 XDrive50i را ۹۲,۶۰۰ دلار اعلام کرده است؛ بنابراین نویگیتور حدود ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر است که اختلاف چشمگیری محسوب می‌شود. البته قیمت پایهٔ مدل X7 XDrive40i ارزان‌تر و برابر با ۷۳,۹۰۰ دلار است اما این مدل از لحاظ پیشرانه هم‌سطح نویگیتور نیست زیرا از یک موتور ۳ لیتری I6 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. از سوی دیگر، نویگیتور به‌صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و در صورت سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک قیمت آن به ۷۶,۵۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که تمامی مدل‌های X7 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز هستند.

درمجموع می‌توان نسل جدید نویگیتور را هماورد قابل و سرسختی برای ب‌ام‌و X7 دانست خصوصاً با توجه به اینکه فروش این اس‌یووی لوکس آمریکایی از زمان عرضۀ نسل جدید، افزایش قابل‌توجهی داشته و تقریباً دو برابر شده است. بنابراین به نظر می‌رسد پرچم‌دار تازه‌وارد باواریایی‌ها در بازار با حضور رقبایی مثل نویگیتور و همین‌طور کادیلاک اسکالید و مرسدس بنز GLS، کار سختی پیش رو داشته باشد.

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

لینکلن نویگیتور ۴×۴

ب‌ام‌و X7 XDrive40i

پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 ۴٫۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵٫۴ ثانیه ۵٫۲ ثانیه
طول ۵٫۳۳ متر ۵٫۱۵ متر
عرض ۲٫۰۳ متر ۲٫۰۰ متر
ارتفاع ۱٫۹۴ متر ۱٫۸۰ متر
فاصلهٔ محوری ۳٫۱۱ متر ۳٫۱۰ متر
حجم صندوق بار ۱۷۹۲ لیتر ۱۳۷۶ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
قیمت پایه ۷۶,۵۰۰ دلار ۹۲,۶۰۰ دلار

 

مهم‌ترین حوادث چند ماه اخیر پیست نوربرگ رینگ!

جهان بدون وجود نوربرگ رینگ چگونه خواهد بود؟ یک زمین خسته کننده که ماشین بازها هیچ گزینه‌ی جادویی برای برگزاری مسابقات خودرویی پرهیجان نخواهند داشت. این پیست مکانی مناسب برای تست محصولات جدید خودروسازان بوده و همچنین تنها برای ثبت رکوردهای جدید نیست. صنعت خودرو بدون نوربرگ رینگ جالب نخواهد بود.


و البته ما بدون جهنم سبز تمامی ویدئوهای جذاب از تصادفات خودروهای گوناگون در پیچ‌های تندش را از دست می‌دادیم. در ویدئوی جدیدی که منتشر شده می‌توانیم برخی از وحشتناک‌ترین تصادفات این پیست خطرناک را شاهد باشیم. پیست نوربرگ رینگ قاتل رانندگان مغرور و کم‌تجربه است…


اگرچه این ویدئو کاملاً جذاب و دیدنی است اما برخی موارد را نیز درباره نوربرگ رینگ بازگو می‌کند. اگر یک راننده‌ی شجاع بوده و برنامه‌ای برای بازدید از این پیست ۲۰٫۸ کیلومتری داشته باشید باید خود را برای مواجه شدن با ۱۲۰ پیچ چالش‌برانگیز آماده نمایید. بهتر است کار را با چندین ویدئوی آموزشی و همچنین گذراندن چندین ساعت با شبیه‌ساز آغاز نمایید و سپس مقالاتی درباره رانندگی در نوردشلایف مطالعه کنید.


سپس به یاد داشته باشید که شما یک راننده‌ی فوق حرفه‌ای نبوده و البته در مسابقات قهرمانی جهان هم حضور ندارید! از اولین دور خود در جهنم سبز نهایت لذت را برده و با سرعت مناسب رانندگی کنید. شما نمی‌خواهید با خودروی خود رکورد سرعت را جابجا کرده و همچنین نباید این کار را انجام دهید.


همچنین مطمئن باشید که از نظر مالی کاملاً در وضعیت مناسبی قرار دارید زیرا طی کردن یک دور پیست نوربرگ رینگ حدود ۳۰ دلار برایتان آب می‌خورد اما این بخش آسان ماجراست. اگر با موانع برخورد داشته باشید باید حدود ۳۷ دلار برای جایگزینی هر متر آن پرداخت نمایید. همچنین در صورتی که شدت برخوردتان زیاد باشد باید هزینه‌ی تعویض موانع دیگر و همچنین هزینه‌ی حضور خودروی ایمنی در پیست و یا یک یدک‌کش را نیز بپردازید.

[دانلود ویدئو]

معرفی رسمی اشکودا فابیا کومبی اسکات لاین

در ماه مارس سال ۲۰۱۸ و در زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، اشکودا اقدام به معرفی نسخه‌ی تر و تازه‌ی هاچبک فابیا کرد. تغییر گسترده طراحی و به‌روزرسانی مهندسی این خودرو شامل استفاده از تکنولوژی LED در چراغ‌ها، رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی و بهبود سیستم اطلاعات سرگرمی بود. هم‌اکنون نسخه‌ی خشن‌تر اسکات لاین این خودرو هم از همان بهبودها سود برده است.


برای افرادی که با فابیا کومبی اسکات لاین آشنا نیستند باید گفت این خودرو کوچک‌ترین محصول خشن اشکودا در بازار است. این خودرو با عناصر متمایز بدنه که به رنگ مشکی و نقره‌ای بوده و همچنین با رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژی عرضه می‌شود. همین تغییرات را می‌توان در سایر محصولات اسکات لاین این خودروساز دید.


تغییرات بصری فابیا کومبی اسکات لاین شامل پلاستیک‌های مشکی دور قوس چرخ‌ها و رکاب‌ها درحالی‌که آینه‌های جانبی و ریل‌های سقف هم ظاهر نقره‌ای به خود گرفته‌اند. البته برخلاف برادر بزرگ‌تر اسکات، این خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک نیست.


اگر مشکلی با انتقال نیرو به چرخ‌های جلو نداشته و طراحی این واگن کوچک را جذاب می‌دانید بنابراین از شنیدن اینکه فابیا کومبی اسکات لاین با تمامی پیشرانه‌های مدل استاندارد عرضه خواهد شد خوشحال می‌شوید. چندین پیشرانه بنزینی برای این خودرو ارائه می‌شوند که شامل نسخه ۱ لیتری تنفس طبیعی با خروجی‌های ۶۰ و ۷۵ اسبی و همچنین مدل قوی‌تر ۱ لیتری TSI با قدرت ۹۵ و ۱۱۰ اسب بخار می‌باشند.


همه‌ی این پیشرانه‌ها از نوع سه سیلندر بوده و با جدیدترین استانداردهای آلایندگی یورو ۶d-TEMP هماهنگی دارند چراکه از سیستم استارت/استاپ و سیستم بازیابی انرژی ترمز سود می‌برند. دو پیشرانه‌ی توربو دارای فیلتر ذرات بنزین هستند تا آلایندگی کمتری داشته باشند. از آنجایی که مدل فیس لیفت شده در اوایل سال جاری معرفی شده بنابراین باید گفت فابیا دیگر با پیشرانه‌های دیزلی در دسترس نیست.

فابیا کومبی اسکات لاین به‌صورت سفارشی با تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلو و عقب LED، دستیار نوربالا، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی در دسترس می‌باشد.

تسلا، مرسدس بنز را در توییتر شکست داد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، مصرف انرژی این خودرو به نسبت الکتریکی های پیش از آن، به مراتب پایین تر بود. به گونه ای که اگر بخواهیم مصرف برق مدل S را با بنزین معادل گیری کنیم، به رقمی در حدود ۲٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسیم!

تسلا مدل S شتابی در اندازه سوپر اسپرت های گران قیمت دارد. ضریب درگ ۰٫۲۴ این خودرو از بسیاری از سدان های لوکس همتراز، بهینه تر است. مدل S از نخستین خودرو هایی بود که از یک نمایش گر ۱۷ اینچی در کابین استفاده کرد! تسلا نخستین بار در این محصول، فن آوری نیمه خودران را در اختیار مشتریان گذاشت. تسلا مدل S افزون بر موارد گفته شده، توانسته در آزمون های ایمنی بزرگراه های ایالات متحده آمریکا (NHTSA)، پنج ستاره کامل را دریافت کند و جوایز بسیاری را به عنوان خودروی برتر سال از سوی سایت ها و مجله های معتبر به خود اختصاص دهد.

tesla-twitter-2

tesla-twitter-3

اکنون تسلا در کنار مدل S، مدل ۳، مدل X و رودستر را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. در سال ۲۰۱۷ تسلا موفق شد با پشت سر گذاشتن ” جنرال موتورز “، به ارزشمندترین برند خودرویی در بازار بورس سهام آمریکا تبدیل شود. اما امروز فضای مجازی از اهمیت بالایی در بین مردم برخوردار است. اگر شما تا چندی پیش همزمان به صفحه توییتر تسلا موتورز و یکی از مهم ترین رقیب هایش، ” مرسدس بنز “، مراجعه می کردید، با تعداد فالوورهای یکسان برای هر دو برند مواجه می شدید. ۳٫۰۳ میلیون نفر به طور جداگانه مرسدس بنز و تسلا موتورز را در توییتر دنبال می کردند. اگرچه اکانت رسمی شخص ایلان ماسک با بیش از ۲۳ میلیون نفر دنبال کننده، به مراتب بالاتر از شرکت ها قرار می گیرد!

اما چند صباحی است در فضای مجازی، بازی به نفع آمریکایی ها برگشت خورده است. اکنون نه تنها نام تسلا بیش تر از خودروسازان بزرگ در اینترنت جست و جو می شود، بلکه تسلا با پشت سر گذاشتن مرسدس بنز، به پر مخاطب ترین برند خودرویی جهان در توییتر تبدیل شده است. حقیقت تلخ است اما امروز ستاره نقره ای اشتوتگارت نسبت به تسلا، علاقمندان کم تری را در توییتر و فیس بوک به خود جذب می کند!

درآمد رنو با خروج از ایران ۶درصد سقوط کرد

به گزارش رویترز، خودروساز فرانسوی، رنو، گزارش داد که درآمد این شرکت در سه ماه سوم امسال با افت فروش در بازارهای درحال ظهور و خروج از بازار ایران آسیب دیده است و ۶ درصد سقوط کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رنو روز سه‌شنبه اعلام کرد که در سه ماهه سوم امسال درآمد این شرکت ۱۱.۴۸ میلیارد یورو (۱۳.۱۶ میلیارد دلار) شده است که درآمد بخش خودرو با سقوط سنگین ۸.۴ درصدی به ۱۰.۰۶ میلیارد یورو رسیده است.

ثبت جهانی خودروی رنو ۲.۹ درصد در ربع سوم افزایش داشت که در این راستا مشارکت در ساخت ون با برلیانس چین، تاثیر زیادی داشته است. با حذف فروش خودروهای تولید مشترک، ثبت خودروی فروخته شده رنو در خارج از اروپا ۱۰.۴ درصد افت داشته است.

عملکر رنو به سطح مورد پیش‌بینی تحلیل‌گران که ۱۲.۱۷ میلیارد یورو برای کل گروه و ۱۰.۹۲ میلیارد یورو برای بخش خودروسازی با در نظر گرفتن تجارت آوتواز روسیه، نرسید.

با این همه رنو دوباره چشم‌انداز ۲۰۱۸ کامل خود را تکرار کرد که این شامل افزایش درآمد، جریان نقدینگی مثبت برای بخش غیر خودروسازی و حاشیه سود بیش از ۶ درصدی برای کل گروه است.

مشکل نرم‌افزاری، دلیل تأخیر عرضه‌ی آئودی E-Tron

اولین شاسی‌بلند الکتریکی تاریخ آئودی که e-tron نام گرفته با تأخیر چهارهفته‌ای وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد. سخنگوی این خودروساز آلمانی وجود یک مشکل نرم‌افزاری را دلیل این تأخیر اعلام کرده است.


ظاهراً مشکل به یک قطعه از نرم‌افزار خودرو مربوط می‌شود که در زمان فرایند توسعه اصلاح شده و هم‌اکنون نیازمند تأییدیه‌های جدید به منظور عرضه در بازار است.


آئودی e-tron هفته‌ی پیش در سان‌فرانسیسکو و به عنوان بخشی از تلاش‌های این برند برای تولید خودروهای لوکس تمام الکتریکی عرضه شد. آئودی همچنین می‌خواهد به جنگ تسلایی برود که چندین سال است در این بخش بازار حرف اول را می‌زند.


اخبار مربوط به تأخیر چهارهفته‌ای عرضه‌ی e-tron اولین بار در روزنامه آلمانی بیلد و به نقل از منابع موثق نزدیک به این خودروساز منتشر شد. گفته شده بود تحویل این خودروی جدید به مشتریان شاید تا چندین ماه هم به تعویق بیفتد.


این روزنامه همچنین ادعا می‌کند آئودی هم‌اکنون در حال بازنگری مجدد در قرارداد خود با شرکت LG Chem (تأمین‌کننده کره‌ای باتری خودروهای الکتریکی) است. ظاهراً کره‌ای‌ها خواهان افزایش ۱۰ درصدی قیمت باتری‌ها به خاطر تقاضای زیاد هستند. LG Chem علاوه بر تأمین قطعات گروه فولکس‌واگن با شرکت دایملر هم قرارداد دارد.


مقامات LG Chem از پاسخگویی در این زمینه خودداری کرده‌اند. سخنگوی آئودی هم توضیحی درباره‌ی گفت‌وگوها با تأمین‌کننده‌ی کره‌ای به منظور بازنگری در قرارداد خود منتشر نکرده است.

شرایط فروش جدید شاسی بلند کرمان موتور اعلام شد +جزییات

به گزارش اقتصادآنلاین، برای ثبت نام S3 پیش پرداخت ۸۰ میلیون تومانی پیش بینی شده و باقی مبلغ در زمان تحویل دریافت خواهد شد. سود مشارکت ۱۸ و سود انصراف ۱۲ درصد با موعد تحویل بهمن ماه ۹۷ پیش بینی شده است. پیش پرداخت S5 نیز ۱۲۰ میلیون تومان با ۱۶ درصد سود مشارکت و ۱۲ درصد سود انصراف خواهد بود. موعد تحویل این خودرو نیز خرداد ۹۸ پیش بینی شده و جریمه تاخیر در تحویل خودرو نیز ۲٫۵ درصد خواهد بود.

 

14

15 - Copy

برای مشاهده تصاویر و کسی اطلاعات بیشتر کلیک کنید