قوی‌تر شدن مرسدس E کلاس ۲۰۲۰ در آمریکا

مرسدس در حال انجام آخرین تغییرات روی E کلاس فیس لیفت بوده اما همین مدل قبل از فیس لیفت هم به‌روزرسانی‌های معدودی را تجربه کرده است.


بنا به گزارش کار اند درایور، آمریکایی‌ها شاهد جایگزینی E350 سدان جدید با E300 خواهند بود. همان‌گونه که نام این خودرو نشان می‌دهد E350 قوی‌تر بوده و از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر استفاده می‌کند.


در مقام مقایسه باید گفت مدل قبلی E300 که به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو مجهز بوده خروجی ۲۴۱ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری داشته است. این نسخه از E کلاس شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶٫۲ ثانیه‌ای داشته است.

افزایش قدرت ۱۴ اسب بخاری قطعاً با استقبال مواجه شده چراکه E کلاس هم‌اکنون قوی‌تر از ب‌ام‌و ۵۳۰i می‌باشد. رقیب باواریایی به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری مجهز می‌باشد. البته هردوی این خودروها کم‌توان‌تر از آئودی A6 55 TFSI هستند. ارباب حلقه از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کند.

از آنجایی که در چند هفته‌ی آینده شاهد رونمایی E کلاس فیس لیفت خواهیم بود بنابراین تغییرات دیگر صورت گرفته در مدل فعلی بسیار محدود بوده است. E350 از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک آشنای مرسدس استفاده کرده و با پرداخت ۲۵۰۰ دلار می‌توان آن را با سیستم چهار چرخ محرک همراه کرد.

متأسفانه چیزی که تغییر کرده و خیلی هم خوشایند نیست قیمت پایه‌ی E کلاس می‌باشد. هم‌اکنون بهای E350 2020 از ۵۵۰۴۵ دلار آغاز می‌شود که ۵۵۰ دلار گران‌تر از E300 2019 است.

رؤیت ب‌ام‌و M2 CS مدل ۲۰۲۰ در خیابان‌ها

تصاویر جاسوسی جدیدی از ب‌ام‌و M2 CS جدید منتشر شده است. این بار می‌توانیم نگاهی به بخش داخلی و کابین این خودرو هم داشته باشیم. البته در این بخش تغییر عمده و مهمی به چشم نمی‌آید ولی می‌توان صندلی‌های اسپورت و غربیلک فرمان با پوشش آلکانترا را تشخیص داد. البته حدس می‌زنیم این دو ویژگی به‌صورت سفارشی در CS ارائه شوند. ب‌ام‌و حتی تلاشی برای پنهان کرده داشبورد انجام نداده و این موضوع سورپرایز بزرگی نیست چراکه انتظار می‌رفت کابین این خودرو از چنین ویژگی‌هایی به همراه تریم فیبر کربن احتمالی استفاده کند.


کوپه‌ی اسپورت ب‌ام‌و در بدنه‌ی خود از پوشش استتاری مشکی استفاده کرده است. علیرغم وجود چنین پوششی، به‌روزرسانی‌های گیرای بخش پایینی بدنه به آسانی قابل تشخیص است. کاپوت هم پف‌کردگی خاص خود را دارد. قطعات فیبر کربنی هم در بدنه دیده می‌شوند. این متریال به منظور کاهش وزن و در کاپوت، سقف، آینه‌ها و دیفیوزر عقب بکار رفته است. همچنین انتظار می‌رود برخی پانل‌های اضافی نیز به منظور گیج کردن عکاسان صنعتی استفاده شده باشد اما در کل طراحی خودرو تغییر چشمگیری نسبت به نسخه‌ی استاندارد ندارد.


ما قبلاً گفته بودیم که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بیمر ارتقا خواهد یافت. هنوز خروجی دقیق این نیروگاه اعلام ‌نشده اما گفته می‌شود قدرت آن به ۴۴۴ اسب بخار خواهد رسید و گیربکس‌های ۷ سرعته ی دوکلاچه یا ۶ سرعته دستی وظیفه‌ی انتقال نیرو به چرخه‌ای عقب را بر عهده خواهند داشت. برخی خبرهای غیررسمی دیگر هم خبر از تولید M2 CS با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و حتی فراتر داده‌اند.


ما هنوز باید منتظر معرفی این خودرو باشیم. تولید M2 CS از ماه مارس آینده آغاز خواهد شد و معرفی رسمی آن احتمالاً اواخر سال جاری و در نمایشگاه فرانکفورت انجام می‌شود.

عطش مصرف‌کنندگان برای خرید مدل‌های فول جیپ گلادیاتور

بی‌شک جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ یکی از داغ‌ترین پیکاپ های بازار آمریکا بوده و این امر به خوبی خودش را در متوسط قیمت خرید چنین پیکاپ میان‌سایزی نشان می‌دهد. متوسط بهای فروش این خودرو در ماه می به حد قابل‌توجهی رسیده است. در اولین ماهی که گلادیاتور به‌صورت کامل در بازار حضور داشته ۲۵۴۸ دستگاه از این خودرو به فروش رفته و متوسط قیمتی که خریداران برای آن پرداخت کرده‌اند ۵۶۴۰۳ دلار بوده است.


به منظور مقایسه بد نیست بدانید بهای پایه‌ی اسپورت گلادیاتور ۳۳۵۴۵ دلار است درحالی‌که مدل مجهز لانچ ادیشن با قیمت ۶۰۸۱۵ دلار به فروش می‌رسد؛ به عبارت دیگر خریداران حدود ۲۳ هزار دلار بیشتر برای خرید این پیکاپ در مقایسه با نسخه‌ی پایه هزینه کرده‌اند و البته این مبلغ متوسط پرداختی حدود ۴۴۰۰ دلار کمتر از قیمت نسخه‌ی سفارشی لانچ ادیشن می‌باشد. البته این آمار و ارقام جای تعجب زیادی ندارد چراکه مشتریان برای خرید چنین مدل خیال‌انگیزی تعلل نکرده‌اند. همه‌ی ۴۱۹۰ دستگاه در نظر گرفته شده برای گلادیاتور لانچ ادیشن در عرض ۲۴ ساعت به فروش رسیده‌اند.


البته باید بدانید قیمت نهایی این خودرو حتی بالاتر از بهای لانچ ادیشن بوده و مدل فول کامل روبیکان با تمامی تجهیزات و آپشن ها ۶۴۱۱۰ دلار قیمت دارد. البته همه‌ی این‌ها به کنار، شما می‌توانید نسخه‌ی تیون شده‌ی گلادیاتور توسط هنسی با نام گلادیاتور ماکسیموس را خریداری کنید که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری دارد. ماکسیموس تنها به تعداد ۲۴ دستگاه و با قیمت فوق‌العاده قابل‌توجه ۲۰۰ هزار دلاری ساخته خواهد شد.


اما فروش ماه می یکی از رقبای گلادیاتور در بازار یعنی فورد رنجر ۷۷۵۰ دستگاه بوده و بهای متوسط خرید آن نیز حدود ۳۷ هزار دلار اعلام شده که نزدیک به ۲۰ هزار دلار پایین‌تر از قیمت خرید متوسط گلادیاتور می‌باشد.

در خبر مرتبط دیگری هم باید گفت فولکس‌واگن هنوز هم جتا و پاسات ۲۰۱۴ را در ماه قبل برای فروش عرضه کرده است. به منظور خلاص شدن از شر این خودروها، فولکس‌واگن ۵ هزار دلار تخفیف برای خریداران احتمالی این خودروهای صفر اما ۵ ساله در نظر گرفته است.

قیمت و مشخصات مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک ۲۰۲۰

مرسدس بنز پیش‌فروش نسل جدید CLA شوتینگ بریک را در آلمان آغاز کرده است. اولین نمونه‌های این خودرو از ماه سپتامبر به دست مشتریان خواهند رسید.


این خودرو در ابتدا با ۷ نوع تریم عرضه می‌شود به گونه‌ای که نسخه‌ی پایه‌ی CLA 180 بهای ۳۲۲۱۳ یورویی داشته و تنها ۷۸۲ یورو ارزان‌تر از C کلاس سدان است. شاید این مقایسه خیلی منصفانه نباشد اما یک استیشن اسپورت کاملاً به سدانی بزرگ‌تر و لوکس‌تر نزدیک شده است.

مدل پایه‌ی CLA شوتینگ بریک نیروی خود را از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۳ لیتری توربو که با همکاری رنو-نیسان تولید شده می‌گیرد. این پیشرانه قدرت ۱۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند.


دومین مدل CLA 200 است که از همان پیشرانه استفاده کرده اما قدرت و گشتاورش به ۱۶۳ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متر رسیده و گیربکس هم از نوع ۷ سرعته اتوماتیک است. مدل‌های CLA 220 و CLA 250 نیز دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری هستند که قدرت آن‌ها به ترتیب برابر با ۱۹۰ و ۲۲۴ اسب بخار و گشتاور نیز ۳۰۰ و ۳۵۰ نیوتون متر می‌باشد. این مدل‌ها با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شوند.


مدل‌های دیزلی نیز با نسخه‌ی CLA 180d که قیمت ۳۴۶۲۳ یورویی دارند آغاز می‌شوند. این نسخه از پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتری گرفته شده از رنو-نیسان استفاده کرده و قدرت ۱۱۶ اسبی و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد. دو مدل بعدی CLA 200d و CLA 220d هم دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی هستند و قدرت و گشتاور آن‌ها به ترتیب ۱۵۰ اسب و ۳۲۰ نیوتون متر و ۱۹۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متر اعلام شده است. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.


مشتریان طیف وسیعی از آپشن ها را می‌توانند انتخاب کنند. پکیج حرکت بدون کلید با بهای ۸۹۲ یورو، پکیج پروگرسیو با بهای ۱۷۵۵ یورو، پکیج AMG Line با قیمت ۳۵۱۰ یورو، دستیار کمک‌راننده‌ی ۱۷۹۶ یورویی، دستیار فاصله‌ی فعال ۷۱۴ یورویی و… جزو آپشن های قابل انتخاب هستند. مرسدس همچنین چراغ‌های جلوی LED و هدآپ دیسپلی را نیز در نظر گرفته است.

مدل سفارشی ادیشن ۱ که تنها در سال اول تولید عرضه می‌شود بر پایه‌ی تریم AMG Line شکل گرفته و از ویژگی‌های ظاهری و کابین متمایز، چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۹ اینچی، پکیج نایت، نورپردازی داخلی، عناصر نارنجی‌رنگ و… سود می‌برد. این خودرو ۶۹۰۲ یورو گران‌تر است.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

حجم تولید و تحویل محصولات ایران خودرو از ابتدای سال

به گزارش اقتصادآنلاین، ایران خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری ۴۰ هزارو ۳۰۲ دستگاه خودرو سواری تولید کرد.

این شرکت از هفتم خرداد تاکنون بیش از ۲۳ هزار دستگاه خودرو ناقص را تکمیل و تحویل مشتریان داده است.

8

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

سوبارو به تولید خودروهای چهار چرخ محرک و همه جارو مشهور شده است؛ اما یکی از معایب خودروهایی که توانایی آفرود بالایی دارند مصرف سوخت بالاست که مالکان خودروهای بنزینی با این موضوع به خوبی آشنا هستند.


این خودروساز ژاپنی به منظور هماهنگی با مد روز و حرکت به سوی آینده اقدام به تولید مدل جدید فارستر e-Boxer هیبریدی ملایم کرده است. آیا این خودرو می تواند مقداری جذابیت را به سبد شاسی بلندهای خشن و آماده ی آفرود سوبارو اضافه کند؟ ما پشت فرمان این خودرو نشسته ایم تا پاسخ این سوال را بیابیم.


البته بررسی این خودرو تنها فرصت ما برای بررسی جدیدترین تکنولوژی الکتریکی سوبارو نبوده است. فارستری که مشاهده می کنید از همان پلتفرم جهانی بکار رفته در نسل جدید ایمپرزا استفاده کرده و اگرچه شبیه نسل پیشین خود می باشد اما زیر پوستش یک خودروی کاملا جدید قرار دارد.


با نگاهی دقیق تر متوجه خواهید شد نمای جلوی خودرو زوایای تیزتری داشته و جلوپنجره سرراست تر شده است. پروفایل جانبی فارستر بسیار شبیه نسل قبلی بوده اما بزرگترین تفاوت ها را می توان در بخش عقب دید. اینجا شما شاهد چراغ های متفاوت و تریم مشکی براق بالای جا پلاک خواهید شد.


این نسل فارستر طویل تر و پهن تر از مدل قبلی بوده و به همین خاطر جادارتر است. فضای سر خودرو خیلی چشمگیر نیست اما فضای زانو و شانه ی زیادی وجود دارد. فضای بار ۱۷۷۹ لیتری به همراه درب پشتی برقی هم جزو ویژگی های متمایز این شاسی بلند هستند.


با باز کردن در خودرو وارد فضایی خواهید شد که احساس بسیار بهتری نسبت به قبل داشته و گران تر بنظر می رسد. ما درباره ی کیفیت آئودی Q3 صحبت نمی کنیم اما کابین فارستر جدید به خوبی با تویوتا راو ۴ قابل رقابت بوده و از نظر راحتی و کیفیت هم میتسوبیشی اوت لندر را پشت سر می گذارد. تنظیمات e-Boxer سوبارو با سیستم چهار چرخ محرک مشهور سوبارو کار کرده و باتری و اجزای سیستم هیبریدی نیز نزدیکی اکسل عقب کار گذاشته شده اند. این سیستم در ارتفاعی پایین نصب شده و وزن کمی هم دارد. در واقع سیستم هیبریدی ۱۱۰ کیلوگرم به وزن فارستر اضافه کرده است.


سوبارو هم مثل تویوتا تنظیمات هیبریدی این خودرو را “خود شارژ” می‌نامد بنابراین نیازی به اجزای پلاگین هیبریدی نیست. بجای ارائه‌ی برد مفید الکتریکی، هدف e-Boxer ارائه‌ی پاسخ بهتر پدال گاز و بهبود مصرف سوخت است. سوبارو همچنین ادعا می‌کند صدا و لرزش پیشرانه کاهش و بنابراین رفاه و سواری خودرو بهبود یافته است. اگرچه تست ما تنها به مسیرهای از پیش برنامه ریزی شده در تأسیسات اطراف وین محدود شده بود اما واضح بود که مهندسان سوبارو روی رفاه و آسایش خودرو کار کرده و صدای جاده و بار به کمترین حد ممکن رسیده است.


هیچ دکمه‌ای برای استفاده از حالت تمام الکتریکی وجود نداشته و بجای آن شاهد توزیع بی‌وقفه‌ی قدرت هستیم که در کل خوب کار می‌کند. دستیار هیبریدی فارستر به‌صورت ملایم عمل کرده و بدون دخالت خاصی روشن و خاموش می‌شود.

شاید فارستر مناسب سبک‌های زندگی خشن و خارج از شهر باشد اما دینامیک سواری آن نسبت به نسل قبل بهبود یافته است. کنترل خودرو در پیچ‌های تند بهتر شده و فرمان نیز پاسخگوتر است. همچنین چسبندگی خودرو نیز به میزان زیادی افزایش یافته است. گیربکس CVT سوبارو در شهر رفتار مناسبی داشته و برای جاده‌های پر پیچ و خم نیز پدال‌هایی وجود دارند که احساس خاصی را به راننده منتقل می‌کنند. در نهایت باید گفت سواری این خودرو امن و پیش‌بینی پذیر است.


ما نتوانستیم قضاوت دقیقی درباره‌ی سواری این شاسی‌بلند داشته باشیم چراکه مسیر تست بسیار خوب بود اما وجود لاستیک‌های دیواره کوتاه و رینگ‌های بزرگ تضمین می‌کند سواری خودرو در مسیرهای ناهموار کمی متفاوت اما پذیرفتنی خواهد بود.


فارستر در آفرود هم ویژگی‌های خاص خودش را دارد. این خودرو همچون نسل قبلی برای شرایط سخت آماده بوده و ارتفاع قابل‌توجهی از سطح زمین دارد. البته پیشرانه الکتریکی گیج‌کننده بوده است. پیشرانه‌ی بنزینی تنفس طبیعی نسل قبلی گشتاور موردنیاز را تأمین می‌کرد اما قوای محرکه‌ی جدید فارستر نمی‌توان تحلیل کند کدام منبع قدرت بهترین گزینه است. این امر باعث ایجاد تعلل و وقفه در کار شده هرچند هنگام حرکت در سرپایینی می‌توان از سیستم کمک به حرکت در سرپایینی استفاده کرد.


سوبارو می‌گوید حتی مدل‌های پایه‌ی فارستر e-Boxer دارای چراغ‌های LED، رینگ‌های آلیاژی، صندلی‌های گرم شونده و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای خواهند بود. البته مدل‌های پایه فاقد ناوبری هستند اما از اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برند. فعلاً اعلام نشده تفاوت قیمتی این خودرو با نسخه‌ی بنزینی استاندارد چقدر خواهد بود اما سوبارو گفته مدل e-Boxer کاهش مصرف سوختی در حد ۱۰ درصد را به ارمغان می‌آورد.


سوبارو فارستر برای افرادی که به دنبال شاسی‌بلندی شیک و روان هستند ساخته نشده است. این خودرو توانایی عبور از کوه‌ها را داشته و مناسب خارج از شهر است. پلتفرم جدید باعث شده‌اند سواری این خودرو بهتر از قبل باشد اما سیستم هیبریدی e-Boxer خیلی ملایم بوده و روی هزینه‌های روزانه تأثیر مثبت چندانی نخواهد گذاشت.

مشخصات سوبارو فارستر  ۲٫۰i e-Boxer XE Lineartronic

  • قیمت: ۳۳۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی/الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۱۵۶ اسب بخار/۲۴۹ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱٫۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

آغاز شماره‌گذاری ۷۵۰۰خودرو وارداتی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گسترش نیوز، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص رفع مشکلات سر راه شماره گذاری خودروهای وارداتی اظهار کرد: روز گذشته ستاد سوخت از اجرای قانون تمکین کرد و اموال و دارایی‌های مردم را رها کرد. این طرح با نظارت سازمان بازرسی کل کشور و با ورود حراست وزارت راه انجام شد. حضور نهادهای نظارتی به موقع و پرقدرت بود و لازم به ذکر است که شماره‌گذاری خودروهای ترخیص شده شروع شده است. به سرعت هر خودرویی که قابلیت شماره‌گذاری داشته باشد تحویل خریداران می‌شود.

آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی

وی ادامه داد: در نهایت پرونده دو ساله ترخیص خودروها می‌توان گفت کم کم در حال بسته شدن است. تا کنون ۸۶۰۰ ثبت سفارش انجام شده که از این تعداد ۷۵۰۰ دستگاه از گمرک خارج و ترخیص شده است. از زمان شماره‌گذاری نزدیک به ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا نهایتا خودرو به دست مشتریان برسد. در خصوص دریافت گواهی اسقاط نیز لازم به ذکر است که ستاد سوخت حالتی انحصاری برای خرید گواهی‌ها ایجاد کرده بود که این اجازه را نمی‌داد تا واردکنندگان از محل‌هایی که با قیمت مناسب گواهی میفروختند خریدارای انجام شود. نزدیک به ۲ هزار دستگاه دیگر امکان ترخیص دارند و مابقی خودروها مشکلات فنی وقضایی دارند.

پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان

دادفر در رابطه با پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان اظهار کرد: مشتریان در این زمینه باید مابه‌التفاوت نرخ ارز بر اساس سامانه سنا را پرداخت کنند. این مورد قانون است و با این وجود ما میلی به این موضوع نداریم. وزیر صمت نیز در این زمینه تلاش‌هایی کردند اما امکان لغو این موضوع انجام نشد و مشتریان باید اضافه مبلغی را پرداخت کنند. این مبلغ اضافه بستگی به نوع خودرو دارد که از حدود ۲۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. تعیین‌کننده نرخ ارزش مابه‌التفاوتی که مشتریان باید بپردازند سازمان حمایت است.

بسته شدن پرونده خودروهای گمرک

وی در پایان گفت: پرونده تحویل خودرو به مشتریان فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده تمام خواهد شد و کلیه خودروها احتمالا در این مدت به دست مشتریان می‌رسد. پروسه بازسازی و تعمیرات نیز به محض خروج فرآیندهای آن انجام شده و نزدیک به یک ماه است که این کارها صورت گرفته است. با توجه به این که از زمان ترخیص‌های یک ماه می‌گذرد، پروسه تعمیرات و بازسازی بر روی خودروهای ذکر شده به خوبی انجام شده اما به دلیل مشکلات شماره‌گذاری این خودروها به دست مشتریان نرسیده بود. ناگفته نماند اگر مشکلی توسط پلیس راهور ناجا ایجاد نشود، این خودروه ظرف مدت ذکر شده به مشتریان تحویل داده می‌شود.

حقایقی شگفت‌انگیز و جالب درباره خودروها! (قسمت دوم)

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین چیزی که در وب‌سایت “پدال” همه‌ی ما را گرد هم جمع کرده “خودرو” است. اکثر پسرها از همان دوران کودکی با مفهوم جنب‌وجوش، حرکت و تحرک و چهار چرخ انس می‌گیرند و خودرو نیز جزو جدایی‌ناپذیر اسباب‌بازی‌های دوران کودکی است. چندی پیش به‌صورت اتفاقی با مطلبی برخورد کردیم که از برخی حقایق جالب‌توجه درباره‌ی خودروها را ذکر نموده بود. از آنجایی که این مطلب به چند سال پیش بازمی‌گردد بنابراین شاید برخی مطالب هم‌اکنون صحیح نباشند اما قطعاً خواندن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. به دلیل اینکه نکات و حقایق شگفت‌انگیز زیادی درباره‌ی خودروها وجود دارد بنابراین ما این مطلب را در دو بخش آماده کرده‌ایم و امیدواریم که شما نیز آن را دوست داشته باشید! با ما همراه شوید.

  1. یک مرد در ایالت ماساچوست آمریکا رولزرویس رودستر مدل ۱۹۲۸ خود را به مدت ۸۲ سال استفاده کرده است!
  2. اولین فردی که در آمریکا به وسیله‌ی خودرو کشته شد هنری هیل بلیس بود. او در سال ۱۸۹۹ در حال عبور از خیابان در نیویورک بود که یک تاکسی برقی به او برخورد کرد و جانش را گرفت.
  3. اولین چراغ‌های راهنمایی برقی در سال ۱۹۲۷ بکار گرفته شدند.
  4. اولین خودروهای فورد در واقع از پیشرانه‌های داج استفاده می‌کردند.
  5. سرعت کیسه هوا در زمان باز شدن به ۷۲۴۲ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد و زمان باز شدن آن نیز تنها ۴۰ میلی‌ثانیه است. کیسه‌های هوا برای باز شدن در سرعت‌های بالاتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده‌اند.
  6. بالاترین میزان جریمه برای سرعت غیرمجاز برابر با یک‌میلیون دلار بوده است! این جریمه به یک مرد سوئدی که در سوئیس با سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرده اعمال شده است. در این کشور میزان جریمه با میزان درآمد فرد تناسب دارد.
  7. در آمریکا هر راننده به‌طور متوسط بیش از ۴۲ ساعت را در ترافیک می‌ماند. این میزان تلف کردن وقت در ساعت ۱۹۸۲ برابر با ۱۶ ساعت بوده است.
  8. اگرچه هنری فورد خودروی مدرن یا خط تولید را اختراع نکرد اما اولین فردی بود که خودرو را برای بسیاری از آمریکایی‌های طبقه متوسط ساخت. معرفی خودروی فورد مدل T در سال ۱۹۰۸ باعث ایجاد انقلابی در حمل‌ونقل و صنعت آمریکا شد.
  9. HenryFord

  10. ب‌ام‌وهای آفریقای جنوبی به منظور پیشگیری از سرقت و به عنوان یک آپشن دارای شعله افکن بوده‌اند.
  11. فولکس واگن بزرگ‌ترین خودروساز دنیاست. این شرکت هر روز به طور متوسط بیش از ۳۰ هزار خودرو تولید می‌کند. در مقابل میزان تولید روزانه‌ی فراری حدود ۲۵ دستگاه خودرو است.
  12. مهندسان آلمانی راننده‌ی مغزی ایجاد کرده‌اند که در واقع یک خودرو بوده و به‌تنهایی می‌تواند با افکار مغزی حرکت کند. هدست راننده‌ی مغزی از ۱۶ حسگر تشکیل شده و می‌تواند سیگنال‌های مغز را بررسی و پایش کند.
  13. وزن آمریکایی‌ها از سال ۱۹۶۰ تاکنون به‌طور متوسط ۱۰ کیلوگرم افزایش یافته که این امر باعث مصرف اضافی ۳۹ میلیون گالن سوخت در هر سال می‌شود.
  14. خودروهای سواری که در آمریکا تردد می‌کنند هر روز ۳۵۹ میلیون گالن سوخت مصرف می‌کنند.
  15. مکانوفیلیا یک بیماری است که باعث جذاب شدن خودروها و دیگر قطعات مکانیکی برای افراد می‌شود. مردی با نام ادوارد اسمیت اعتراف کرده با بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو رابطه داشته است! دوست فعلی او یک فولکس‌واگن بیتل بوده و نامش هم وانیلاست!
  16. هر ساله بیش از ۲۵۰ میلیون حلقه لاستیک خودرو از بین می‌رود.
  17. Wall of Tires

  18. رالف تیتور در دهه‌ی ۴۰ میلادی و پس از آنکه به رفتار وکیل خود در افزایش و کاهش چندباره‌ی سرعت خودرو فکر کرد کروز کنترل را اختراع نمود. شایان ذکر است او فردی نابینا بود.
  19. خودروهای الکتریکی خیلی هم جدید نیستند. در واقع ۳۸ درصد خودروها در سال ۱۹۰۰ از نوع الکتریکی، ۴۰ درصد از نوع بخار و ۲۲ درصد از نوع بنزینی بودند.
  20. پنج خودرویی که در آمریکا بیش از بقیه جریمه می‌شوند عبارت‌اند از سوبارو WRX، پونتیاک GTO، سایون FR-S، تویوتا سوپرا و سوبارو تریبکا.
  21. افرادی که معمولاً بجای خودروهای شخصی از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند به‌طور متوسط ۲٫۲ کیلوگرم سبک‌وزن‌تر هستند.
  22. نام کمپانی شورولت از نام مؤسس این شرکت لوئیس شورولت گرفته شده است. لوئیس شورولت یک راننده‌ی مسابقه‌ای بود که در سوئیس به دنیا آمده بود.
  23. استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی خطر تصادف را تا ۲۰ برابر افزایش می‌دهد. تنها ۵ ثانیه نگاه کردن به تلفن همراه در زمانی که خودروها با سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند مساوی است با طی کردن طول یک زمین فوتبال بدون نگاه کردن به آن!
  24. نام ب‌ام‌و مخفف عبارت Bayerische Motoren Werke یا کارهای موتوری باواریایی می‌باشد.
  25. نام هیوندای به زبان کره‌ای یعنی عصر کنونی یا مدرنیته.
  26. نام کمپانی مزدا از نام اهورا مزدا، خدای هوش و استعداد زرتشتیان گرفته شده است. حرف M داخل لوگوی مزدا نمادی از حرکت و پرواز به سوی آینده است.
  27. پیش از ظهور صنعت خودرو، بیش از ۱۵ هزار رأس اسب در هر سال در خیابان‌های نیویورک از بین می‌رفتند. به همین خاطر زمانی که خودرو به بازار آمد به عنوان یکجانشین دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شد.
  28. شش ستاره‌ی بکار رفته در لوگوی سوبارو به دسته‌ای از ستاره‌های صورت فلکی برج ثور اشاره دارد. سوبارو همچنین نام ژاپنی برج ثور می‌باشد.
  29. ولوو در زبان لاتین به معنی “من می‌چرخم” است. لوگوی این شرکت یک دایره با پیکانی به سمت بیرون است که نماد شیمیایی باستانی آهن می‌باشد.
  30. 2015-volvo-v60-grille-and-badge

  31. زمانی که ولوو در ۶۰ سال پیش کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای مدرن را اختراع کرد این پتنت را به‌صورت رایگان در اختیار تمامی خودروسازان گذاشت. کمربندهای ایمنی در هر سال جان بیش از ۱۳ هزار نفر در آمریکا را حفظ می‌کنند.
  32. Volvo XC90 Interior

  33. ستاره‌ی سه پر مرسدس نشان‌دهنده‌ی مأموریت این شرکت برای حمل‌ونقل آسان‌تر در زمین، دریا و هوا می‌باشد.
  34. mercedes badge

  35. دو بیضی به هم رسیده در لوگوی تویوتا نشان‌دهنده‌ی اعتماد بین این شرکت و مصرف‌کنندگان است. این بیضی‌ها همچنین حرف T اول نام تویوتا را نیز تشکیل می‌دهند.
  36. toyota-badge

  37. نزدیک به ۱٫۳ میلیون نفر هر ساله به خاطر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که در واقع به معنی فوت روزانه‌ی ۳۲۸۷ نفر است. همچنین میزان جراحت سالانه‌ی ناشی از تصادفات نیز بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر تخمین زده شده است.
  38. تصادفات خودرو، نهمین عامل مرگ‌ومیر بوده و ۲٫۲ درصد از تمامی مرگ‌ومیرهای جهانی را تشکیل می‌دهند.
  39. بیش از ۹۰ درصد تمامی تلفات جاده‌ای در کشورهایی با درآمد کم و متوسط رخ می‌دهد. جالب اینکه این کشورها کمتر از نیمی از خودروهای جهان را در خود جای‌داده‌اند.
  40. آمارها نشان می‌دهد از هر ۴ تصادف رخ داده در آمریکا ۱ تصادف به خاطر استفاده از تلفن همراه می‌باشد.
  41. لوگوی پورشه نشان‌دهنده‌ی رنگ‌های پرچم آلمان و نام شهری است که این شرکت در آن قرار دارد (اشتوتگارت). همچنین در لوگوی این شرکت تصویری از اسب دیده می‌شود که نماد قدرت و سرعت است. نام اشتوتگارت در واقع به معنی مزرعه گل‌میخ است.
  42. هزینه‌ی جهانی تصادفات خودرویی برابر با ۵۱۸ میلیارد دلار بوده و حدود ۱ تا ۲ درصد از تولید ناخالص ملی سالیانه‌ی کشورها را به خود اختصاص می‌دهد.
  43. هر ساله بیش از ۳۷ هزار نفر در جاده‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند و ۲٫۳۵ میلیون نفر دیگر هم مجروح می‌شوند.
  44. ب‌ام‌و مجبور به فراخوان سیستم جی‌پی‌اس خودروهای خود شده است. دلیل این است که رانندگان مرد آلمانی از دستورات صدای یک خانم در این سیستم فرمان نمی‌برند!
  45. هر هفته میلیون‌ها مهره‌دار جان خود را در جاده‌های آمریکا از دست می‌دهند.
  46. شرکت‌های بیمه می‌گویند یک راننده به‌صورت متوسط در طول عمر خود بین ۳ تا ۴ بار تصادف خواهد کرد؛ به عبارت دیگر یک راننده حدود هر ۱۷٫۹ سال یک‌بار به بیمه مراجعه می‌کند تا خسارت خودروی خود را بگیرد.
  47. از جمله افراد مشهوری که در تصادفات خودرویی کشته شده‌اند می‌توان به پرنسس دیانا (۱۹۹۷)، جیمز دین (۱۹۵۵)، جین منزفیلد (۱۹۶۷)، پاول واکر (۲۰۱۳)، جکسون پولاک (۱۹۵۶)، گریس کلی (۱۹۸۲)، لیندا لولیس (۲۰۰۲)، جنرال جورج پاتون (۱۹۴۵)، هی چپین (۱۹۸۱) و لیسا لوپس (۲۰۰۲) اشاره کرد.

حقایقی شگفت‌انگیز و جالب درباره خودروها! (قسمت اول)

محصولات مستقل ب‌ام‌و M به جنگ مرسدس-ای‌ام‌جی می‌روند!

به جرات می‌توان گفت چند روز اخیر برای طرفداران ب‌ام‌و خیلی هیجان‌انگیز نبوده زیرا باواریایی ها دوباره تأکید کرده‌اند پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر به پایان راه خود رسیده و از طرف دیگر هم گفته شده خبری از سوپرکار پرچم‌دار این برند نخواهد بود. البته این بار می‌خواهیم خبر خوبی را خدمت شما تقدیم کنیم چراکه مدیر بخش M مارکوس فلش برخی جزئیات مهم از گسترش سبد محصولات شرکت را منتشر کرده است.


بخش پرفورمنس ب‌ام‌و در حال حاضر به دنبال تحلیل و آنالیز جنبه‌های گوناگون تولید یک خودروی مستقل است. این خودرو نه دارای نسل پیشین بوده و نه نسخه‌ی اسپورت تری از محصولات کنونی ب‌ام‌و می‌باشد. بهتر اینکه بخش M قبلاً ایده‌هایی دراین‌باره داشته و این برنامه تنها چیزی بیشتر از تولید یک خودرو است زیرا ممکن است در آینده دیگر محصولات جدیدی هم تولید شوند.


بنا به گزارش Car Sales، مارکوس فلش اذعان کرده مطالعات درباره‌ی تولید محصولات مستقل M در دست انجام بوده است. او فعلاً به جزئیات بیشتری اشاره نداشته چراکه این پروژه هنوز در مراحل اولیه قرار داشته اما یکی از منابع نزدیک به این شرکت گفته چندین نوع بدنه برای تولید چنین خودرویی تست شده است. همچنین مهندسان ب‌ام‌و M در تلاش برای فهمیدن این موضوع هستند که آیا استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز بهتر است یا پیشرانه‌های تمام الکتریکی.


جدای از نوع خودرو، محصول مستقل M دارای کاراکتر خاص این برند خواهد بود و ترکیبی از دقت، چابکی و اشرافیت را به نمایش خواهد گذاشت. فلش خاطرنشان ساخته است: “ما کپی نخواهیم کرد و روش خود را در پیش خواهیم گرفت.” البته باید گفت این خودروهای M از نظر قیمت‌گذاری ضرورتاً در جایگاهی بالاتر از M8 قرار نخواهند گرفت.


تولید محصولات مستقل به ب‌ام‌و M اجازه خواهد داد تا رقابت بهتری با مرسدس-ای ام جی داشته باشد. از آنجایی که ب‌ام‌و هایپرکاری در جایگاه بالاتر از M8 نخواهد ساخت بنابراین ای ام جی وان برگرفته از فرمول ۱ رقیبی از جانب باواریا را در آینه‌بغل نخواهد دید.