ناکامی عجیب مرسدس بنز CLA در تست گوزن!

علیرغم ظاهر اسپورت و جوان‌پسند، نسل جدید مرسدس بنز CLA همانند نسل پیشین خود بر پایه معماری دیفرانسیل جلو ساخته شده اما با سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس می‌باشد. این خودرو سواری درگیر کننده‌ای ندارد اما در تست گوزن انجام شده توسط KM77 نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

این سدان کامپکت از انجام تست گوزن در سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت ناکام مانده است. در واقع CLA جدید تلاش‌های زیادی برای پاس کردن این تست با سه راننده مختلف و سرعت ‌پایین‌تر ۶۶ کیلومتر در ساعت داشته هرچند گفته شده نتایج به دست آمده ضعیف بوده‌اند.

ترکیب تکان های نسبتاً زیاد بدنه، عدم چسبندگی بالای لاستیک‌های جلو، کم فرمانی و دخالت ESC در برخی مواقع باعث شده‌اند CLA کوپه با مخروط‌ها برخورد کند. این خودرو از نوع CLA 200 بوده و از پیشرانه بنزینی ۱٫۳ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری استفاده کرده است.

KM77 همچنین نسخه شوتینگ بریک CLA را تست کرده هرچند این خودرو به پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۱۵۰ اسب بخاری مجهز بوده است. این مدل ۵ درب از همان لاستیک‌های بریجستون تورانزا و رینگ‌های ۱۹ اینچی برادر کوپه استفاده کرده است.

CLA چهار درب در تست اسلالوم عملکرد بهتری داشته و طبق گفته کارشناسان چابک و پاسخگو ظاهر شده و از فرمان تیز بهره برده است. همچنین تا زمانی که سرعت خودرو در حد مناسبی بوده سیستم‌های الکترونیکی دخالت نکرده‌اند.

ب ام و سری ۲ گرن کوپه هم که رقیب مستقیم CLA می‌باشد از پلتفرم دیفرانسیل جلو استفاده کرده اما فعلاً در تست گوزن شرکت نکرده است.

[دانلود ویدئو]

معرفی نسخه‌های ۱۰۰ سالگی محصولات مزدا

مزدا برای گرامیداشت سالگرد یک‌صد سالگی خود طیف گسترده‌ای از محصولات سفارشی خود را معرفی کرد. این خودروها دارای بدنه‌ای دو رنگ الهام گرفته از اولین خودروی این برند یعنی R360 می‌باشند.

نسخه‌های ۱۰۰ سالگی محصولات مزدا دارای رنگ بدنه سفید و کابینی ویژه بوده و در آن نشان‌های منحصربه‌فردی بکار رفته است. تمامی مدل‌های ۱۰۰ سالگی مزدا از صندلی‌های چرمی و کف‌پوش‌های سفید و کبود سود می‌برند.

همچنین خودروهای یاد شده به منظور ارتقای خاص بودن خود دارای برخی ویژگی‌های متمایز نیز هستند. از جمله این موارد می‌توان به نشان ۱۰۰ سالگی در کف‌پوش‌ها، کلید استارت و پشت‌سری‌ها اشاره کرد.

همین نشان‌ها در رینگ‌ها و گلگیرهای جلو نیز نصب شده‌اند. بالاتر از همه‌ی این موارد مدل ۱۰۰ سالگی مزدا MX-5 کانورتیبل قرار دارد که از سقف پارچه‌ای گیلاسی تیره سود می‌برد.

این خودروها قرار بود در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ رونمایی شوند اما معرفی آن‌ها دیروز در ژاپن انجام شده است. پیش سفارش این خودروهای سفارشی که شامل مزدا ۲، مزدا ۳، CX-3، CX-30، CX-5، CX-8، مزدا ۶، MX-5 کانورتیبل و RF می‌باشد از هم‌اکنون شروع شده است. این خودروها تا پایان مارس ۲۰۲۱ در ژاپن عرضه خواهند شد.

در بریتانیا نیز ۱۰۰ دستگاه از مدل‌های سفارشی MX-5 کانورتیبل، CX-30 و مزدا ۳ عرضه خواهد شد.

این خودروها از مزدا R360 که اولین خودروی تولیدی مزداست الهام گرفته‌اند. مهم‌ترین ویژگی مشترک این خودروها با R360 تولید شده در سال ۱۹۶۰ بدنه‌ی دو رنگ می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

جشنواره چوب کارلکس در کابین مرسدس AMG G63!

محصولات مرسدس-ای ام جی ترکیبی از بهترین اشرافیت مرسدس و پرفورمنس بازوی اسپورت آن هستند. این خودروها از متریال ارتقا یافته، تجهیزات بیشتر و قدرت زیاد زیر کاپوت سود می‌برند اما کارلکس دیزاین یک پله فراتر رفته و کابین یکی از این خودروهای اسطوره‌ای را دگرگون کرده است.

جدیدترین پروژه کارلکس دیزاین روی AMG G63 متمرکز بوده است. این خودرو G-Yachting لیمیتد ادیشن نام داشته و تیونر موردبحث می‌گوید آن را برای طرفداران اشرافیت و استایل قایق‌های لوکس ساخته است.

کارلکس چندین تصویر از بدنه نقره‌ای‌رنگ این خودرو را منتشر کرده و سریعاً آن چیزی که توجه را به خود جلب می‌کند رینگ‌های ۲۲ اینچی است. اگرچه ابهت از سر و روی این شاسی‌بلند می‌بارد اما آنچه واقعاً نظر ما را به خود جلب کرده کابین آن است.

این تیونر سطح بالا در کابین از طرح‌های دو رنگ ترکیبی خود استفاده کرده است. صندلی‌ها، پوشش داخلی سقف و کنسول مرکزی به رنگ سفید درآمده درحالی‌که داشبورد طرح نقره‌ای/خاکستری دارد. به این موارد باید چوب قهوه‌ای روشن روی فرمان، پانل درب‌ها و داشبورد را نیز اضافه کرد.

از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به متریال قهوه‌ای تیره‌تر روی صندلی‌ها، پوشش سقف و داشبورد اشاره کرد. همچنین رنگ سفید متمایز دیگری هم به عنوان مکمل متریال تیره‌تر انتخاب شده است.

اگرچه کابین خودرو برجسته و متمایز از کار درآمده اما فضای بار پشت صندلی‌های ردیف دوم نیز با چوب کار شده و بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

کارلکس قیمت پکیج جدید خود را منتشر نکرده اما بهای AMG G63 2020 استاندارد از ۱۵۶۴۵۰ دلار شروع می‌شود. این هیولا از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. اگر این قدرت برای شما کافی نیست می‌توانید به دیگر تیونرها هم مراجعه کنید.

پشت فرمان هیوندای کنا الکتریک ۲۰۲۰ جدید

تقریباً همه‌روزه شاهد معرفی خودروهای تمام الکتریکی جدید هستیم و به راحتی می‌توان برخی از نمونه‌های نه چندان جالب چند سال پیش را فراموش کرد. برای مثال هیوندای کنا الکتریک را در نظر بگیرید. این یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت است که در سال ۲۰۱۸ جوایز زیادی از مجلات کسب کرد و البته به زودی پسرعموی آن یعنی کیا نیرو الکتریکی با برد بهتر و کابین بزرگ‌تر وارد میدان شد.

هیوندای کنا الکتریک

هم‌اکنون کنا الکتریک به‌روزرسانی شده و شاید این فیس لیفت میانه عمر بتواند بچه شاسی‌بلند هیوندای را در میان خیل عظیمی از خودروهای الکتریکی سربلند کند.

هیوندای کنا الکتریک

البته برای تشخیص تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به قبل باید طرفدار سرسخت هیوندای باشید. چراغ‌های جلوی بسیار نازک و پوشش‌های پلاستیکی اطراف خودرو تغییر نکرده‌اند اما در چراغ‌های پایین‌تر بخش جلو و چراغ‌های عقب کمی بهبود صورت گرفته تا آئرودینامیک خودرو ارتقا یابد.

داخل کابین هم یک صفحه‌نمایش جدید ۱۰٫۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی قرار گرفته که در همه نسخه به جز مدل SE پایه به‌صورت استاندارد وجود دارد. اگرچه استفاده از اینترفیس این خودرو کمی زمان می‌برد اما ترکیبی از دکمه‌های روی صفحه با توانایی انتقال بین صفحات بوده و به زودی می‌توانید به راحتی با عملکردهای خودرو آشنایی پیدا کنید. این صفحه‌نمایش عملکرد سریعی داشته و گرافیک خوبی دارد.

هیوندای کنا الکتریک

تریم کابین هم کمی بهبود یافته اما در کل کابین خودرو بیش از آنکه لوکس باشد عملکردی و هوشمند است. همچون گذشته، صندلی‌های عقب برای کودکان مناسب‌تر هستند و ظرفیت محفظه بار نیز همان ۳۳۲ لیتر باقی مانده است. کنا نقاط قوت زیادی دارد اما نمی‌تواند خود را به عنوان یک خودروی خانوادگی کامل معرفی کند.

هیوندای کنا الکتریک هیوندای کنا الکتریک

زیر پوست این خودرو هم چندان تغییر نکرده اما این موضوع بدی نیست. کنا الکتریک از باتری ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ۳۸۶ کیلومتری را در دنیای واقعی ثبت می‌کند. هم‌اکنون شارژر سه فاز سریع‌تر در دسترس خریداران بوده و باعث می‌شود زمان شارژ ۸۰ درصدی باتری با کاهش قابل‌توجه به ۷۵ دقیقه برسد.

هیوندای کنا الکتریک

کنا در جاده هم کاملاً مشابه قبل حس می‌شود. پیشرانه الکتریکی خودرو قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۵ نیوتون متری داشته اما شاسی باعث محدودیت واضح آن می‌شود به گونه‌ای که فشار ناگهانی روی پدال گاز باعث می‌شود در برخی اوقات با هرزگردی لاستیک‌های نازک خودرو مواجه شوید.

هیوندای کنا الکتریک

بهترین تاکتیک برای این خودرو انتخاب حالت اکو و لذت بردن از ماهیت بی حاشیه این خودرو است. همین حالت اکو در اکثر شرایط پاسخگو بوده و کاراترین وضعیت را ایجاد می‌کند.

هیوندای کنا الکتریک

سواری خودرو کمی بیش از حد نیاز سفت بوده و بنابراین اگرچه کنا در سر پیچ‌ها کاملاً تخت باقی می‌ماند اما در هنگام عبور از روی دست‌اندازها نیز شاهد لرزش‌هایی خواهید بود.

یکی از بزرگ‌ترین بهبودهای کنا در واقع اصلاً در داخل خودرو رخ نداده است. این ارتقا در گوشی هوشمند دیده می‌شود جایی که برنامه‌ای جدید طراحی شده و شما می‌توانید با استفاده از آن شارژ و برخی عملکردهای دیگر را تنظیم و کنترل کنید.

البته گفته می‌شود برخی بهبودهای دیگر در کنا رخ خواهند داد. برای سفارش این خودرو باید تا تابستان سال جاری میلادی صبر کرد و آنجاست که برخی بازنگری‌ها در شاسی رخ خواهد داد.

هیوندای کنا الکتریک از نظر لذت رانندگی بهترین خودروی کلاس خود نیست اما به‌روزرسانی صورت گرفته باعث شده این خودرو کمی بهتر شود. نکته مهم درباره کنا این است که بهبودهایی در باتری و شعاع حرکتی آن طی چند ماه دیگر رخ خواهد داد و بهتر است تا آن زمان صبر کرد.

مشخصات هیوندای کنا الکتریک پریمیوم SE 64KWh

  • قیمت: ۳۷۹۵۰ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: تک‌واحد الکتریکی، باتری ۶۴ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۳۹۵ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷٫۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۶۷ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۴۴۹ کیلومتر

[دانلود ویدئو]

آئودی RS7 با تیون ABT، قوی‌تر از آونتادور!

ABT اسپورت لاین به عنوان یکی از مشهورترین تیونرهای آلمانی نسخه ویژه‌ای از آئودی RS7 2020 را معرفی کرده است.

این هیولا که ABT RS7-R نام گرفته به تعداد ۱۲۵ دستگاه تولید خواهد شد. این خودرو با توجه به تغییرات صورت گرفته قدرت ۷۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۲۰ نیوتون متری دارد.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو در حالت استاندارد خروجی ۶۰۰ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و یک سیستم چهار چرخ محرک کواترو نیز با همکاری گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ ها می‌رسانند. ABT نگفته این خودروی تیون شده چه قدر سریع‌تر شده اما نسخه استوک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳٫۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. البته با سفارش پکیج‌های سفارشی می‌توان سرعت این خودرو را به ۲۸۰ یا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت رساند.

RS7-R با سیستم تعلیق پیچشی و میله‌های ضد لغزش در دسترس است. آنچه باعث بهبود ظاهر این هیولا می‌شود رینگ‌های ۲۲ اینچی و برخی قطعات فیبر کربنی همچون فریم جلوپنجره، لبه جلو، اسپویلر و دیفیوزر عقب و رکاب‌های جانبی هستند.

Daniel Abt مؤسس این کمپانی و راننده مسابقات فرمول E طراحی بسیار خاصی برای RS7 تک ساخت خود انتخاب کرده و نام آن را AllTheWayABT RS7-R گذاشته است. این خودرو طیف وسیعی از عناصر قرمز رنگ را دارد. کابین نیز تجهیزات زیادی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به فرمان جدید، عناصر فیبر کربنی و نشان‌های ویژه و… اشاره کرد.

معرفی کراس اوور سفارشی لکسس UX250h براون ادیشن

نسخه سفارشی کراس اوور لوکس لکسس UX250h با پسوند براون ادیشن در بازار ژاپن معرفی شد.

این خودرو در دو نسخه متفاوت و با کابین‌های متمایز عرضه می‌شوند. گزینه اول کابین دارای چرم قهوه‌ای در برخی بخش‌ها همچون داشبورد و چرم مشکی روی صندلی‌ها و پانل درب‌ها می‌باشد.

دومین گزینه نیز شامل چرم قهوه‌ای روی داشبورد است اما دستگیره درب‌ها و صندلی‌ها از چرم اوچر که طرح کم‌رنگ‌تر قهوه‌ای می‌باشد برخوردار شده‌اند. از نظر بدنه نیز UX250h براون ادیشن با ۵ رنگ مختلف شامل کریستال آمبر عرضه شده است. به این موارد باید رینگ‌های ۱۷ اینچی با پره‌های خاکستری تیره را نیز اضافه کرد.

دیگر تجهیزات استاندارد این کراس اوور سفارشی عبارت‌اند از نشان‌های ویژه با لوگوی لکسس، نمایشگر دید پانورامیک، پایش نقاط کور، ترمز پشتیبانی پارک و درب پشتی برقی.

همانند تمامی مدل‌های استاندارد UX250h، نسخه براون ادیشن هم دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی با قدرت کل ۱۸۱ اسب بخار می‌باشد. مشتریان می‌توانند این خودرو را به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک سفارش دهند.

قیمت مدل دیفرانسیل جلو در ژاپن از ۴۶۸۵۰۰۰ ین (۴۳۳۷۸ دلار) شروع می‌شود درحالی‌که قیمت پایه مدل چهار چرخ محرک آن برابر با ۴۹۵۰۰۰۰ ین (۴۵۸۳۲ دلار) می‌باشد.

تعطیلی صنایع قطعه‌سازی تا ۲۲فروردین‌ماه

به گزاش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از هفته گذشته دو انجمن سازندگان قطعه و مجموعههای خودرو و همچنین انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه سازی، از وزیر صمت، وزیر بهداشت، استاندار تهران و رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا خواستند تا کلیه خطوط تولید خودروسازان تا اوایل اردیبهشتماه به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تعطیل شوند.

براین اساس روز گذشته، سعید نمکی- وزیر بهداشت- در نامه‌ خطاب به رییس جمهور اعلام کرد که متاسفانه اخیرا به صورت ناگهانی نامهای بدون اطلاع ستاد مقابله با کرونا توسط قائم مقام وزیر صمت به کلیه استانها ابلاغ شده است که عملا “دستورالعمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد”.

وی ضمن تاکید بر اعتقاد راسخ این وزارتخانه و وزارت کشور و دیگر همکاران به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه، هشدار داد که “هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت”.

در نهایت پیرو مکاتبات با مسئولان کشور درخصوص پیشنهادات دو انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه سازی و همچنین انجمن سازندگان قطعه و مجموعههای خودرو در رابطه با جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در صنعت قطعهسازی کشور و شرکتهای قطعه سازی، نتایج مذاکرات با شرکت های خودروسازی و ستاد کرونای استانها به ویژه استان تهران ، به شرح زیر است:

” از  فردا تا جمعه هفته آینده ( ۱۶ لغایت ۲۲ فروردین ماه سال جاری) شروع فعالیتهای شرکتهای قطعه ساز به منظور فرصت پیاده سازی پروتکل های بهداشتی در خطوط تولیدی قطعه سازان در گرفته شده است که به تاخیر بیفتد؛ بنابراین انجمنها از  تمامی همکاران قطعهساز خود خواسته است تا طی هفته آتی اقدام به پیاده سازی پروتکلهای بهداشتی و پیشگیرانه در خطوط تولید و سطح شرکت کنند تا پس از آن به خواست خداوند متعال، شروع تولید زنجیره تامین قطعه سازی کشور با تمام ظرفیت و با رعایت کلیه الزامات و نکات بهداشتی مورد نظر صورت پذیرد.

قابل ذکر است که قطعه سازان متعهد و خدوم کشور خود را موظف میدانند تا در سال “جهش تولید” ، تمام همت و توان خود را به کار گیرند تا مطابق با منویات مقام معظم رهبری ، نسبت به جبران تولید از دست رفته خود طی هفته های ابتدای سال اقدام نمایند تا علاوه بر دستیابی به برنامه تولید کلان خودروسازان ، بتوانند به یاری خداوند رکورد جدیدی را در این سال ثبت نمایند.”

 رونوشت این اطلاعیه برای مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا و همچنین مدیران شرکت های ساپکو ، سازه گستر و مگا موتور نیز ارسال شده است.

BYuYWVpgWrFt

فروش یک مرسدس SL65 AMG Black Series مدل ۲۰۰۹، شوالیهٔ سیاه

مدل SL65 AMG Black Series بدون شک یکی از افراطی‌ترین خودروهای جاده‌ای است که تاکنون توسط مرسدس بنز تولید شده است. این هیولا زمانی که در سال ۲۰۰۸ در هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی شد، بیش از ۳۰۰ هزار دلار قیمت داشت اما چرا مرسدس چنین مبلغ گزافی را برای آن مطالبه می‌کرد؟ دلیل اول، زیر کاپوت بود یعنی جایی که یک نیروگاه ۶ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته که به لطف توربوشارژرهای بزرگ‌تر از نسخهٔ معمولی، ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت AMG به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند و SL65 سری سیاه را ظرف تنها ۳٫۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که این شتاب تقریباً به همان سریعی سوپراسپرت‌های معمولی اواخر دههٔ ۲۰۰۰ است. این نسخه همچنین به لطف حذف سقف باز شونده و جایگزینی آن با سقف ثابت، ۲۵۰ کیلوگرم از SL65 معمولی سبک‌تر است. حال یک دستگاه از SL65 Black Series مدل ۲۰۰۹ برای فروش گذاشته شده که تنها ۱۷ هزار کیلومتر کار کرده است.

این SL65 که در بیرون به رنگ مشکی است، به یک دیفیوزر کاربردی و یک اسپویلر عقب برقی مجهز است که به‌تازگی تعمیر و دوباره تنظیم شده است. زیر گلگیرهای عریض سری سیاه، در جلو رینگ‌های ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ قرار گرفته که با لاستیک‌های ۲۶۵ و ۳۲۵ پوشیده شده‌اند. ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی خودرو نیز می‌توان به چرم مشکی‌رنگ اختصاصی AMG، رو سقفی آلکانترا، تریم فیبر کربنی، صندلی‌های اسپرت با دوخت متضاد و تنظیم برقی ۱۲ جهته، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو، سی‌دی/دی‌وی‌دی چنجر شش‌تایی، پارکابی‌های AMG، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و سیستم ورود و حرکت بدون کلید اشاره کرد.

طبق آگهی فروش این SL65 Black Series، خودرو زمانی که در سال ۲۰۰۹ نو بوده، ۳۰۴,۳۵۰ دلار قیمت داشته است اما این نمونه با قیمت ۱۰۱,۰۱۰ دلار برای فروش گذاشته شده است. از SL65 سری سیاه تنها ۳۵۰ دستگاه تولید شد که فقط ۱۷۵ دستگاه از راهی بازار ایالات‌متحده گردید.

نگاهی به آمار فروش خودروسازان در آمریکا در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۰

ماه آوریل آغاز شده و این یعنی زمان گزارش آمار فروش خودروسازان در سه‌ماههٔ نخست سال فرارسیده است. میدانیم که شیوع جهانی ویروس کرونا تأثیر بزرگی روی تقریباً تمام صنایع داشته است و می‌توان گفت هم‌اکنون هیچ خودروسازی وجود ندارد که ظرفیت تولید خود را کاهش نداده باشد. در حال حاضر بسیاری از خودروسازان کارخانه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و بسیاری از نمایندگی‌های فروش بسته شده‌اند. به همین دلیل، قطعاً فروش خودرو در ایالات‌متحده هم کاهش داشته است.

اما درحالی‌که همهٔ خودروسازان در بازار آمریکا با کاهش فروش مواجه شده‌اند، فروش برندهای کیا و رم افزایش داشته است. طی سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ فروش پیکاپ‌های رم با ۳ درصد افزایش به ۱۲۸,۸۰۵ دستگاه رسیده درحالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰,۰۲۶ دستگاه بود. البته ون‌های پرومستر هم در آمار فروش رم دخیل هستند که فروش آن‌ها به میزان چشمگیری کاهش داشته است اما این کاهش هم نتوانسته روند فروش کلی رم را منفی کند. این در حالی است که فروش شرکت مادر رم یعنی فیات-کرایسلر طی این مدت ۱۰ درصد کاهش داشته است.

در سه‌ماههٔ اول سال جاری، کیا به‌سختی روند افزایشی فروش خود را حفظ کرده است زیرا فروش این برند کره‌ای به ۱۳۷,۹۴۵ دستگاه رسیده که افزایشی ۱ درصدی را نسبت به فروش ۱۳۶,۵۹۶ دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. البته این افزایش می‌تواند توخالی باشد زیرا فروش کیا در ماه مارس ۱۹ درصد کاهش داشته است. برخلاف انتظار، کراس‌اوورها پرفروش‌ترین محصولات کیا نبوده‌اند بلکه این عنوان در اختیار سدان فورته با فروش ۲۲,۳۵۹ دستگاه قرار دارد. اپتیما نیز با فروش ۲۰,۳۴۵ دستگاه در رتبهٔ دوم قرار گرفته و کراس‌اوور کامپکت اسپرتیج با فروش ۲۰,۰۵۷ دستگاه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

جنرال موتورز در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ با ۷ درصد کاهش فروش مواجه شده است. دراین‌بین، فروش محصولات شورلت ۳٫۸ درصد، جی‌ام‌سی ۵٫۵ درصد و کادیلاک ۱۵٫۸ درصد کاهش داشته است؛ اما بیشترین کاهش فروش را بیوک با ۳۴٫۷ درصد تجربه کرده است. فولکس‌واگن نیز از کاهش فروش ۱۳ درصدی در سه‌ماههٔ اول خبر داده درحالی‌که فروش این شرکت در ماه مارس کاهش شدید ۴۲ درصدی داشته است. اوضاع سوبارو اما از این هم بدتر است به‌گونه‌ای که فروش آن در سه‌ماهه ۱۶٫۷ درصد و در مارس ۴۷ درصد کاهش یافته است. احتمالاً این کاهش‌های ترسناک در سه‌ماههٔ دوم امسال هم ادامه خواهد داشت.