علت خرابی بخاری خودرو چیست؟

اولین علت می‌تواند گرفتگی و یا خرابی رادیاتور بخاری باشد. وقتی رادیاتور بخاری نتواند بخوبی تبادل حرارتی داشته و گرما را از آب به هوا منتقل کند، بخاری گرمای لازم را نداشته و خوب گرم نمی‌کند. در اکثر موارد، رادیاتور عوض می‌شود، اما اگر مجاری آن تمیز شود، می‌توان به رفع عیوب اقدام کرد.

گاهی شیلنگ آبی که وارد بخاری شده و به رادیاتور متصل است، گرفتگی دارد. آب داغ موتور نمی‌تواند وارد شبکه گرمایی (رادیاتور) شده و به درستی حرارت خود را به هوا بدهد. در این گونه موارد نیز گرفتگی برطرف شده و آب و گردش آن باید به حالت عادی بازگردد.

عیبی دیگر که بسیار شایع است، خرابی فن و یا دمنده بخاری است. در این حالت رادیاتور بخوبی گرم می‌شود، آب داغ موتور نیز وارد سیستم می‌شود، ولی در نهایت هوای محیط به درستی وارد نشده و با شبکه گرمایی برخورد نمی‌کند. عیب این حالت، فن یا همان دمنده بخاری است. برای رفع این عیب باید فن بخاری را باز کرده و آن را در بیرون تست کرد، سپس عیب آن را برطرف کرده و دوباره روی سیستم نصب کرد.

گاهی آب موتور کافی نیست و سطح آن پایین است در نتیجه شبکه گرمایی بخاری نیز نمی‌تواند به درستی تبادل حرارتی داشته باشد، در این حالت باید به سیستم خنک‌کاری موتور آب اضافه کنیم. سپس سیستم را هواگیری کرده و آن را نشت‌یابی می‌کنیم.

بر اساس توصیه‌های امداد خودرو، یکی دیگر از عواملی که در کارکرد بخاری نقش بسیار مهمی دارد ترموستات خودرو می‌باشد. ترموستات وظیفه دارد تا مسیر آب موتور را تغییر دهد. زمانی که نیاز به خنک‌کردن آب نیست آب همچنان داخل موتور و اطراف آن گردش کند و وارد رادیاتور نشود. هر زمان که دمای آن به حدی بالا رفت که نیاز به خنک‌کاری و کاهش دما بود، ترموستات خود به خود باز شده و اجازه عبور آب را می‌دهد.

گاهی در فصل پاییز ترموستات برداشته می‌شود و آب در تمامی مواقع خنک می‌شود. این حالت فقط مناسب هوای گرم است و در فصل پاییز باعث می‌شود تا بخاری، گرمای موردنیاز را تولید نکند.

گاهی ترموستات خراب است و همیشه در حالت باز قرار دارد. در این شرایط هم باز بخاری گرمای موردنیاز را تولید نمی‌کند برای رفع عیب باید ترموستات تعویض شده و سیستم نشت‌یابی شود.

ایران خودرو: سایت فروش اینترنتی فعال است

به گزارش اقتصادآنلاین، در این اطلاعیه آمده است: تمامی بخش‌های سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو اعم از ثبت نام، واریز وجه، تکمیل وجه مابه‌التفاوت و … بدون مشکل فعال است.

برهمین اساس مشتریان می توانند از طریق ورود به میز کار خود و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، نسبت به واریز مبلغ مابه‌التفاوت بهای خودروی ثبت نامی بر اساس دعوت‌نامه صادر شده از سوی ایران‌خودرو یا سایر درخواست‌های خود اقدام کنند.

سهمیه بنزین فقط به یک خودرو تعلق می‌گیرد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یکی از علل افزایش نرخ بنزین، کاهش یارانه پنهانی بود که به افرادی که ثروتمندتر بوده و با چند اتومبیل، بیشتر از بنزین ارزان قیمت استفاده می کردند، بیشتر تعلق می‌گرفت. به عبارتی، مصرف بیشتر، به معنای استفاده بیشتر از یارانه پنهان دولتی در بنزین بود.

حال که با تصمیم دولت، بنزین سهمیه بندی شده و به منظور کاهش فاصله نرخ فروش آن با قیمت واقعی بنزین (نرخ فوب خلیج فارس) افزایش قیمت داشته است، این موضوع که به افراد ثروتمند با چند خودرو، به ازای هر خودرو یک سهمیه ماهانه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی تخصیص داده شده، با توجه به هدف دستیابی بیشتر به عدالت اجتماعی، سوال برانگیز است.

امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز اعلام کرد: “در حال حاضر به تمام خودروهایی که به نام یک فرد باشد، سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد که این موضوع در حال بررسی است تا در نهایت تنها به یک خودروی هر فرد، سهمیه بنزین اختصاص پیدا کند. “

بر این اساس، در آینده نزدیک، سهمیه بنزین کسانی که چند ماشین دارند حذف می شود و تنها یک خودرو تحت مالکیت هر فرد، سهمیه بنزین خواهد داشت.

رایزنی مجدد خودروسازان با بانک مرکزی/ مشارکت مردم در تولید در راستای تامین نقدینگی صنعت خودرو

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین از رایزنی مجدد خودروسازان با بانک مرکزی خبر داد و اظهار کرد: قرار است طی چند روز آینده جلسه‌ای با حضور خودروسازان و بانک مرکزی با هدف تامین نقدینگی برای صنعت خودرو برگزار شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده با انجام این اقدام بخشی از مشکلات خودروسازان از جمله جبران زیان انباشته آن‌ها و پرداخت مقداری از مطالبات معوق قطعه‌سازان که ناشی از کمبود نقدینگی در صنعت خودرو به وجود آمده برطرف شود؛ البته مقدار نقدینگی آن قدر زیاد نیست که همه مشکلات خودروسازان را حل کند اما در این شرایط کمک حال آن‌ها خواهد بود.

به گفته حسینی‌کیا، محل تامین این نقدینگی بانک مرکزی است اما فعلا میزان آن مشخص نشده است.

این نماینده مجلس درباره راهکار دیگر تامین نقدینگی صنعت خودرو توضیح داد: مشارکت مردم در تولید و سرمایه‌گذاری در خطوط جدید تولید خودرو، راه حل دیگری است که می‌تواند بخشی از نقدینگی خودروسازان را تامین کند؛ مردم می‌توانند به جای سرمایه‌گذاری در بانک‌ و یا سایر بازار‌ها، سرمایه خود را با سود تضمین شده توسط بانک مرکزی به شرکت‌های خودروسازی وارد کنند.

او اضافه کرد: این اقدام، فشاری که از سمت خودروسازان بر بانک‌ها در جهت تامین نقدینگی به وجود آمده را نیز کاهش می‌دهد و منجر به تولید خودرو‌های جدید و تکمیل خودرو‌های ناقص خواهد شد.

فروش این خودروها به ۱۰هزار دستگاه در ماه می‌رسد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست در سال‌های اخیر با محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان در بازارهای جهانی علی الخصوص کشورهای منطقه آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا برخوردار شده‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت cleantechnica ، به تازگی کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو برآورد و اعلام کرده‌اند که برخی از خودروهای الکتریکی پتانسیل و قابلیت‌های فراوانی دارند که موجب می شود فروش بالایی نسبت به سایر رقبای خود داشته باشند و بدین ترتیب قادر خواهند بود به میزان فروش بالای ۱۰ هزار دستگاه در ماه نیز دست پیدا کنند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

در زیر به فهرستی از خودروهای الکتریکی برتر که از نگاه کارشناسان و تحلیلگران خودرو قابلیت تبدیل شدن به پرفروش ترین خودروهای بازارهای جهانی را دارند، خواهیم پرداخت:  

۱. نیسان لیف (Nissan LEAF)

7qP0JTDaR962

۲. نیسان آریا (Nissan Ariya)

Ho9HXmdfHkhv

۳. فولکس واگن آی‌دی‌باز  (Volkswagen ID.BUZZ)

qsNUxidbslYf

۴. پژو ای-۲۰۸ (Peugeot e-۲۰۸)

mHA2oOiVzV5e

۵. اوپل کورسا ای (Opel Corsa-e)

U3tQnW9CVXNH

۶. هیوندای کونا الکتریکی (Hyundai Kona EV)

rcVGi0RMvbFc

۷. ام جی زد اس (MG ZS)

vsJNah1RE71B

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

آلمانی‌ها خودروهای پاک وطنی می‌خرند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش تولید خودروهای برقی و الکتریکی، به نظر می‌رسد که محبوبیت وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست در کشورهای اروپایی در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار بیش‌تر است.

این روزها که بازار خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

از آنجا که آلمان که یکی از بزرگترین و مهم‌ترین کشورهای اروپایی به شمار می‌رود و میزبان شرکت‌های خودروسازی بزرگی همچون دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز، بی.‌ام.و، فولکس واگن و آئودی است، بازار خودروی بسیار ارزشمند و پراهمیتی در جهان دارد و بسیاری از خودروسازان موفقیت در بازار این کشور را به منزله موفقیت در کل اروپا تلقی می‌کنند.

آمارهای منتشر شده در وب سایت clean technica نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر علی‌الخصوص از سال ۲۰۱۷ به بعد، میزان محبوبیت و استقبال شهروندان اروپایی از خودروهای برقی و الکتریکی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است به گونه‌ای که در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، مجموع و تعداد کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در آلمان، ۲۵ هزار و ۲۹۹ دستگاه گزارش و اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌های مربوط به میزان فروش خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست می‌توان دریافت که شهروندان آلمانی علاقه و تمایل زیادی برای خریداری و استفاده از خودروهای ساخت شرکت‌های وطنی از خود نشان داده‌اند به گونه‌ای که حداقل هشت خودروی آلمانی در فهرست برترین، محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای فروخته شده در بازار این کشور اروپایی قرار گرفته است.

مرسدس بنز ۳۰۰‌ای (mercedes benz ۳۰۰e) با فروش یک هزار و ۵۶۴ دستگاه در ماه اکتبر ۲۰۱۹، موفق شده است در رتبه نخست فهرست پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در بازار آلمان قرار بگیرد.

بی‌ام‌و آی۳ (BMW i۳) دومین خودروی این فهرست نیز توانسته به میزان فروش ۸۶۱ دستگاه در ماه گذشته میلادی دست پیدا کند. مرسدس بنز سی ۳۰۰‌ای (Mercedes-Benz C۳۰۰e) نیز با فروش ۷۴۸ دستگاه در این بازه زمانی در آلمان در جایگاه سوم جدول رده بندی مذکور ایستاده است.

بعد از این سه خودروی آلمانی، خودروی الکتریکی اسمارت فورتو ( Smart Fortwo EV) فولکس واگن ای‌گلف (VW e-Golf)، بی ام و ۲۲۵ ایکس ای (BMW ۲۲۵ XE)، بی ام و ۵۳۰ ای (BMW ۵۳۰ e)، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی (Mitsubishi Outlander PHEV)، رنو زوئی (Renault Zoe)، خودروی پلاگین هیبریدی مینی کانتریمن (Mini Countryman)، خودروی الکتریکی اسمارت فورتور (Smart Fortour)، نیسان لیف (Nissan Leaf)، خودروی الکتریکی هیوندای آیونیک (Hyundai ioniq EV)، هیوندای کونا الکتریکی (Hyundai Kona EV)، تسلا مدل ۳ (Tesla Model ۳)، آئودی ای ترون (Audi e-Tron)، کیا سول الکتریکی (Kia Soul)، ولوو ایکس‌سی ۶۰ پلاگین هیبریدی(Volvo XC۶۰ PHEV)، پورشه پانامرا پلاگین هیبریدی (Porshe Panamera) و کیا نیرو پلاگین هیبریدی (Kia Niro PHEV) به ترتیب در جایگاههای چهارم تا هفدهم این فهرست جای گرفته‌اند.

ارزش اشتغال ایجاد شده توسط کروز بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است

 

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شرکت صنایع تولیدی کروز که از بزرگترین شرکت های قطعه سازی در کشور به شمار می رود، سهمی بالای ۲۰ درصد در تامین قطعات گروه های خودروسازی را دارد. این شرکت قطعه سازی در تامین قطعات و سیستم های با کیفیت و مطمئن جهت بر آورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصت های موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات خودرو در کشور شناخته شده است، همچنین کروز توانسته با داخلی سازی قطعات پیشرفته گام هایی موثر در عرصه اقتصاد مقاومتی و و رونق تولید داخل را بردارد.

بهروز حبیبی عضو هیات مدیره شرکت قطعه سازی کروز در خصوص حضور این مجموعه در چهاردهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو گفت: با توجه به نام گذاری امسال با عنوان سال حمایت از تولید ملی و اینکه شرکت قطعه سازی کروز جزء اولین قطعه سازها در کشور به شمار می رود، از این رو تصمیم گرفتیم برای ارائه محصولات در این نمایشگاه شرکت تا از دولتمردان برای حمایت و از نخبه گان برای کمک در نو آوری بیش از گذشته استفاده کنیم.

وی افزود: عموم مردم نیز با بازدید از غرفه قطعه سازی کروز از آخرین وضعیت و دستاوردهای این شرکت قطعه سازی با خبر شدند.

حبیبی با تاکید بر اینکه قطعه سازی کروز تاکنون در حوزه تکنولوژی برای قطعات خودرو اقدامات زیادی انجام داده است، گفت: در سال های اخیر خودروهای ما بیشتر قطعات ساخت شرکت کروز را دارا هستند و هدف این است نوآوری را در سایه تلاش، کوشش و بینشی که در این مجموعه است بتوانیم به روز نگه داریم و این مسیر را  ادامه دهیم.

وی بیان داشت: امیدوارم دولتمردان به خصوص کسانی که می توانند در این صنعت تاثیرگذار باشند، عمق اهمیت صنعت قطعه سازی را بدانند، چون قطعه سازی در همه زمینه ها می تواند کاربرد داشته باشد. 

حبیبی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط سختی را پشت سر می گذاریم و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران گریبان کشور و صنعت را گرفته است، اظهار کرد: با همه این مشکلات حضور شرکت کنندگان در این نمایشگاه مطلوب بود و هرکس در حد توانش شرکت کرد؛ در واقع هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه به این معنی است که بگوییم ما با همه ی شرایط سختی که وجود دارد برای پیشبرد اهداف صنعت خودروسازی و دیگر صنایع کشور تمام قد ایستاده ایم.

مطابق آمارها در سه ‌ماهه اول سال ۹۸ حدود ۵۹۵۰ فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی اشتغال ۱۳۸۸۲۲ نفر در کل کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۶٫۶درصدی در تعداد و ۲۸٫۷درصدی در پیش‌بینی اشتغال را نشان می‌دهد.

توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید، صنعت و معدن کشور می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شود، بنابراین آگاهی از تعداد مجوزها و پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده که نشان‌دهنده پیش‌بینی ظرفیت تولید ایجاد شده برای یک یا گروهی از محصولات است، می‌تواند به رشد سرمایه‌گذاری صنعتی و افزایش توان رقابت‌پذیری صنعت ملی کمک کند.

 

حبیبی با تاکید بر اینکه دولتمردان ما باید قطعه سازی را به عنوان یک صنعت کارآفرین و مولد بپذیرند، گفت: شرکت قطعه سازی کروز ۱۲هزار نیرو به صورت مستقیم، حدود ۷هزار نیرو به صورت پیمانکاری و تقریبا بالغ بر۶۰هزار نفر را به ­صورت غیرمستقیم پوشش می دهد.

عضو هیات مدیره کروز در ادامه افزود: صنایع دیگر هم همینطور است و این مسئله می تواند در بخش کارآفرینی بسیار موثر واقع شود.

 وی حمایت دولت از صنعت قطعه سازی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دولت ابتدا باید باور کند که صنعت قطعه سازی، صنعتی پویا و صاحب دانش است تا شرایط مالی این شرکت ها را که به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان از سوی خودروسازان و بانک مرکزی با مشکلات زیادی مواجه شده است را احیا کنند؛ همچنین از دولتمردان دعوت می کنیم تا از قطعه سازی کروز بازدید و برای برپا نگه داشتن این صنعت حمایت لازم و مکفی را انجام دهند.

 

 

۲۳هزار میلیارد تومان؛ میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌‌سازان/ نیاز به تامین ۱۵هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی دولت

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین وضعیت صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را نگران‌کننده دانست و افزود: از آنجا که تا کنون هیچ اقدامی در راستای تامین نقدینگی انجام نشده، وضعیت خودروسازان و قطعه‌سازان بسیار بحرانی است و نگران اتفاقات ناگوار در این دو صنعت هستیم.

به گفته نجفی‌منش، میزان مطالبات قطعه‌سازان به حدود ۲۳هزار میلیارد و زیان خودروسازان به ۴۳هزار میلیارد تومان رسیده است؛ طبق ماده ۱۰۱ برنامه پنجم، از آنجا که دولت با قیمت‌گذاری دستوری خودرو باعث بروز زیان شده خودش هم موظف به جبران آن است.

او اضافه کرد: قرار بود ۸۴۴میلیون یورو تسهیلات ارزی به خودروسازان داده شود که تا کنون یک یورو هم پرداخت نشده، به نظر می‌رسد بانک مرکزی از همان ابتدا هم قصد پرداخت تسهیلات را نداشته است زیرا مسلما ترجیح می‌دهد این مبلغ به بخشی که توان بازپرداخت به موقع آن را دارد تعلق گیرد نه صنعت خودرو.

نجفی‌منش از آغاز مجدد تعدیل نیرو در صنعت قطعه خبر داد و گفت: با این شرایط امکان ادامه کار وجود ندارد؛ دولت به طور حتم باید دست از قیمت‌گذاری دستوری برداشته تا بهای خودرو در کارخانه به حاشیه بازار نزدیک شود.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: از طرفی آمریکا با تمام قوا کمر به نابودی صنعت خودرو بسته و از سمت دیگر مشکلات داخلی فشار زیادی بر آن‌ها تحمیل کرده است؛ در حال حاضر باید حداقل ۱۵هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی دولت تامین شود تا خودروسازان تازه به جای اول خود برگردند.

نجفی منش با ارائه راهکار سوم در جهت نجات صنعت خودرو بیان کرد: علاوه بر ضرورت تامین نقدینگی از سوی دولت و قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار، راهکار سوم خصوصی‌ کردن شرکت‌های خودروسازی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر خودروسازی‌ها کاملا از حالت دولتی خارج شوند، بخش خصوصی حاضر به ورود در این صنعت خواهد شد اما با شرایط فعلی این امکان وجود ندارد.

آغاز طرح جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شرایط فروش اعتباری محصولات ایران خودرو به تعداد بسیار محدود از ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۸/۲۷ تا زمان تکمیل ظرفیت آغاز شد.

در این طرح فروش هم ظرفیت ثبت نام برای هر کد ملی، از کل بخشنامه یک دستگاه خودرو است و در صورتی که ثبت نام مشتریان مغایر با این بند باشد، قرارداد به صورت یک طرفه از سوی شرکت ایران خودرو لغو خواهد شد.

کلیه مشتریانی که در ۱۸ ماه گذشته نسبت به ثبت نام خودرو اقدام نموده‌اند، قادر به ثبت نام از این بخشنامه نیستند. بدیهی است هر ثبت نام مغایر با شرایط این بخشنامه، از سوی شرکت یک طرفه ابطال خواهد شد.

ایران خودرو

آگهی خودرو، قیمت خودرو، اخبار و بررسی خودرو