پیش‌نمایش شاسی‌بلند الکتریکی نیسان در حضور نمایندگی‌ها

نیسان می‌خواهد موفقیت خودروی الکتریکی لیف را در قالب دیگری تکرار کند. پس از رسیدن این خودرو به رکورد فروش ۴۰۰ هزار دستگاهی در سراسر جهان، نیسان به نامی قابل‌اعتنا در دنیای خودروهای الکتریکی تبدیل شده است؛ و البته که ژاپنی‌ها نمی‌خواهند این روند افت پیدا کند.


به منظور ادامه‌ی روند موفقیت‌آمیز لیف، نیسان در حال معرفی یک شاسی‌بلند الکتریکی جدید می‌باشد. گفته شده این خودرو ماه پیش و خلال جلسه‌ی برگزار شده بین نمایندگان به آن‌ها نشان داده شده است.

نیسان IMx کانسپت
البته فعلاً جزئیات زیادی از مشخصات این کراس اوور الکتریکی در دست نیست. بنا به گفته‌ی نمایندگانی که در این جلسه حضور داشته‌اند، کراس اوور الکتریکی این برند برد ۴۸۳ کیلومتری خواهد داشت که آن را با کراس اوورهایی همچون تسلا مدل X (برد ۵۲۳ کیلومتری) و جگوار آی پیس (برد ۳۷۷ کیلومتری) قابل‌مقایسه می‌کند. موضوع بهتر اینکه این خودرو طبق گفته‌ها شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه خواهد داشت.


اولین کراس اوور الکتریکی نیسان که به جهانیان معرفی شده کانسپت iMx سال ۲۰۱۷ بوده است و حالا می‌بینیم که نسخه‌ی تولیدی هم با فاصله‌ای نسبتاً کوتاه در راه خط تولید است.

نیسان IMx کانسپت
البته برخی نمایندگی‌های نیسان اظهار داشته‌اند این خودرو یک کراس اوور کامپکت یا جمع‌وجور بوده و تناسبات بدنه‌ی آن مشابه مدل روگ بوده اما فضای داخلی آن در حد مورانو ارزیابی شده است.

Nissan-IMx-Concept
انتظار می‌رود کراس اوور الکتریکی نیسان تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ رونمایی شود و بخشی از برنامه‌ی این شرکت برای ارائه‌ی ۸ محصول الکتریکی در ۵ سال آینده باشد.

توضیح: تصاویر مربوط به کانسپت IMx می‌باشند.

از طرح ساماندهی بازار خودرو چه خبر!؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روز یکشنبه سخنگوی شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو را اعلام کرد. این طرح با اصلاحاتی که در جلسه بیست و هفتم مرداد ماه سال جاری  به تصویب مجلس شورای اسلامی  رسیده است، در جلسه ششم شهریور ماه در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده،  ایرادات آن طی نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام شد .

در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری بود که مجلس شورای اسلامی برخی از مواد “طرح ساماندهی صنعت خودرو” شامل  شماره‌گذاری خودروها منوط به تأیید سازمان ملی استاندارد ،  معافیت خودروهای هیبریدی و تمام برقی از پرداخت حقوق ورودی  و  اعلام قیمت تمام شده خودروها توسط خودروسازان به شورای رقابت  را، تصویب کرد.

اما در بررسی ” طرح ساماندهی صنعت خودرو” ابوالفضل خلخالی- عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت – معتقد است که برداشته شدن تعرفه خودروهای هیبریدی در شرایط حال حاضر غیرمنطقی و شماره‌گذاری‌ خودروها پس از تایید سازمان استاندارد تاکید بر امری از پیش مقرر شده است. همچنین بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری‌ خودرو تکرار یک اشتباه خواهد بود اما نظارت بر آن می‌تواند شفافیت بیشتری در کار خودروسازان ایجاد کند.

از سوی دیگر به اعتقاد امرالله امینی – عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی- هر سه مورد اصلی مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره صنعت خودرو، بسیار خوب و کارآمد است؛ اما به شرطی که خودروسازان ما امکان اجرایی کردن آن‌ها را فراهم کنند. در زمینه بحث قیمت‌گذاری‌ها، خوب است که مجدداً شورای رقابت وارد شده و بر قیمت تمام شده محصولات آن هم در شرایط انحصاری، نظارت و دخالت داشته باشد؛ اما در اجرایی شدن این مهم، علاوه بر اینکه خودروسازان زیر بار دخالت‌های شورای رقابت برای قیمت تمام شده محصولات نمی‌روند، هزینه‌های بسیار غیر شفاف هم دارند که راهی برای شورای رقابت باز نخواهد کرد. در رابطه با معافیت پرداخت حقوق ورودی، با توجه به این‌که در کشور آلودگی هوا معضل بزرگی بوده، آزاد شدن واردات خودروهای هیبریدی بسیار کمک‌کننده بوده، ضمن این‌که خودروسازان داخلی نیز متوجه می‌شوند که تا ابد مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. بحث شماره‌گذاری‌ها هم که موضوع تازه‌ای نیست. شماره‌گذاری‌های راهنمایی و رانندگی بیش از ۲۰ سال است که باید طبق استانداردهای سازمان ملی باشد اما به سبب برخی ملاحظات این مهم رعایت نشده و خودروسازان زیر بار رعایت استانداردها نرفته‌اند.

در رابطه با این طرح امیرحسن کاکایی – عضو هیئت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت – معتقد است که با توجه به اینکه  بقای صنعت خودروسازی الویت این صنعت است  باید دغدغه واردات خودروی هیبریدی و محیط زیست را در الویت‌های بعدی قرار دهیم. علاوه بر این تجربه یک سال گذشته نشان می‌دهد که روش قیمت‌گذاری دستوری توسط شورای رقابت زیان وحشتناکی به صنعت خودروسازی وارد کرده؛ به طوری که این صنعت از نقدینگی خالی شده است. همچنین  لزوم تأیید از سوی سازمان ملی استاندارد برای شماره‌گذاری خودروها، پیش از این طرح نیز انجام شده و نیازی به مصوبه جدید نداشته است.

همچنین یکی از کارشناسان صنعت خودرو معتقد است که مشکل این صنعت، آشفتگی در بازار آزاد و عدم استمرار عرضه به بازار است و راه‌حل را برداشته شدن موانع تولید خودرو بیان می‌کند. به اعتقاد وی،  ورود دوباره شورای رقابت به قیمت‌گذاری‌ها آشفتگی بازار را بیشتر خواهد کرد. در مورد خودروهای هیبردی نیز،  “وقتی واردات خودرو ممنوع است؛ مطرح شدن این موضوع چه اهمیتی دارد ؟”

این در حال است که به گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، “طرح ساماندهی صنعت خودرو” نمی‌تواند در شرایط کنونی تاثیر بسزایی در بازار خودرو داشته باشد؛ بلکه  افزایش تولید خودروها و به دنبال آن رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی،  دو مولفه اصلی است که توجه به آن در مدیریت بازار خودرو در شرایط کنونی بسیار موثر است.

اما سید مهدی مقدسی- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- معتقد است که  این طرح می‌تواند موجب ایجاد آرامش در بازار خودرو شود،  دست دلالان را کوتاه و قیمت‌گذاری شفاف  برای کاهش قیمت‌ها را در بازار خودرو ایجاد کند.

 در حال حاضر این ایرادات توسط شورای نگهبان مطرح و به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است. اکنون باید منتظر ماند تا چه تصمیمی برای آن اتخاذ خواهد شد.

صدای خاص مرسدس-ای‌ام‌جی One!

ظاهراً عرضه‌ی هایپرکار جدید مرسدس-ای ام جی وان به خاطر وجود برخی مشکلات تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

مرسدس-ای‌ام‌جی One
مطمئنیم که مشتریان کمی از این موضوع ناراحت هستند و پس از مشاهده‌ی ویدئوهایی که منتشر شده قطعاً صبر کمتری برای نشستن پشت فرمان خودروی خود خواهند داشت.

مرسدس-ای‌ام‌جی One
در این کلیپ‌ها که در رویداد بادن بادن آلمان فیلم‌برداری شده‌اند مالکان محصولات AMG فرصت دیدن هایپرکار وان و مرسدس-ای ام جی GT R بلک سریز را از نزدیک داشته‌اند. در این رویداد تست هایپرکار مرسدس هم انجام شده و خوشبختانه هیچ خبری از موزیک پخش شده به منظور پنهان کردن صدای پیشرانه و اگزوز نبوده است. البته کیفیت تصاویر موردبحث خیلی بالا نیست اما ما دوست داریم صدای قوای محرکه‌ی برگرفته از فرمول ۱ را بشنویم.

مرسدس-ای‌ام‌جی One
صدای مرسدس-ای ام جی وان درست همانند صدای خودروهای فرمول ۱ عصر توربو-هیبرید کنونی است. البته تضمینی وجود ندارد که صدای تولیدی مدل خیابانی و نهایی نیز دقیقاً مثل همین نمونه باشد زیرا این پروتوتایپ احتمالاً از اگزوز مدل‌های تولیدی استفاده نکرده و همچنین قوانین مربوط به صدا نیز سخت گیرانه تر شده‌اند. این خودرو قطعاً صدای یک سوپرکار سنتی با پیشرانه‌های ۸، ۱۰ یا ۱۲ سیلندر پرحجم را تولید نمی‌کند اما خب جذابیت بسیار خاص و منحصربه‌فردی دارد.

مرسدس-ای‌ام‌جی One
ادعا شده مهندسان مرسدس-ای ام جی برای هماهنگی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱٫۶ لیتری توربو و هیبریدی شده‌ی این خودرو با قوانین آلایندگی WLTP با چالش روبرو شده‌اند. همچنین مهندسان AMG در حال یافتن راهی برای عدم نیاز پیشرانه به گرم کردن قبلی (مشابه خودروهای فرمول ۱) به مشکل برخورده‌اند. البته کاملاً مطمئنیم که در نهایت راه‌حل این مشکلات هم پیدا خواهد شد.


انتظارات از این خودرو نه تنها از سوی خریداران بلکه از سوی طرفداران بسیار بالا بوده و به همین خاطر مرسدس باید نهایت دقت را در تولید وان داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

بازار خودرو به کدام سمت خواهد رفت؟/ مافیا مانع واردات خودرو می‌شوند

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ بابک صدرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به تحریم‌ها و تاثیر آن بر صنعت خودرو بیان کرد: در حال حاضر به لحاظ جهت‌گیری صنعت از شرایط سیاسی، خودروسازی ما در بدترین حالت ممکن قرار دارد و وضعیت این صنعت به گونه‌ای شده که خودروسازان دولتی ما عملا همه شرکای خود را از دست داده‌اند و از طرفی خودروهایی هم که به اسم ایرانی تولید می‌شود به دلیل وابستگی به برخی قطعات وارداتی با مشکل روبه رو هستند.

وی افزود: با ادامه وضع موجود، بازار خودرو کاملا انحصاری و عاری از هرگونه تنوع محصول خواهد شد و در نهایت به بازار ۲۰سال قبل باز خواهیم گشت.

صدرایی همچنین به طرح ممنوعیت واردات خودرو اشاره کرد و گفت: این موضوع بیشتر جنبه سیاسی و اقتصادی دارد و دولت برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی در شرایط بحران ارزی، مانع واردات خودرو به عنوان کالای غیرضروری شده است.

به گفته این کارشناس خودرو، قطعا تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد و در تامین ارز مشکل داریم، واردات خودرو هم ممنوع خواهد بود اما این موضوع نیز باعث می‌شود مردم ایران نتوانند تحولات روز دنیا را لمس کنند و صنعت خودروی ما بیش از پیش در انحصار فرو می‌رود.

صدرایی درباره واردات خودروی دست دوم اظهار کرد: برای کشوری مثل ما که خودروهایی با تکنولوژی سه دهه گذشته تولید می‌کند واردات خودرویی حتی ۵سال کار کرده مفید است اما به دلیل نفوذ مافیا در صنعت خودرو بعید می‌دانم این اتفاق صورت گیرد زیرا دو مسئله برای این موضوع وجود دارد اولا ارز بری خودروی دست دوم و ثانیا نبود زیرساخت‌های کنترل و نظارتی کافی.

این کارشناس خودرو درباره آینده بازار خودرو نیز پیش‌بینی کرد: اگر قیمت دلار ثابت ماند بهای خودرو نیز تغییری نخواهد کرد، البته با توجه به پایان فصل تابستان قیمت خودرو ممکن است در بازار کاهش یابد اما مجددا بازخواهد گشت.

صدرایی با بیان اینکه مسائل داخل صنعت بر قیمت تاثیری ندارد و تنها عوامل اقتصادی و سیاسی بر آن دخیل هستند، گفت: چنانچه شرایط تغییر کند و گشایشی حاصل و دلار ارزان شود خودرو نیز ارزان خواهد شد و بالعکس.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT R پوسایدون، قدرتمند و نافذ!

شرکت تیونینگ پوسایدون از قوی‌ترین مرسدس-ای ام جی GT تاریخ که بر پایه‌ی نسخه‌ی متمرکز روی پیست R شکل گرفته رونمایی کرد.


نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی است که در حالت عادی قدرت ۵۸۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد اما پوسایدون قدرت را به ۸۸۰ اسب بخار و گشتاور را به رقم ۱۰۰۰ نیوتون متر رسانده است. همین تغییرات چشمگیر باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت AMG GT R در ۲٫۹ ثانیه ثبت شود و حداکثر سرعت هم به ۳۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.


دلیل اصلی این افزایش قدرت دو توربوشارژر سفارشی، پیستون‌های فورج کاری شده‌ی پرفورمنس و فیلترهای هوای اسپورت می‌باشند. این تیونر همچنین اقدام به ارتقای پمپ‌های روغن و شمع‌ها کرده و منیفولدها را با نمونه‌های دیگری جایگزین کرده است. تکمیل کننده‌ی تغییرات هم برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU بوده است.


اگر این خودرو از نوع GT R است اما پوسایدون همین پکیج را برای مدل‌های کم‌توان‌تر GT، GT S و GT C هم در نظر گرفته چراکه تمامی این مدل‌ها از یک پیشرانه استفاده کرده و تنها تنظیمات متفاوتی دارند.


اما نکته‌ی قابل‌توجه اینکه پوسایدون برخلاف اکثر تیونرها خیلی روی ارتقای ظاهر خودرو کار نکرده است. اگر در یک چراغ‌قرمز کنار این خودرو پارک کنید شاید نفهمید که این یک مدل تا خرخره تیون شده است.

تولید خودرو ۲۲درصد افت کرد / احتمال‌ ورود خودروهای روسی به ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گسترش نیوز،احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص اوضاع تولید خودرو در کشور اظهار کرد: در حال حاضر شاهد ۲۲ درصد افت تولید خودرو نسبت به سال گذشته و در همین زمان مشابه هستیم. تنها دلیل این افت تولید به کمبود نقدینگی بازمی‌گردد. در این زمینه انجمن خودروسازان مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور انجام داد و گفته شد که هم در زمان قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت و هم با توجه به تکلیف وزیر صمت در ستاد تنظیم بازار برای فروش خودرو با قیمت‌ها قبلی زیان‌های سنگینی به دو خودروساز کشور وارد شد. در ادامه دستورات قیمتی که توسط وزارت صمت به شرکت‌های خودروساز تلکیف شد به ضعیف شدن توان مالی خودروسازان انجامید.

وضعیت خودروهای ناقص کف کارخانه

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که در حال حاضر بین ۱۴۰ الی ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در کف کارخانه‌ها داریم که این خودروهای ناقص به دلیل کمبود قطعه است و قطعه‌سازان نیز از خودروسازان طلب دارند. در مقابل نیز خودروسازان دچار مشکلات مالی است و به همین دلیل امکان رسیدن قطعات به خودروسازان وجود ندارد. دو قانون در این زمینه وجود دارد که طبق ماده ۱۰۱ برنامه پنجم توسعه تبصره ۱ و اصل ۴۴ بند ۹۰ اگر دولت به هر دلیلی قیمت کالایی را کمتر از قیمت واقعی تعیین کرد باید کمک زیان به آن تولیدکننده بدهد.

 دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره جزئیات پرداخت وام به خودروسازان اظهار کرد: طی نامه‌نگاری که با معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت صحبت بر این شد که کمک زیان به تولیدکنندگان داده شود اما چنین اتفاقی تاکنون نیفتاد. در ستاد اقتصاد سران صحبت‌هایی مطرح شد تا وام به خودروسازان داده شود و سال گذشته قرار شد ۱۱ هزار میلیارد تومان به خودروسازان داده شود. اواخر اسفند سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان به خودروسازان داده شد که این مبلغ سریعا به دست قطعه‌سازان رسید. اما ۷ هزار میلیارد تومان مابقی داده نشد و اختلافاتی سر بهره بانکی وجود داشت.

فروش اموال مازاد غیر مولد خودروسازان

نعمت بخش درباره فروش اموال مازاد خودروسازان به ذکر نکاتی پرداخت: یکی از راه‌های دیگر تامین نقدینگی خودروسازان فروش امول مازاد و غیر مولد خودروسازان است. اما فروش این اموال به صورت سریع قابل انجام نیست و باید با قیمت مناسب فروش صورت پذیرد. یکی از دلایل اصلی کاهش تولید خودرو تامین نقدینگی است و باید این مشکل برطرف شود. زمانی که وام در اختیار خودروسازان قرار گرفت رشد تولید داشتیم و توانستیم قطعات لازم را تامین کنید. دلیل خرید برخی از این اموال مازاد توسط خودروسازان قابل دفاع است اما در این میان از برخی موارد نیز نمی‌توان دفاع کرد و مسئله را باید از مدیران اصلی جویا شد.

چینی‌ها سر دو راهی همکاری با ایران و آمریکا

وی درباره وضعیت همکاری خودروسازان چینی با ایران گفت: خدمات پس از فروش خودروهای چینی ادامه دارد و تولیدکنندگان موظف هستند تا ۱۰ سال از آخرین تولید خدمات مناسب را ارائه دهند. در نتیجه نگرانی زیادی برای صاحبان خودروهای چینی وجود ندارد ضمن این که لوازم یدکی نیز تامین می‌شود. در هر صورت آمریکا یک ابرقدرت است و کشور چین نیز از آمریکا حساب می‌برند در نتیجه چین از تحریم‌های آمریکا می‌ترسد. شرکت‌های چینی که با آمریکا ارتباطات گسترده‌ای ندارند به فعالیت و همکاری خود با ایران ادامه خواهند داد اما بقیه ایران را ترک کردند.

احتمال‌سنجی ورود خودروهای روسی به کشور

نعمت‌بخش در پایان به احتمال همکاری با روسی‌ها پرداخت و گفت: زمانی که چینی‌ها به تقاضای ما پاسخ نداده باشند احتمال این که ایران سراغ خودروهای روسی برود وجود دارد. این موارد به مسائل سیاسی باز می‌گردد اما مردم از خودروهای روسی استقبال نمی‌کنند. ما زمانی که چاره‌ای نداشتیم باید به سمت خرید این نوع خودروها برای نوسازی ناوگان برویم. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که ما باید به سمت ادغام در خودروسازی برویم تا تولیدات مقیاس اقتصادی برای داخلی‌سازی داشته باشد. در صورت ورود خودروهای روسی باید زمینه همکاری میان شرکت‌های این کشور با یک خودروساز داخلی فراهم شود.

شرایط فروش اقساطی دنا و سمند اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین، شرایط جدید فروش لیزینگی ایران خودرو چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ساعت ۱۱ و از طریق وب‌سایت فروش اینترنتی این شرکت انجام خواهد شد.

 

ایران خودرو در اطلاعیه‌ای که به این بهانه صادر کرده، آورده است خودرو دنا پلاس با پیش‌پرداخت ۱۰۰ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و خودرو سمند ال ایکس EF7 بنزینی با پیش‌پرداخت ۶۳ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

ایران خودرو همچنین اعلام کرده است رقم پیش‌پرداخت معادل ۹۰ درصد قیمت خودرو خواهد بود و ۱۰ درصد باقی‌مانده طی یک فقره چک به تاریخ پنج مهرماه سال آینده از خریدار دریافت خواهد شد.

بر این اساس مبلغ چک تسهیلات اعلام‌شده برای خودرو دناپلاس ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای خودرو و سمند ال ایکس EF7 بنزینی ۸ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان خواهد بود.

گفتنی است قیمت مصوب خودرو دنا پلاس در این طرح فروش ۱۱۰ میلیون ۹۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان و خودرو و سمند ال ایکس EF7 بنزینی ۶۹ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۰۰ تعیین‌شده است.

در ضمن ایران خودرو اعلام کرده است این ۲ خودرو تنها سفید رنگ خواهد بود و فروش نیز به‌صورت محدود تا زمان تکمیل شدن ظرفیت ادامه خواهد داشت.

همچنین بر اساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو ظرفیت ثبت‌نام برای هر کد ملی از این بخشنامه تنها یک دستگاه خودرو است و در صورت ثبت‌نام از سوی مشتریان قرارداد به‌صورت یک طرفه از سوی این شرکت لغو خواهد شد.

از سوی دیگر تنها مشتریانی می‌توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند که طی ۱۸ ماه گذشته خودرویی از گروه صنعتی ایران خودرو نخریده باشند.

در ضمن امکان فک رهن زودتر از موعد چک‌ها نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

جدول اعلام شده فروش لیزینگی ایران خودرو به شرح زیر است:

18

موفقیت شرکت مدیران خودرو در شرایط بحرانی

به گزارش اقتصادآنلاین،  بزرگترین مشکل فعلی تحت تاثیر فشارهای امریکا ،  خروج برخی خودروسازان از صنایع خودروسازی کشور و ایجاد خلل در تامیین قطعات برای خودروهای موجود بود ، این مشکلات تا جایی پیش رفت که حتی خودروهای ایرانی نیز در تامیین قطعات با مشکل مواجه شدند. ، همین امر سبب شد تا خودروسازان ایرانی نتوانند محصولات خود را طبق وعده داده شده تحویل  دهند ، اما  شرکت مدیران خودرو با برنامه ریزی درست خود توانست در این مدت خودروهای خود را با تحویل فوری و طبق وعده خود به مشتریان تحویل دهد و از ایجاد قیمتهای کاذب که برای بسیاری از خودروسازان داخلی به وجود آمده بود  در بازارجلوگیری به عمل  آورد.

 بر این اساس اگر چه با ترک بسیاری خودروسازان مشکلات بسیاری درخدمات پس از فروش و تامیین قطعات یدکی به وجود آمد که سبب شد تا دارندگان این خودروها به دردسر بیفتند ، اما شرکت مدیران خودرو با برنامه ریزی و مدیریت توانست قطعات را در حد مناسب در این شرایط بحرانی تامین کند. به طوری که  بیشترین ارتقاء در رضایت مندی خدمات پس از فروش در سال گذشته بر اساس ارزیابی سازمان استاندارد و کیفیت ایران متعلق به شرکت مدیران خودرو بوده است.

 همچنین درارزیابی های این سازمان در امر فروش و رسیدگی به شکایات مشتریان رتبه نخست را داشته که این خود نشان میدهد در این شرایط بحرانی نیز شرکت مدیران خودرو به دنبال ارتقاء برند خود بوده است و نگاه به آینده داشته است.

آگهی خودرو، قیمت خودرو، اخبار و بررسی خودرو