وقتی تویوتا پریوس داج دیمن را نقطه می‌کند!

زمانی که تویوتا پریوس عرضه شد ژاپنی‌ها انتظار داشتند این خودرو پرفروش‌ترین باشد. البته ما شک داشتیم و حتی فکرش را هم نمی‌کردیم که یکی از این پریوس ها در مسابقات درگ به هیولایی ترسناک تبدیل شود!


اوکی! این نسخه ویژه دارای همان قوای محرکه و باتری‌های مدل استاندارد نیست زیرا از پیشرانه ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری داج چلنجر SRT هلکت استفاده می‌کند.


قدرت ۷۰۷ اسب بخاری این پیشرانه در حالت استاندارد برای پریوس کافی نبوده و به همین خاطر سوپرشارژر ۴٫۵ لیتری، اگزوز سفارشی و برخی قطعات دیگر در آن نصب شده است. نتیجه کار ایجاد قدرت بسیار زیاد ۱۰۰۰ اسب بخاری می‌باشد.

علیرغم قرار گرفتن یک پیشرانه حجیم در دل پریوس، این خودرو سبک‌تر از چلنجر SRT هلکت می‌باشد. در واقع این خودرو حدود ۵۹۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و بنابراین پریوسی که حریف را نکشد قطعاً آن را قوی‌تر خواهد کرد!


بهتر است روی SRT دیمن برای شکست پریوس یاد شده شرط نبندید زیرا این کار را نمی‌تواند انجام دهد. همچنین خودروهای سرشناس دیگر هم نمی‌توانند با این پریوس مسابقه دهند زیرا همه را گوشه رینگ به دام می‌اندازد!

حالا پیش از آنکه دو ویدئوی انتهای مطلب را مشاهده فرمایید بهتر است بدانید آن تویوتا پریوس SRT8 که در نمایشگاه سما ۲۰۱۷ در معرض دید عموم قرار گرفت هیولایی خفته بود و چیزی بیشتر از یک کانسپت ساده نشان می‌داد…

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

کلکسیون سیلور گوست رولزرویس، ادای احترام به بهترین خودروی جهان

پیروی پیش‌نمایش صورت گرفته در واپسین روزهای ماه فوریه، رولزرویس هم‌اکنون از کلکسیون سیلور گوست پرده‌برداری نمود. این مدل سفارشی تنها به تعداد ۳۵ دستگاه ساخته می‌شود و ادای احترامی ویژه به اولین نسل سیلور گوست که در سال ۱۹۰۶ عرضه شد محسوب می‌شود. از آن خودرو به عنوان بهترین خودروی جهان در آغاز قرن بیستم نام برده شده است. البته خود رولزرویس چنین ادعایی نداشت بلکه مجله اتوکار در سال ۱۹۰۷ چنین لقبی را به سیلور گوست داده بود.


سیلور گوست که بدواً ۴۰/۵۰hp نامیده می‌شد پس از ثبت رکورد استقامت بدون توقف ۲۳۱۲۷ کیلومتری مشهور شد. خودروی مورد بحث دارای شاسی شماره دوازده بود و از بدنه Barker & Co 4/5 سود می‌برد.


خب به سال ۲۰۱۸ برگردیم که در آن بریتانیایی‌ها ادای احترامی تحسین‌برانگیز به آن خودروی رکوردشکن داشته و اقدام به معرفی کلکسیون سیلور گوست با رنگ بدنه نقره‌ای کرده‌اند. این خودرو دارای نشان AX201 است که به پلاک ثبت نسل اول سیلور گوست اشاره دارد. همچنین جلوپنجره مشکی به همراه رینگ‌های پولیش خورده نیز از همان مدل مشهور الهام گرفته‌اند. رنگ بدنه نیز ما را به یاد مدل ۴۰/۵۰hp انداخته و البته فرایند رنگ‌آمیزی بدنه که با دستان هنرمند کارمندان رولزرویس صورت گرفته حداقل ۸ ساعت زمان لازم دارد.


ارتباط بین این دو خودرو با ورود به داخل کابین ادامه یافته و در آن شاهد چرم سبز فوق‌العاده هستیم. عناصر نقره‌ای شامل چتر مشهور رولزرویس بیش از پیش بر طرح رترو گونه‌ی این مدل سفارشی تأکید داشته و پلاک مخصوصی هم نصب شده که شماره سریال خودرو از بین ۳۵ مدل تولیدی را نشان می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

تجربه رانندگی با بچه غول جدید فورد: رنجر رپتور ۲۰۱۸

با فوکوس RS دنیای پیکاپ ها ملاقات می‌کنیم! فورد رنجر رپتور خشن‌ترین پیکاپ یک تنی کلاس بوده و بدنه و ظاهر آن به گونه‌ای طراحی شده که انگار آماده شرکت در مسابقات رالی می باشد.

فورد رنجر رپتور
این خودرو برای گسترده‌تر کردن جذابیت پیکاپ ها در اروپا، جایی که ون‌ها آقایی می‌کنند طراحی شده است و همان‌گونه که گفته شده بود این خودرو در سال ۲۰۱۹ وارد بازار بریتانیا می‌شود.

فورد رنجر رپتور
هدف فورد از ساخت این خودرو تبدیل رنجر پرفروش به خودرویی است که معمولاً “خودروی لایف استایل” نامیده می‌شود. رپتور پیکاپی است که به اندازه همسان‌های کاری خود به کار گرفته نمی‌شود و بیشتر روی پرفورمنس و قدرت تمرکز دارد.

فورد رنجر رپتور

فورد رنجر رپتور
داخل کابین این پیکاپ شاهد حذف پشت آمپرهای استاندارد و استفاده از صفحه‌نمایش اسپورت‌تری هستیم. غربیلک فرمان نیز فربه‌تر بوده و نوارهای قرمز مرکزی در آن خودنمایی می‌کنند. همچنین صندلی‌های اسپورت دارای بالشتک‌های ضخیم‌تری در طرفین بوده و لوگوهای رپتور نیز روی آن‌ها خودنمایی می‌کنند.

فورد رنجر رپتور
زیر پوست این خودرو تنظیمات سفارشی شاسی به همراه فنرهای پیچشی در عقب دیده می‌شوند. فاصله بین چرخ‌های روبرویی نیز افزایش یافته و جذب‌کننده‌های شوک بکار رفته از رالی الهام گرفته‌اند. به این مجموعه باید لاستیک‌های آفرود را هم اضافه کرد تا یک هیولای آفرود شکل بگیرد.

فورد رنجر رپتور
برجستگی‌های بال‌های جلویی از پلاستیک فشرده‌شده ساخته شده‌اند درحالی‌که بخش‌های عقب از جنس فلز هستند. سپرها نیز به خاطر عملکرد آفرود رپتور ارتقا یافته‌اند و پله‌های جانبی نیز از منیزیوم ساخته شده‌اند.

فورد رنجر رپتور
رنجر رپتور علیرغم همه‌ی این ریزه‌کاری‌ها خودرویی سنگین بوده و با وزن ۲۴۰۴ کیلوگرمی ۲۰۰ کیلو سنگین‌تر از نسخه استاندارد رنجر می باشد. خوشبختانه ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ قدرت توقف قابل‌توجهی را فراهم می‌کنند.

فورد رنجر رپتور
عملکرد شاسی این خودرو خواه در جاده باشید یا در آفرود مناسب ارزیابی می‌شود. شوک‌های فاکس در مسیرهای خشن به نرمی اکثر دست‌اندازها را جذب می‌کنند و راحتی خودرو را می‌توان با زمان حرکت در بزرگراه مقایسه کرد.

فورد رنجر رپتور
لاستیک‌ها به‌طور سورپرایز کننده‌ای صدای کمی تولید می‌کنند و فرمان نیز دقیق بوده و این موضوع را به ندرت می‌توان در کلاس پیکاپ ها دید. فقط در زمان پارک خودرو در شهر باید مراقب بود زیرا شعاع گردش رنجر رپتور عدد قابل‌توجه ۱۲٫۹ متر می باشد. اورهنگ های جلو و عقب کوتاه‌تر و ارتفاع بیشتر از سطح زمین به این معنی است که رپتور می‌تواند اکثر موانع آفرود را به راحتی پشت سر بگذارد.

فورد رنجر رپتور
تنها نقطه‌ضعف این مجموعه پیشرانه‌ای است که گاها کم می‌آورد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توئین توربو از نوع دیزلی بوده و در مواقع نیاز توان کمتری دارد.

فورد رنجر رپتور
علیرغم اینکه قدرت و گشتاور این پیشرانه جدید در مقایسه با پیشرانه ۵ سیلندر ۳٫۲ لیتری دیزلی بیشتر بوده و نسبت‌های دنده اضافی آن شتاب گیری بهتری را ارائه می‌کند اما رپتور آن عملکرد برجسته‌ای را که انتظار دارید به نمایش نمی‌گذارد.

فورد رنجر رپتور
اگرچه خودروهایی از این دست شتابی در حد سوپرکارها ندارند و انتظاری هم از آن‌ها نمی‌رود اما فولکس‌واگن آماروک ۶ سیلندر و مرسدس بنز X350d قوی‌تر نشان می‌دهند؛ اما فورد می‌گوید رنجر توجهی به شتاب‌گیری خط مستقیم نداشته و بیشتر به قابلیت‌های آفرود خود می‌نازد.

فورد رنجر رپتور
و این جای شرمساری است. شکی وجود ندارد که رنجر رپتور ظاهری شگفت‌انگیز دارد اما نمی‌توانیم از فکر اینکه می‌توانست بهتر از این‌ها باشد دربیاییم.

فورد رنجر رپتور
امیدواریم همکاری مشترک فورد و فولکس‌واگن در بخش خودروهای تجاری باعث شود روزی پیشرانه ۶ سیلندر آماروک در رنجر رپتور بکار رود.

فورد رنجر رپتور ایده‌ی تولید یک پیکاپ اسپورت را به سطح جدیدی رسانده است. سواری این خودرو تیزتر از هر رقیب دیگری بوده و فرمان و پایداری سواری تحسین‌برانگیزی دارد. رنجر نخواسته توانایی آفرود خود را قربانی پرفورمنس جاده کند اما آنچه ما را ناامید می‌کند پیشرانه است. استفاده از یک پیشرانه ۶ سیلندر با گشتاور بالا شاید باعث شود یک پیکاپ خوب به نمونه‌ای عالی تبدیل شود.

مشخصات فورد رنجر رپتور

  • قیمت: ۴۲۵۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۲۱۰ نیوتون متر/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰٫۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸٫۲ کیلومتر در ساعت

منبع: autoexpress

قیمت و مشخصات نیسان سنترا مدل ۲۰۱۹

نیسان برای مدل سال ۲۰۱۹ اقدام به عرضه نسل جدید آلتیما کرده اما برادر کوچک‌تر آن تنها با به‌روزرسانی‌های جدید عرضه می‌شود.


سنترا ۲۰۱۹ که اخیراً وارد نمایندگی‌های نیسان شده قیمت پایه ۱۷۷۹۰ دلاری دارد که ۱۱۰۰ دلار افزایش نسبت به مدل سال قبل را نشان می‌دهد. علیرغم افزایش قابل‌توجه قیمت، سنترا ۲۰۱۹ دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، ارتباط بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌ها و قفل مرکزی برقی و کروز کنترل می‌باشد.


اما تغییرات بزرگ‌تر در مدل سنترا SV با قیمت ۱۹۰۹۰ دلار رخ داده‌اند. این خودرو هم‌اکنون به‌صورت استاندارد با سیستم اطلاعات سرگرمی نیسان کانکت و صفحه‌نمایش ۷ اینچی عرضه شده و دارای ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد.


همچنین نسخه سفارشی جدیدی با نام SV Special Edition معرفی شده که دارای مونروف، ترمزهای دیسکی در عقب و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی می‌باشد. این پکیج همچنین شامل چراغ‌های LED و برخی سیستم‌های کمک‌راننده همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی است.


قیمت پایه سنترا SR برابر با ۲۰۵۹۰ دلار بوده و این خودرو از کیت بدنه اسپورت سود می‌برد. کیت یاد شده شامل رکاب‌های جانبی و اسپویلر عقب ویژه است. از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به چراغ‌های جلوی LED، خروجی کرومی اگزوز و رینگ‌های ۱۷ اینچی متفاوت اشاره داشت.


تمامی مدل‌های یاد شده از پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری با قدرت ۱۲۴ اسب بخار و گشتاور ۱۶۹ نیوتون متر استفاده می‌کنند. افرادی که به دنبال نسخه‌ای قوی‌تر هستند می‌توانند مدل ۲۲۵۷۰ دلاری سنترا SR توربو را انتخاب کنند که دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری ۱۸۸ اسب بخاری می‌باشد.


خریدارانی هم خواهان خودرویی لوکس بوده و نیازی به قدرت بیشتر ندارند مدل سنترا SL را می‌توانند بخرند. قیمت این خودرو از ۲۳۰۲۰ دلار آغاز شده و از تجهیزات مناسبی همچون پوشش چرمی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و صندلی برقی راننده با تنظیم در ۶ جهت سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به آینه وسط با تیره شوندگی خودکار، مونروف، هوم لینک و سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو اشاره کرد.

نیسان سنترا نیسمو دوباره به این خانواده بازگشته و قیمت ۲۵۸۴۰ دلاری دارد. این خودرو دارای بدنه‌ای خاص‌تر و پیشرانه توربوی یاد شده است. اگرچه اکثر تغییرات یاد شده به‌صورت ظاهری هستند اما نسخه نیسمو دارای سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت، سیستم فرمان اصلاح شده و لاستیک‌های چسبنده‌تر با رینگ‌های ۱۸ اینچی می‌باشد.

افزایش ساعتی قیمت سمند lx در بازار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید موتمنی با اشاره به اینکه شرکتهای خودرو ساز در افزایش قیمت خودرو از یکدیگر سبقت گرفته اند، افزود: اختلاف قیمت خودروهای داخلی زیر ۳۰ میلیون تومان در بازار امروز به ۵ تا ۸ میلیون تومان،​ خودروهای ۳۰ تا ۴۰ میلیون به ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان و خودروهای ۴۵ تا ۶۰ میلیون به ۲۰ تا ۳۸ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت بی رویه خودروهای گروه پژو،​ سمند، دنا،­ساندرو و پراید گفت: با کاهش عرضه از سوی شرکتهای خودرو ساز قیمت خودرو افزایش قیمت بسیار زیادی داشته که در این بین پراید نیز در بازار به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس ­­اتحادیه فروشندگان خودرو نبود نظارت بر فعالیت شرکتهای خودرو ساز را دلیل بی نظمی بازار این محصول دانست و ادامه داد: دلیل نبود نظارت موضوعی است که وزارت صنعت و سازمان حمایت باید پاسخ آن را بدهند.

موتمنی ممنوعیت واردات خودروهای خارجی را سبب کاهش قیمت این خودروها در بازار اعلام کرد و گفت: با وجود کاهش قیمت خودروهای خارجی هم اکنون مشتری برای این خودروها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای خودروهای خارجی هم عرضه کاهش داشته و هم تقاضا وجود ندارد افزود: کمبود قطعه بهانه شرکتهای خودروساز­است؛​ ­خودروهایی که امروز تحویل داده می شود ۷ ماه پیش تولید شده بنابراین کمبود قطعه وجود ندارد.

رئیس ­­اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه شرکتهای خودرو ساز کمبود نقدینگی و قطعه ندارند افزود: سرمایه سرگردانی نیز در بازار وجود ندارد و بازار در رکود به سر می برد.

وی انحصار موجود در کشور را دلیل لجبازی های شرکتهای خودروساز دانست و گفت: آزاد سازی قیمت خودرو نیز به دلیل انحصار موجود نباید اتفاق بیافتد که درصورت عملیاتی شدن افزایش قیمت را به همراه دارد.

قیمت خودروهای داخلی به این شرح است:​

2510102_180

کدام‌یک ارزان‌تر است؟ موستانگ یا کامارو؟!

همه‌ی جنگ‌ها در پیست رخ نمی‌دهند!

جنگ دور و دراز خودروهای عضلانی به هجدهمین سال از قرن بیست و یکم کشیده شده اما خب این بار درباره اسب بخار، گشتاور و عملکرد بهتر در پیست صحبت نمی‌کنیم بلکه بحث ما مربوط به قیمت است. یک خودروساز می‌تواند سریع‌ترین، تواناترین و پرفورمنس ترین خودروی کلاس را بسازد اما اگر رقیب آن چند هزار دلاری ارزان‌تر باشد هیچ‌کسی اقدام به خرید بهترین خودروی اسپورت جهان نخواهد کرد. به همین دلیل است که قیمت شورولت کامارو و فورد موستانگ قابل مقایسه می‌باشد.

این دو خودرو یک گروه از مشتریان را هدف قرار داده‌اند و چند صد دلار اضافه یا کمتر می‌تواند خریداران بالقوه را به سمت رقیب هل دهد. البته این در صورتی است که خریداران وفاداری زیادی به برندهای یاد شده نداشته باشند. قیمت موستانگ مدل سال ۲۰۱۹ اندکی افزایش یافته درحالی‌که قیمت شورولت کامارو کاهش را نشان می‌دهد.


خریداران موستانگ اکوبوست ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین افزایش قیمت را شاهد خواهند بود. قیمت پایه مدل ابتدایی موستانگ افزایش ۲۷۵ دلاری را نشان می‌دهد. قیمت این خودرو هم‌اکنون از ۲۷۱۱۵ دلار آغاز می‌شود. البته فورد ۹۵ دلار بیشتر برای هزینه تحویل خواسته و آن‌هم برابر با ۹۹۵ دلار است بنابراین قیمت موستانگ اکوبوست در واقع ۳۷۰ دلار افزایش یافته است. قیمت مدل اکوبوست پریمیوم نیز از ۳۱۷۶۰ به ۳۲۱۳۰ دلار رسیده است.


هنوز تغییری در قیمت مدل‌های GT و بولیت مشاهده نمی‌شود. البته این دو خودرو نیز ۹۵ دلار افزایش قیمت برای هزینه تحویل را تجربه کرده‌اند؛ اما موضوع جالب اینکه موستانگ های ۲۰۱۹ ماه پیش وارد نمایندگی‌های فروش شده‌اند و افزایش قیمت ماهانه در فروش‌های این شرکت عجیب به نظر می‌رسد.


اما کامارو مدل ۲۰۱۹ کاهش قیمت را تجربه کرده است. مدل پایه کامارو ۱LS دارای پیشرانه ۲ لیتری توربو بوده و ۹۰۵ دلار ارزان‌تر از قبل می‌باشد. قیمت این خودرو که پاییز سال جاری عرضه خواهد شد از ۲۷۴۹۰ دلار آغاز می‌شود. برخی تریم های کامارو تا ۳ هزار دلار کاهش قیمت را نیز دارند. اگر شما هزینه تحویل را به قیمت موستانگ اضافه کنید کامارو ۱۲۲۰ دلار ارزان‌تر خواهد بود.


این تفاوت قیمتی قابل‌توجهی است. اگرچه فاصله قیمتی یاد شده باعث تأثیر روی وفاداری خریداران دوآتشه نخواهد شد اما می‌تواند ذهنیت افرادی را روی برندی خاص تعصب ندارند تغییر دهد.

ظاهراً این اسب بخار نیست که قواعد بازی را تعیین می‌کند بلکه پول است که به افراد می‌گوید کدام خودرو را بخرند.

یک کراس‌اوور کوپه، اولین محصول مستقل برند کوپرا

تا پیش‌ازاین، نام کوپرا برای نسخهٔ اسپرت و عملکردی از محصولات سئات مورداستفاده قرار می‌گرفت اما به‌تازگی سئات، کوپرا را به‌عنوان یک برند مستقل تأسیس کرده است. اولین محصول کوپرا به‌عنوان یک برند مجزا، نسخهٔ اسپرت آتکا بود که در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد؛ اما کوپرا هم‌اکنون در حال کار بر روی توسعهٔ اولین محصول مستقل و اختصاصی خود است که بر اساس آخرین گزارشات، این خودرو احتمالاً یک کراس‌اوور خواهد بود.

اتوکار گزارش داده است که این برند تازه مستقل شده، قصد دارد اولین محصول مستقل خود را در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند. این خودرو توسط یک تیم اختصاصی از طراحان و مهندسان توسعه پیدا خواهد کرد. هرچند هنوز هیچ‌گونه تأیید رسمی در مورد نوع این خودرو اعلام نشده است اما این گزارش ادعا کرده که اولین محصول مستقل کوپرا یک کراس‌اوور کوپه خواهد بود یعنی چیزی مشابه ب‌ام‌و X4. هرچند ممکن است نسخه‌های معمولی‌تر و ارزان‌تر این خودرو با برند سئات عرضه گردند اما این کراس‌اوور کوپه برای اولین بار با برند کوپرا عرضه خواهد شد.

مدیر طراحی سئات آقای «Alejandro Mesonero-Romanos» در رابطه با این خودرو گفته است:

«این خودرو از ابتدا با DNA کوپرا ساخته می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کوپرا آتکا یک کوپرا نیست اما برای تیم من و مهندسان، خودروی آیندهٔ این برند صد درصد با فلسفهٔ کوپرا ساخته می‌شود. این خودرو یک کوپرای واقعی است و هویت خودش را دارد».

اما پیش از عرضهٔ محصول مستقل کوپرا، این برند نسخهٔ عملکردی سئات آتکا را راهی بازار خواهد کرد. آقای «Mesonero-Romanos» دراین‌باره گفته است:

«در آغاز فعالیت یک برند، باید مراحل مختلفی را طی نمود. وقتی تصمیم گرفتیم کوپرا را به یک برند مستقل تبدیل کنیم، می‌توانستیم خریداران را منتظر بگذاریم تا خودرویی صد درصد توسط کوپرا ساخته شود یا اینکه این برند را مرحله‌به‌مرحله پیش ببریم. ما راه دوم را انتخاب کردیم و این کار را با کوپرا آتکا انجام دادیم. این اولین قدم ما است».

پس از آتکا و محصول مستقل جدید، کوپرا روی ساخت نسخه‌های عملکردی از هاچ‌بک ایبیزا و کراس‌اوور آرونا کار خواهد کرد؛ بنابراین در عرض چند سال، کوپرا سه کراس‌اوور مختلف را به بازار عرضه خواهد کرد که از محبوبیت رو به رشد این خودروها در سراسر جهان بهره خواهند برد.

دوئل جیپ گرند چروکی و تویوتا هایلندر

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت سیزدهم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای متوسط

 

جیپ گرند چروکی

تویوتا هایلندر

؟

اشکودا کودیاک

پژو ۵۰۰۸

؟

فورد اج

رنو کولئوس

؟

 

تویوتا هایلندر

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: K تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۱۵,۷۷۵ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱۴,۲۵۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

جیپ گرند چروکی

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۹

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: مرسدس بنز

امتیاز از کارانددرایور: ۴٫۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۴۰,۶۹۶ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۰۹,۳۱۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

جیپ گرند چروکی

تویوتا هایلندر

پیشرانه ۳٫۶ لیتری V6 ۳٫۵ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۲۹۵ اسب بخار ۲۹۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷٫۱ ثانیه ۷٫۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵٫۴ ثانیه ۱۵٫۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱٫۲ لیتر (ترکیبی) ۱۰٫۷ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۲۳۳ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۹۳ لیتر ۷۲ لیتر
وزن ۲۲۶۰ کیلوگرم ۲۰۷۰ کیلوگرم
طول ۴٫۸۲ متر ۴٫۸۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲٫۹۱ متر ۲٫۷۹ متر
حجم صندوق بار ۷۸۰ لیتر ۲۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۷ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۲,۳۹۰ دلار ۳۲,۲۷۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

جدیدترین وضعیت تولید اتوبوس

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در این مدت تولید انواع اتوبوس از ۱۷۰ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۷۸ دستگاه رسید.

تولید انواع اتوبوس در پیشرو دیزل آسیا نزولی بوده و از پنج دستگاه در تیر ماه ۱۳۹۶ به ۲ دستگاه کاهش یافت.

تیر ماه امسال تولید این محصول در عقاب افشان نیز کاهش یافته و از ۱۲۰ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۷۶ دستگاه رسید.

در این مدت تولید اتوبوس در دو شرکت نیز متوقف شده است.

تولید انواع اتوبوس در ایران خودرو دیزل با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۴۱ دستگاه در تیر ماه ۱۳۹۶ به صفر رسید.

تولید این محصول در یاوران خودرو شرق نیز ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۴ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به صفر کاهش یافت.

پرده‌برداری از ب‌ام‌و Z4 M40i جدید

چند روز پیش چندین تصویر لو رفته از نسل جدید ب‌ام‌و Z4 2019 پدیدار شد و هم‌اکنون اولین جزئیات از این خودرو منتشر شده است.


خودرویی که مشاهده می‌کنید M40i بوده و وفاداری زیادی به نسخه مفهومی نشان می‌دهد زیرا دارای نمای جلوی اسپورت و چراغ‌های جلوی کشیده شده به عقب می‌باشد. این خودرو همچنین به ورودی‌های هوای روی گلگیر جلو، کاپوت جلو و شیشه‌ای متمایل به عقب مجهز شده است. ما همچنین می‌توانیم دو رول بار و رینگ‌های ۵ پره به همراه سیستم ترمز پرفورمنس با کالیپرهای آبی رنگ را نیز تشخیص دهیم.


این استایل اسپورت در بخش عقب هم ادامه داشته زیرا Z4 M40i دارای سپر عقب تهویه دار و صندوق نسبتاً کوتاه با اسپویلری یکپارچه می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های برجسته طراحی این خودرو می‌توان چراغ‌های عقب نازک و مدرن، سیستم اگزوز با خروجی دوگانه و دیفیوزر عقب با عناصر متالیک را نام برد.


بزرگ‌ترین خبر درباره این خودرو کابینی اسپورت و پیشرفته است. رانندگان پشت فرمانی سه پره خواهند نشست و روبروی آن‌ها پشت آمپرهای دیجیتال مشابه با نسخه بکار رفته در سری ۸ کوپه قرار خواهد داشت.


کنسول مرکزی تحت تسلط سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive با فریمی متالیک است. همچنین در این بخش می‌توان ورودی‌های هوایی را دید که دور آن‌ها را متریال متالیک گرفته است.


به نظر می‌رسد کنسول مرکزی نسبتاً نازک بوده و از پانل تاشدنی که برای شارژر بی‌سیم اسمارت فون، فضای ذخیره‌ای کوچک و پورت USB تعبیه شده استفاده می‌کند. همچنین در تصویر می‌توانیم شیفتر Z4، کنترلر iDrive و پدال‌های فولادی ضدزنگ را ببینیم.


ب‌ام‌و Z4 2019 با طیف متنوعی از پیشرانه‌ها عرضه خواهد شد و این خودروساز قبلاً تأیید کرده نسخه M40i از پیشرانه ۶ سیلندر جدید فوق‌العاده قدرتمند سود خواهد برد. انتظار می‌رود این پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو قدرتی در حد ۳۸۵ اسب بخار داشته باشد.


اگرچه مشخصات فنی این خودرو هنوز تأیید نشده اما ب‌ام‌و قبلاً گفته Z4 دارای دیفرانسیل عقب قفل شونده و سیستم تعلیق اسپورت کم ارتفاع با دامپرهایی خواهد بود که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند.


ب‌ام‌و Z4 بیست و سوم آگوست رونمایی رسمی خواهد شد بنابراین برای کسب جدیدترین اخبار درباره آن همراه ما باشید.